بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند!
سرخط خبرها

تشکیل صف خرید برای ۳۴۳ نماد بورسی/ ادامه روند رشد قیمتی در بازار بورس

  • کد خبر: ۳۰۳۵۳
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
تشکیل صف خرید برای ۳۴۳ نماد بورسی/ ادامه روند رشد قیمتی در بازار بورس
شاخص بورس بعد از رشد ۳۶ هزار واحدی در آستانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد قرار گرفته است.
مسعود سلطانی/شهرآرانیوز - در جریان معاملات روز گذشته صف خریدی به ارزش ۵۳۲۴ میلیارد تومان برای ۳۴۳ نماد بورسی ایجاد شد. این در حالی بود که ارزش معاملات انجام شده نیز بیش از ۹۹۰۷ میلیارد تومان بود.
به نظر می‌رسد رشد قیمت دلار تا مرز ۱۸ هزار تومان، رشد قیمت نفت در بازار‌های جهانی و همین‌طور اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو باعث شد طی هفته گذشته و امروز بار دیگر نقدینگی به سمت بازار سرمایه هجوم بیاورد.

در همین راستا طی معاملات روز گذشته نماگر اصلی بازار با ۳۶ هزار و ۱۲۶ واحد رشد به مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی نزدیک‌تر شد. در جریان این معاملات یک میلیون و ۲۷۶ هزار سهم به ارزش ۹۹۰۷ میلیارد تومان داد‌وستد شد.

در جریان معاملات دیروز ۵۱۵ نماد فعال در بازار‌های بورس و فرابورس رشد قیمتی را تجربه کردند و از سوی دیگر تنها ۹۶ نماد در این ۲ بازار ریزش قیمت داشتند. دیروز برای ۳۴۳ نماد در بازار سرمایه صف خریدی به ارزش ۵۳۲۴ میلیارد تومان تشکیل شد. بیشترین تقاضای خریداران نیز برای نماد‌های خساپا، وبصادر، وپارس، خودرو، شتران، آریا، وتجارت، شپنا، ونوین و بساما شکل گرفت.

در نماد‌های پالایشی نیز صف‌های خرید طولانی‌تر شد و با تداوم امیدواری‌ها به دورنمای مثبت بازار نفت (با وجود نوسان روبه پایین قیمت‌ها) خریداران قوی ظاهر شدند. هیجان دیروز بازار بیشتر ناشی از دستورکار اصلاح قیمت‌ها در بسیاری از صنایع توسط دولت است. خبر‌هایی درباره اصلاح و افزایش قیمت سیمان، فولاد و... بازار را مثبت کرده است.
 
نزدیک شدن قیمت دلار به کانال ۱۸ هزار تومان نیز اهرم مؤثر دیگری بود که توانست روی برخی نماد‌های کالامحور اثر خود را بگذارد و از این ناحیه نیز تأثیرپذیر باشد. همچنین هفته گذشته تحلیلگران با اشاره به دستورکار‌های دولت برای عرضه‌های بزرگ سهام و هم‌زمانی با برگزاری عرضه‌های اولیه از تداوم روند روبه بهبود و وضعیت رشدی بازار خبر داده بودند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سازمان بورس با اتخاذ سیاست‌های جدید و راهکار‌های مقطعی قصد بهبود عملکرد هسته معاملات را در کوتاه‌مدت دارد. با توجه به اصلاحاتی که در ریزساختار‌های معاملاتی ایجاد شده است، از امروز حجم سفارشات با توجه به قیمت هر سهم برای سهام با قیمت کمتر از ۵۰۰ تومان به ۴۰۰ هزار سهم در هر سفارش تغییر می‌کند. این مسئله به کاهش تعداد سفارش در نماد‌های برخی گروه‌ها همانند بانکی و خودرویی کمک شایان توجهی می‌کند.
 
از سوی دیگر تغییر حداقل ویرایش قیمت از یک ریال به ۱۰ ریال، از حجم ویرایش سفارش‌ها می‌کاهد. در نتیجه تعداد سفارش‌ها کاهش می‌یابد، اما از آنجایی که سامانه‌های معاملاتی بهتر و روان‌تر پاسخ‌گوی معامله‌گران خواهد بود، امکان افزایش حجم و ارزش معاملات وجود دارد. به گفته حسین امیررحیمی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان‌رضوی طی سال ۹۷ در استان حدود ۲۰ هزار نفر کد سهام‌داری جدید دریافت کرده‌اند، اما از اسفند‌ماه سال گذشته تاکنون، تنها در مشهد هر ماه به‌طور متوسط ۲۵ هزار نفر برای دریافت کد سهام‌داری ثبت‌نام کرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->