سرخط خبرها

راه‌اندازی اداره شهر همگان در بدنه شهرداری مشهد/مشهد شهر دوستدار کودکان، زنان و معلولان

  • کد خبر: ۲۴۸۸۳
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
راه‌اندازی اداره شهر همگان در بدنه شهرداری مشهد/مشهد شهر دوستدار کودکان، زنان و معلولان
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد از راه‌اندازی اداره شهر همگان در بدنه شهرداری مشهد خبر داد.
لاله سادات کوثری- تبدیل مشهد به شهر دوستدار کودک به‌عنوان شهری با جمعیت ۳/۵ میلیون نفر که کودکان کار، کودکان درگیر با بزه‌های اجتماعی، متکدیان کودک، کودکان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت و... دارد، به‌طبع کاری آسان و کوتاه‌مدت نیست.

وجود یک کودک متکدی سر تقاطع‌های شهر می‌تواند مانع پیوستن مشهد به جمع شهر‌های دوستدار کودک یونیسف شود. پس واقعا با کار سختی مواجهیم.

بسیاری از دستگاه‌های اجرایی شهر همچون آموزش‌وپرورش، بهزیستی، کمیته امداد، آستان قدس رضوی، فرمانداری، استانداری و بخش‌های دیگر اجرایی در این مسیر دخیل بوده‌اند و به کمک آن‌ها نیاز است. قطعا هدف ما شعار شهر دوستدار کودک نیست، بلکه می‌خواهیم خروجی ملموسی داشته باشیم که واقعا بتوانیم به آن افتخار کنیم.

این جملات، عباراتی است که در گذشته شهریار آل‌شیخ، معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد، در راستای تحقق شهر دوستدار کودک بیان کرده است. از آن تاریخ به بعد اقدامات متعددی در این راستا انجام شد تا جایی که در مهرماه ۹۷  محسن حسینی‌پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: از آنجا که فضا‌های شهری از استاندارد‌های لازم در تعامل با کودکان برخوردار نیست و فضای مناسب برای فعالیت اجتماعی کودکان وجود ندارد، «طرح شهر دوستدار کودک» در این کمیسیون تهیه و تدوین شده است.
به دنبال پیگیری این موضوع و اینکه شهر دوستدار کودک در مشهد در چه مرحله‌ای قرار دارد، دوباره به‌سراغ حسینی‌پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر، رفتیم و از وی درباره آخرین اقدامات شهرداری مشهد در این حوزه سؤال پرسیدیم.
 
راه اندازی اداره شهر همگان
وی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با اعلام این خبر که «اداره شهر همگان» در همین راستا و از ابتدای فروردین‌ماه در شهرداری مشهد راه‌اندازی شده است، افزود: خبر خوش امسال در حوزه کودک این است که خوشبختانه توانستیم اداره شهر همگان را راه‌اندازی کنیم.
محسن حسینی‌پویا افزود: در این راستا و بعد از راه‌اندازی اداره شهر همگان، سرپرست نیز برای این اداره تعیین شد.

وی ادامه داد: اکنون شهرداری مشهد، اداره متولی امور کودکان، معلولان و حوزه زنان دارد.

وی با بیان اینکه این اداره زیر حوزه شهردار است، افزود: برنامه‌های راهبردی اداره شهر همگان از سال قبل شروع شد و با انجام مصاحبه و گفت‌وگو برنامه اجرایی برای سال۹۹ تدوین شد.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه کودکان حتی ریزبرنامه‌ها مدون و گردآوری شد، اما، چون به بحران کرونا برخورد کردیم، ادامه فعالیت‌ها تحت‌الشعاع قرار گرفت.
حسینی‌پویا ادامه‌داد: برنامه‌هایی متناسب با شرایط پساکرونا برای گروه کودکان و معلولان و زنان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: ریزپروژه‌ها حتی در مناطق شهرداری مشخص شده است و بلافاصله بعد جشن پیروزی بر کرونا در شهر اجرا خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->