سرخط خبرها
در دومین جلسه شورای اجتماعی مهرآباد مطرح شد

زمین‌های بایر و میهمان‌های ناخوانده تابستان

  • کد خبر: ۳۰۵۱۴
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
زمین‌های بایر و میهمان‌های ناخوانده تابستان
زمین‌های بایر محله بخشی از مهم‌ترین مشکلات ساکنان را تشکیل می‌دهد.
میترا صدر - خبرنگار شهرآرا محله

دومین جلسه شورای اجتماعی محله مهرآباد با حضور بیشتر اعضا و کارشناس فرهنگی ناحیه یک شهرداری منطقه در مسجد چهارده معصوم (ع) خیابان کرامت برگزار شد. موضوع این جلسه بررسی مشکلات محله و برنامه‌ریزی برای ماه آینده بود. رئیس شورای اجتماعی محله مهرآباد در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت‌های اعضا در ماه مبارک رمضان به اعیاد ماه ذی‌القعده یعنی میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر و همچنین میلاد حضرت رضا (ع) اشاره کرد و از اعضا خواست تا برنامه‌های پیشنهادی خود را در این زمینه ارائه کنند.

•زمین‌های بایر و میهمان‌های ناخوانده تابستان
روح الله علوی‌منش در ادامه به مهم‌ترین مشکلات ساکنان محله اشاره کرد و توضیح داد: زمین‌های بایر محله بخشی از مهم‌ترین مشکلات ساکنان را تشکیل می‌دهد. این زمین‌ها مکان مناسبی برای تجمع معتادان و کارتن خواب‌هاست. با آمدن تابستان نیز انواع رتیل، عقرب و مار از این زمین‌ها خارج شده است و وارد منازل مسکونی می‌شوند.
علوی‌منش خاطرنشان کرد: حضور نداشتن نماینده بهداشت، کلانتری و مدارس در جلسه‌ها باعث شده است تا مشکلات مربوط به این نمایندگان بدون پیگیری باقی بماند.
خداداد شیردلی نماینده ساکنان محله هم با اشاره به زمین‌های بایر و مشکلات عدیده آن به ویژه در تابستان خواستار پیگیری و رفع این مشکل به صورت اساسی شد و گفت: حضور انواع رتیل و عقرب در این زمین‌ها باعث ترس و نگرانی ساکنان نزدیک به زمین‌ها شده است.

•تشکیل گروه بانوان و امنیت نداشتن آن‌ها در محله
رابط بانوان نیز از تشکیل گروه بانوان محله مهرآباد خبر داد و گفت: این گروه اکنون به صورت مجازی فعالیت خود را آغاز کرده است و در ادامه با رعایت اصول بهداشتی جلسه‌های حضوری تشکیل می‌دهد. از اهداف این گروه شناخت بیشتر اعضا نسبت به یکدیگر و بررسی مشکلات بانوان محله است. طیبه عبدی در ادامه به برخی از مشکلات بانوان محله مهرآباد اشاره کرد و توضیح داد: روشنایی کم برخی ستون‌های برق در مهرآباد رفت و آمد بانوان را شب‌ها با مشکل مواجه می‌کند. از طرفی حضور معتادان و کارتن‌خواب‌ها در کال خیابان کارگر رازی باعث نگرانی خانواده‌هاست. زمانی که کودکان و بانوان از کنار کال عبور می‌کنند این افراد بی‌مهابا بیرون می‌آیند و باعث ترس و نگرانی می‌شوند. چند مورد کیف‌قاپی نیز در این محدوده اتفاق افتاده است.

•رکود فاضلاب در جوی‌ها و آسفالت فرسوده محله
علی عابدین دیگر نماینده ساکنان محل هم گفت: آب‌های مانده درجوی‌های خیابان کرامت مشکلات بهداشتی زیادی درپی دارد و مأموران بهداشت باید دراین‌باره اقدام کنند. اداره آب و فاضلاب در ابتدای مهرآباد منبع دارد. اگر روزانه به مدت ده دقیقه این منبع باز شود تمام جوی‌ها و جدول‌ها شستشو‌ می‌شود. حسن غیب علی رابط کسبه، گفت: ۳۵ سال از آسفالت محله مهرآباد می‌گذرد. روکش آسفالت یا لکه گیری مشکل خیابان و کوچه‌های محله را برطرف نمی‌کند. باید قبل از آسفالت جدید، آسفالت‌های قدیمی تراش بخورد و هم‌سطح سازی بین خیابان اصلی و فرعی انجام شود.

•کمبود امکانات برای فعالیت‌های اجتماعی
مجید نیکونام هم در ادامه جلسه فضای مطالبه گری مهرآباد را ضعیف دانست و گفت: آنچه امکانات و شرایط محله را بهبود می‌بخشد، شیوه‌های مطالبه‌گری است. باید به دنبال نیرو‌های مطالبه‌گر در مهرآباد باشیم. کسانی که توانایی مطالبه منطقی و قانونی را از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط برای رفع مشکلات دارند. علیرضا گلچین، نایب رئیس شورای مهرآباد نیز گفت: فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با حمایت‌های مردمی به خوبی اجرا می‌شود. تجربه نماز عید فطر سال گذشته این را نشان داد. متاسفانه امسال برای اجرای مراسم دچار مشکلات زیادی شدیم با اینکه شهردار مشهد و منطقه نسبت به همکاری با شورای محلات تأکید کردند، اما در تامین صوت، موکت، بنر و ضدعفونی کردن مکان برگزاری نماز با مشکل مواجه شدیم و مسئولیت تمام این فعالیت‌ها به اعضای شورا و تشکل‌های محله واگذار شد.

•اعضای شورا باید امنیت مردم محله را مطالبه کنند.
حجت‌الاسلام تقی‌پور، امام‌جماعت مسجد چهارده‌معصوم (ع) هم در ادامه ضمن تشکر از پیگیری‌های اعضای شورای اجتماعی درباره مشکلات محله گفت: برخی از مشکلات حاشیه شهر مشهد بین محلات مشترک و برخی مختص هر محله است، اما یکی از مهم‌ترین این مشکلات عدم امنیت و افزایش دزدی در این محلات است. چند عامل باعث گسترش دزدی است که از آن جمله فقر و بی‌سوادی و جرائت پیدا کردن این افراد برای دزدی می‌باشد. وی ادامه داد: وقتی افراد مسئول و ساکنان یک محله به این افراد عکس العمل نشان ندهند آن‌ها جسارتشان بیشتر می‌شود و در روز روشن با وجود حضور ساکنان از منازل دزدی می‌کنند. اگر اعضای شورا و ساکنان محله در این باره اقدامی نکنند جسارت آن‌ها بیشتر می‌شود.
حجت‌الاسلام تقی‌پور افزود: با اینکه اعضای شورای اجتماعی نه قدرت اجرایی دارند نه ضابط قضایی هستند، ولی وظیفه دارند از نیروی انتظامی و بسیج بخواهند تا امنیت محله را به خوبی تأمین کنند و در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->