سرخط خبرها

مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت

  • کد خبر: ۳۰۵۱۲
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
مطالعه  و غنی‌سازی اوقات فراغت
عزت آشنا مسئول کتابخانه شهدای مدافع حرم

همان‌طور که می‌دانید شیوع ویروس کرونا روال زندگی روزمره را تغییر داده و باید خودمان را با آن وفق دهیم. ویروس کرونا در کنار همه سختی‌ها و مشکلاتی که ایجاده کرده فرصت‌هایی نیز برای انسان‌ها به دنبال داشته است. از جمله این فرصت‌ها اوقات فراغت بیشتر است. ماندن در خانه و مطالعه کتاب‌هایی که سال‌ها انتظار خواندنشان را می‌کشیدم فرصت مغتنمی است که با انتشار ویروس کرونا به دست آوردیم. مطالعه راهی برای گذران مطلوب اوقات فراغت در روزهای خانه‌نشینی است.فضای مجازی در دنیای امروز یکی از فرصت‌هایی است که می‌توان در ایام قرنطینه از آن بهره ببریم. با شرکت در مسابقات مجازی کتاب‌خوانی هوش و استعداد خود را می‌سنجیم و درعین حال با کتاب‌ها و منابع مطالعاتی جدید نیز آشنا می‌شویم. با نزدیک شدن به دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) نهاد کتابخانه‌های عمومی دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را در سه رده بزرگ‌سال، نوجوان و کودک برگزار می‌کند.
دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع)، به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) و افزوده شدن منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره، هم‌زمان با ایام فرخنده دهه‌کرامت، برگزار می‌شود.دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشت و با توجه به تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور؛ امکان مشارکت در بخش‌های مختلف خود را در این بستر فراهم کرده است. خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتاب‌خوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ببرند. کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به محض بازگشایی آماده پذیرایی به صورت حضوری برای معرفی و فراهم کردن شرایط حضور در این جشنواره خواهند بود.
بر طبق روال دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه شده است که بر این اساس منابع مرتبط با حضرت معصومه (س) در هفتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)در هشتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت ابن‌الرضا امام جواد (ع) در نهمین دوره و کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در نظر گرفته شده است.کتابخانه شهدای مدافع حرم با دوازده هزار شرکت کننده در جشنواره سال گذشته به عنوان کتابخانه برتراستان خراسان رضوی انتخاب شد. رده‌های سنی مختلف در جشنواره به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی در جشنواره حضور داشتند. دو هزار نقاشی با موضوع‌های مرتبط از طرف کودکان به جشنواره ارسال شد همچنین چهارصد کودک در پویش کتاب‌خوان این جشنواره شرکت کردند، در بخش مکتوب مسابقه هشت هزار شرکت‌کننده و دو هزار نفر نیز به صورت آنلاین از منطقه در جشنواره رقابت کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->