شهید نورا... کاظمیان، ورزش‌کار همه‌فن‌حریف

  • کد خبر: ۳۰۶۷۲
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
شهید نورا... کاظمیان، ورزش‌کار همه‌فن‌حریف
روایت عاشقانه‌های شهدای ورزش‌کار.
به گزارش شهرآرانیوز، شهید نورا... کاظمیان از دوران نوجوانی به ورزش روی آورد و در رشته‌های فوتبال، والیبال و هندبال به‌همراه تیم‌های آموزشگاهی وارد میدان شد و بار‌ها بر سکو‌های مختلف مسابقات آموزشگاهی ایستاد و عضو باشگاه گل‌کار مشهد بود و توانست در مسابقات دوومیدانی باشگاه‌های مشهد قهرمانی ۵۰۰۰ متر و مقام سوم ۳۰۰۰ متر این مسابقات را در سال ۱۳۵۱ به خود اختصاص دهد. همچنین توانست در مسابقات دو با مانع و تجهیزات نظامی نیرو‌های نظامی استان بر سکوی قهرمانی بایستد.
 
نورا... سپس به مسابقات کشوری اعزام شد و مدال برنز مسابقات یادشده را با خود به ارمغان آورد.
وی در سال ۱۳۵۲ همراه تیم خراسان بر سکوی نایب‌قهرمانی اولین دوره مسابقات هاکی قهرمانی کشور قرار گرفت.
او در اردوی آماده‌سازی تیم ملی هاکی ایران زیرنظر عبدالغفورخان، مربی پاکستانی، تمرینات را پشت‌سر گذاشت و با کسب عنوان ششم هاکی بازی‌های آسیایی تهران از مسابقات بازگشت.
سال بعد همراه باشگاه راه‌آهن بر سکوی قهرمانی مسابقات هاکی باشگاه‌های مشهد ایستاد. نورا... پس از دوران قهرمانی با عنوان مسئول تربیت‌بدنی آموزشگاه‌های ناحیه ۳ مشهد به نوجوانان و دانش‌آموزان شهر خدمت کرده است.
وی پس از استخدام در آموزش‌وپرورش لباس دبیری ورزش دانش‌آموزان را به تن کرد. نورا... سومین فرزند خانواده بود و اول مرداد سال ۱۳۳۱ دیده به‌جهان گشود.
نورا... کاظمیان در عملیات کربلای ۵ مسئولیت پشتیبانی رزمی محوری مقداد را عهده‌دار بود.
وی در تاریخ ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در صحن آزادی حرم مطهر حضرت رضا (ع) به خاک سپرده شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->