نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

«صابری»، پدر دو و میدانی خراسان در بستر بیماری

  • کد خبر: ۲۵۱۶۸
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
  • ۳
«صابری»، پدر دو و میدانی خراسان در بستر بیماری
پدر ۹۹ ساله دوومیدانی خراسان رضوی این روز‌ها تحت مراقبت پزشکان قرار گرفته است.
بهنام اخوت/شهرآرانیوز - خبر ناراحت کننده روز‌های آغازین رمضان ۹۹، بسترنشینی اسطوره بود. پیرمرد چندروزی است که نفسش دیگر به‌خوبی یاری نمی‌کند. می‌گویند حال استاد خوب نیست و این بزرگ‌ترین دغدغه این‌روز‌های آن‌هایی است که دلی در گرو رشته ورزشی دوومیدانی دارند. لازم نیست حتما شاگردش بوده باشند تا نگرانش شوند. استاد برای تمام دوومیدانی‌کاران ایران یک پدر است؛ چه برسد برای خراسانی‌ها و مشهدی‌هایی که در جوارش نفس کشیده‌اند و چه بسیار قهرمانان ملی که از کلاس درس او به قله‌های افتخار رسیده‌اند. محمدرضا صابری، پیش‌کسوت ارزنده دوومیدانی خراسان، که برخی به او لقب «نابغه» و برخی دیگر لقب «پدر دوومیدانی استان» داده‌اند، حالا در بستر بیماری است و بیش از هر زمانی به دعای خیر مردم و علاقه‌مندان به ورزش نیاز دارد.

شرح یک درد
جمشید مهریار، از شاگردان استاد صابری است. او که خود از اهالی و بزرگان ورزش مشهد است، درباره وضعیت بیماری صابری می‌گوید: حقیقت آن است که استاد چندروزی در بیمارستان رضوی بستری بودند و الان هم به بیمارستانی دیگر منتقل شدند. وی می‌افزاید: خوشبختانه مشکل استاد صابری کرونا نیست، ولی به‌خاطر مشکل ریوی سابقی که داشتند، این‌روز‌ها دچار مشکلات تنفسی شدند و به‌همین‌خاطر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. مهریار خاطرنشان می‌کند: همه نگران وضعیت استاد هستیم، ولی فقط باید در این شرایط برای او دعا کرد و از خدا خواست تا به برکت این ماه عزیز ایشان را شفا بدهد.


دوباره با مرد نابغه
محمدرضا صابری، متولد یکم فروردین ۱۳۰۰ است. مردی که به اذعان خودش مسیر زندگی‌اش از پانزده‌سالگی تغییر کرد. حقیقت آن است که فوتبال، او را دونده کرد! یک روز که برای دیدن بازی فوتبال به ورزشگاه سعدآباد رفته بود، شاهد برنده‌شدن دوومیدانی‌کاری در رشته ۸۰۰ متر با زمان ۲ دقیقه‌و ۱۵ ثانیه شد. پسر جسور به مربی دوومیدانی‌کار قهرمان می‌گوید من این مسیر را کمتر از شاگردت می‌دوم و مربی هم از او می‌خواهد تا روز بعد برای مسابقه با شاگردش دوباره به سعدآباد برود. فردای آن‌روز او کاری می‌کند کارستان! شگفتی بزرگی را خلق می‌کند و در مقابل دوومیدانی‌کار حرفه‌ای برنده می‌شود. ۸۰۰ متر را در ۲ دقیقه و ۳ ثانیه می‌دود! با این همه رکورد یک‌دقیقه و ۵۷ ثانیه ماده ۸۰۰ متر در سال ۱۳۲۸ سرآغازی بر تاریخ‌سازی مردی بود که بیشتر فعالیتش در زمینه مربیگری بوده است. استاد صابری تاکنون بیش از ۳۰ پیست دوومیدانی در سطح استان طراحی کرده و ساخته است. او یکی از پیشگامان ترویج ورزش در مدارس بوده است؛
 
مردی که بعد از اتمام تحصیلاتش به استخدام آموزش‌وپرورش درآمد تا علاوه بر آنکه معلمی ورزش کند، درپی کشف استعداد‌هایی برآید که در دل ورزش مدارس نهفته بود. او سال‌ها در مدارس مشق ورزش کرد و سال‌ها در دانشگاه، استادی. محمدرضا صابری در کارنامه کاری‌اش بیش از ۲۵ سال ریاست هیئت دوومیدانی استان، ۲۰ سال ریاست انجمن دوومیدانی آموزشگاه‌های خراسان و سابقه ۲۰ سال تدریس در دانشگاه فردوسی را دارد. کارنامه درخشانی که نشان می‌دهد نابغه دوومیدانی نه تنها خودش نابغه بود بلکه با سال‌ها کار معلمی و آموزش به دیگران چهره‌های نام‌آشنایی را به این رشته ورزشی معرفی کرد.

حال استاد از زبان دخترش
دختر بزرگ استاد محمدرضا صابری درباره آخرین وضعیت پدرش می‌گوید: چند روز است که کارمان گریه شده است. چند روز پیش که به‌یک‌باره نفس پدر گرفت، شاید نزدیک یک‌دقیقه نفسش بالا نیامد و همه فکر کردیم پدر را از دست دادیم. باوجوداین شکر خدا سریعا ایشان را به بیمارستان رضوی انتقال دادیم. وی می‌افزاید: ۲ شب پدر در بیمارستان رضوی بودند و بعد به دستور پزشکان او را شب گذشته به بیمارستان امام‌رضا (ع) منتقل کردیم.
 
وی خاطرنشان می‌کند: تا ظهر امروز (روز گذشته) خیلی نگران بودیم، اما خوشبختانه وقتی با پزشک استاد صحبت کردم، گفتند که حال پدر خوب است و به‌زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد. پزشک ایشان گفتند بروید و تخت استاد را در خانه آماده کنید. دختر استاد صابری با تأکید بر بهبود وضعیت جسمانی او اظهار می‌کند: حال پدر بهتر است، ولی از ورزش‌دوستان می‌خواهم در این شب‌های عزیز برای شفای کامل استاد صابری دعا کنند. ما هم چشم انتظار بازگشت ایشان به خانه هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
0
به پدر بزرگ عزیزم استاد صابری افتخار میکنم و امیدوارم همیشه سایشون روی سر ما باشه
یاسمن صابری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
0
و امروز غریبانه و در سخت ترین شرایط آقاجون رو به خاک سپردیم
شهره
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
0
0
پدرم اولین سالی هست که روز پدر در کنار ما نیستی کاش بودی کاش نگاه مهربانت بود دستان گرمت که همیشه نوازشگر روح وجسم ما بود نگاهت نگاه خدا بود وسایت مانند سایه خدا بر سرمان روحت شاد ونامت جاودان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->