۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی کودکان کار در مشهد/ تردد ۷۰۰ کودک کار در مرکز «همراز گلستان»

  • کد خبر: ۳۰۵۴۱
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی کودکان کار در مشهد/ تردد ۷۰۰ کودک کار در مرکز «همراز گلستان»
سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد از افتتاح و تجهیز نخستین کتابخانه کودکان کار در مشهد خبر داد.
لاله سادات کوثری/شهرآرانیوز- فاطمه باقری با اعلام این خبر افزود: نخستین کتابخانه تخصصی کودکان کار در مشهد با بیش از ۲۰۰۰ جلد کتاب تجهیز و افتتاح شد.

وی ادامه داد: باتوجه‌به نام‌گذاری سال ۲۰۲۱ به‌عنوان سال بین‌المللی مبارزه و حذف کار کودکان و با استناد به اسناد ملی مانند مصوبه شهر دوستدار کودک، اداره شهر همگان شهرداری مشهد در این راستا گام‌هایی برداشته است و اقدامات خود را همگام با این مصوبه انجام می‌دهد.

وی افزود: این کتابخانه در دل مرکز «همراز گلستان» قرار دارد که این مرکز محل آمدوشد کودکان کار مشهد است. بر اساس آمار این مرکز ۷۰۰ کودک کار در این مکان تردد دارند و این کتابخانه در همین مکان قرار دارد که می‌تواند بحث آموزش را به‌صورت جدی پیگیری کند.

وی با بیان اینکه در این مرکز ۱۳ یاریگر فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مستقر هستند، افزود: کودکان کار عموما یا سواد خواندن و نوشتن ندارند یا اگر هم دارند، در سطح پایین است.

وی ادامه داد: یاریگران فرهنگی در این مرکز به کودکانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند، کمک می‌کنند تا بتوانند از ظرفیت این کتابخانه بهره ببرند.

وی گفت: شهرداری مشهد برای تجهیز این کتابخانه ۳۷۰ جلد کتاب اهدا کرده است و امیدواریم این کار تبدیل به پویشی شود تا بتوانیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی منعطف به کودکان گام‌های مؤثرتری برداریم.
سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد با بیان اینکه در مصوبه شهر دوستدار کودک بند‌هایی لحاظ شده که کاملا مرتبط با حمایت از کودکان آسیب‌دیده است، ادامه داد: در ۲ بند آگاه‌سازی مصوبه شهر دوستدار کودک موضوعاتی درباره مبارزه با خشونت علیه کودکان مطرح شده است.

باقری افزود: همچنین در بند نهم این مصوبه به‌طور کلی درباره فرهنگ‌سازی کودکان آسیب‌دیده مطالبی آورده شده است. در این تبصره چند بند دیگر درباره گسترش فضا‌های مطلوب از جمله ایجاد کتابخانه وجود دارد و در این بند‌ها به گسترش کتابخانه‌های ویژه برای کودکان تأکید فراوانی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->