تاریخچه تصویری پیوند عضو | هدیه زندگی واکنش وزیر ارتباطات به تصمیم اپراتورها برای گران‌کردن اینترنت چرا زمان قطع برق، اینترنت هم قطع می‌شود؟ واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد دانشمندان وجود هاله نور برای انسان را ثابت کردند! بررسی دغدغه‌های فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در میزگرد شهرآرا | دانش و سرمایه، ترکیب برنده جت‌های «ایر فورس وان» به سیستم‌های ارتباطی و دفاعی پیشرفته مجهز می‌شوند اپراتور‌های موبایل: هفته آینده قیمت بسته‌های اینترنت را افزایش می‌دهیم! (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) فعال‌سازی فناوری 5G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران + جزئیات و زمان
سرخط خبرها

نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی

  • کد خبر: ۳۰۵۸۱۰
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در مجموعه پست‌هایی در پلتفرم تردز، بر لزوم ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد محتوای آنلاین، به‌ویژه محتوای تولیدشده‌ی هوش مصنوعی، تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با پیشرفت روزافزون فناوری هوش مصنوعی، تولید تصاویر و ویدئو‌هایی که به‌سختی از نمونه‌های واقعی قابل تشخیص هستند، به امری رایج تبدیل شده و این موضوع نگرانی‌های جدیدی را در مورد انتشار اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه اینستاگرام، برانگیخته است. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در مجموعه پست‌هایی در پلتفرم تردز، بر لزوم ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد محتوای آنلاین، به‌ویژه محتوای تولیدشده‌ی هوش مصنوعی، تأکید کرد.

نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که طبق تحقیقات اخیر، میزان استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا به‌طور چشمگیری در حال افزایش است. برای مثال، برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که بیش از ۵۰ درصد از بازاریابان از فناوری مبتنی‌بر هوش مصنوعی، در تولید محتوای خود استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که حجم زیادی از محتوای تولیدشده در فضای آنلاین، چه تصویر و چه متن، به‌نوعی با هوش مصنوعی ارتباط دارد و تشخیص محتوای واقعی از محتوای هوش مصنوعی، روزبه‌روز دشوارتر می‌شود.

موسری معتقد است که «هوش مصنوعی اعتماد به شبکه‌های اجتماعی را دشوارتر کرده است، بنابراین کاربران نباید به‌سادگی به تصاویری که به‌صورت آنلاین مشاهده می‌کنند، اعتماد کنند؛ زیرا هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای محتوایی تولید می‌کند که به‌راحتی با واقعیت اشتباه گرفته می‌شود.» او همچنین باور دارد «کاربران باید منبع محتوا را در نظر بگیرند و پلتفرم‌های اجتماعی هم باید در این زمینه به آنها کمک کنند.»

یکی از نکات کلیدی‌ای که موسری به آن اشاره می‌کند، نقش پلتفرم‌های اینترنتی در برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده‌ی هوش مصنوعی است. او اظهار داشت که پلتفرم‌ها باید تا حد امکان این نوع محتوا را شناسایی و برچسب‌گذاری کنند تا کاربران بتوانند آنها را از محتوای واقعی تشخیص دهند.

او همچنین اذعان کرد که برچسب‌گذاری محتوای هوش مصنوعی به‌طور کامل امکان‌پذیر نیست و در نهایت برخی از محتوا‌ها از فیلتر‌های مذکور عبور خواهند کرد؛ به همین دلیل، موسری تأکید می‌کند که پلتفرم‌ها باید زمینه و اطلاعات بیشتری در مورد فرد یا نهادی که محتوا را به اشتراک می‌گذارد، ارائه دهند؛ این اطلاعات به کاربران کمک می‌کند تا میزان اعتماد خود به محتوا را تعیین کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر محتوایی به‌وسیله‌ی یک منبع خبری معتبر منتشر شده باشد، احتمال صحت آن بیشتر از محتوایی است که یک حساب کاربری ناشناس به اشتراک می‌گذارد.

رویکرد مورد نظر موسری شباهت زیادی به سیستم‌های تعدیل محتوای کاربرمحور مانند Community Notes در پلتفرم ایکس و یوتیوب یا فیلتر‌های تعدیل محتوای سفارشی در بلواسکای دارد. در این سیستم‌ها، کاربران در بررسی صحت اطلاعات و ارائه‌ی زمینه‌ی محتوای منتشر شده، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

اگرچه پلتفرم‌های متا درحال‌حاضر چنین ویژگی‌هایی را ارائه نمی‌دهند، متا به‌تازگی به تغییرات اساسی در قوانین محتوای خود اشاره کرده است. مشخص نیست که آیا متا قصد دارد سیستم مشابهی را معرفی کند یا خیر، اما سابقه نشان می‌دهد که در موارد بسیار، این شرکت از ایده‌های پلتفرم‌های دیگر الهام می‌گیرد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->