کابل‌کشی داخلی فیبر نوری برای مشترکان مخابرات تا پایان سال ۱۴۰۴ رایگان شد پیش‌ثبت‌نام فعالسازی eSIM ایرانسل آغاز شد + روش ثبت نام ویدئو | تست خشونت ربات انسان‌نمای Unitree G۱ iOS ۲۶ ممکن است موقتاً عمر باتری دستگاه را کاهش دهد آپدیت بزرگ iOS ۲۶ با ویژگی‌های مهم منتشر شد | از طراحی شیشه‌ای تا هوش مصنوعی اپل کدام گوشی‌های اندروید و آیفون از eSIM پشتیبانی می‌کنند؟ پیش‌ثبت‌نام فعال سازی eSIM همراه اول آغاز شد + آموزش ثبت‌نام سامسونگ: آپدیت امنیتی گوشی‌های گلکسی را همین حالا نصب کنید (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) اولین تصاویر واقعی از جعبه آیفون ۱۷ و آیفون ایر منتشر شد توافق اولیه آمریکا و چین بر سر تغییر مالکیت تیک‌تاک پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی چگونه از چت‌جی‌پی‌تی در دانشگاه استفاده کنیم که تقلب محسوب نشود؟ آیا آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس از شارژ فوق‌سریع پشتیبانی می‌کنند؟ آخرین خبر از پرونده قاچاق آیفون: ۱۱ مدیر متخلف ممنوع‌الخروج شدند سند هوش مصنوعی خراسان رضوی تدوین می‌شود تلاش آمریکا برای حل بحران مسکن با چاپ سه‌بُعدی! رمزارزها در آستانه آلت‌سیزن | پیش‌بینی‌ها برای ۲۰۲۵ همراه اول، اولین‌ اپراتوری که از فناوری سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) در ایران پشتیبانی می‌کند همه چیز درباره eSIM یا سیم کارت الکترونیکی: مزایا، معایب و کاربردها مشکل کاهش بازدید استوری‌های متوالی اینستاگرام حل شد کاهش علاقه دانش‌اموزان به رشته ریاضی تهدید جدی برای تربیت متخصصان هوش مصنوعی در کشور
سرخط خبرها

نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی

  • کد خبر: ۳۰۵۸۱۰
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در مجموعه پست‌هایی در پلتفرم تردز، بر لزوم ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد محتوای آنلاین، به‌ویژه محتوای تولیدشده‌ی هوش مصنوعی، تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با پیشرفت روزافزون فناوری هوش مصنوعی، تولید تصاویر و ویدئو‌هایی که به‌سختی از نمونه‌های واقعی قابل تشخیص هستند، به امری رایج تبدیل شده و این موضوع نگرانی‌های جدیدی را در مورد انتشار اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه اینستاگرام، برانگیخته است. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در مجموعه پست‌هایی در پلتفرم تردز، بر لزوم ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد محتوای آنلاین، به‌ویژه محتوای تولیدشده‌ی هوش مصنوعی، تأکید کرد.

نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که طبق تحقیقات اخیر، میزان استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا به‌طور چشمگیری در حال افزایش است. برای مثال، برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که بیش از ۵۰ درصد از بازاریابان از فناوری مبتنی‌بر هوش مصنوعی، در تولید محتوای خود استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که حجم زیادی از محتوای تولیدشده در فضای آنلاین، چه تصویر و چه متن، به‌نوعی با هوش مصنوعی ارتباط دارد و تشخیص محتوای واقعی از محتوای هوش مصنوعی، روزبه‌روز دشوارتر می‌شود.

موسری معتقد است که «هوش مصنوعی اعتماد به شبکه‌های اجتماعی را دشوارتر کرده است، بنابراین کاربران نباید به‌سادگی به تصاویری که به‌صورت آنلاین مشاهده می‌کنند، اعتماد کنند؛ زیرا هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای محتوایی تولید می‌کند که به‌راحتی با واقعیت اشتباه گرفته می‌شود.» او همچنین باور دارد «کاربران باید منبع محتوا را در نظر بگیرند و پلتفرم‌های اجتماعی هم باید در این زمینه به آنها کمک کنند.»

یکی از نکات کلیدی‌ای که موسری به آن اشاره می‌کند، نقش پلتفرم‌های اینترنتی در برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده‌ی هوش مصنوعی است. او اظهار داشت که پلتفرم‌ها باید تا حد امکان این نوع محتوا را شناسایی و برچسب‌گذاری کنند تا کاربران بتوانند آنها را از محتوای واقعی تشخیص دهند.

او همچنین اذعان کرد که برچسب‌گذاری محتوای هوش مصنوعی به‌طور کامل امکان‌پذیر نیست و در نهایت برخی از محتوا‌ها از فیلتر‌های مذکور عبور خواهند کرد؛ به همین دلیل، موسری تأکید می‌کند که پلتفرم‌ها باید زمینه و اطلاعات بیشتری در مورد فرد یا نهادی که محتوا را به اشتراک می‌گذارد، ارائه دهند؛ این اطلاعات به کاربران کمک می‌کند تا میزان اعتماد خود به محتوا را تعیین کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر محتوایی به‌وسیله‌ی یک منبع خبری معتبر منتشر شده باشد، احتمال صحت آن بیشتر از محتوایی است که یک حساب کاربری ناشناس به اشتراک می‌گذارد.

رویکرد مورد نظر موسری شباهت زیادی به سیستم‌های تعدیل محتوای کاربرمحور مانند Community Notes در پلتفرم ایکس و یوتیوب یا فیلتر‌های تعدیل محتوای سفارشی در بلواسکای دارد. در این سیستم‌ها، کاربران در بررسی صحت اطلاعات و ارائه‌ی زمینه‌ی محتوای منتشر شده، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

اگرچه پلتفرم‌های متا درحال‌حاضر چنین ویژگی‌هایی را ارائه نمی‌دهند، متا به‌تازگی به تغییرات اساسی در قوانین محتوای خود اشاره کرده است. مشخص نیست که آیا متا قصد دارد سیستم مشابهی را معرفی کند یا خیر، اما سابقه نشان می‌دهد که در موارد بسیار، این شرکت از ایده‌های پلتفرم‌های دیگر الهام می‌گیرد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->