هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
سرخط خبرها

سفر‌های ارزان برای توسعه صنعت گردشگری ترویج شود

  • کد خبر: ۳۰۶۷۵
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
سفر‌های ارزان برای توسعه صنعت گردشگری ترویج شود
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان از راهکار‌های بازگشت رونق به گردشگری می‌گوید.
محسن موسوی‌زاده/ شهرآرانیوز - شیوع کرونا در اسفندماه و به دنبال آن تعطیلی بسیاری از مراکز اقامتی و گردشگری سبــب شـد تـا اقـتـصـاد خراسان‌رضوی و مشهد که بر پایه گردشگری مذهبی قرار دارد، بیش از سایر استان‌ها متضرر شود. به گفته مسئولان اداره‌کل گردشــــگری و میــراث‌فـــرهنگی خراسان‌رضوی، کرونا ۱۱۶۷میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد کرده و با توجه به تداوم رکود این صنعت همچنان در حال بیشتر شدن است.
 
برخی از فعالان اقتصادی به افزایش میزان سفر‌ها به مشهد در خردادماه به دلیل زیادی تعطیلی‌ها خوش‌بین بودند، با این حال رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی به‌طور صریح این مسئله را رد می‌کند و می‌گوید: تعطیلات خردادماه به خروج صنعت گردشگری استان از رکود کمکی نکرد. همین موضوع سبب شده است تا مراکز گردشگری مشهد با ظرفیت بسیار اندکی فعالیت کنند.

علی‌اکبر علیزاده‌قناد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه برای افزایش ورود زائران به مشهد باید حرم مطهر امام رضا (ع) به‌صورت کامل بازگشایی شود، می‌گوید: تا پیش از این زائرانی که به مشهد می‌آمدند، در کنار زیارت بخشی از وقت خود را در مراکز گردشگری و ییلاقات اطراف شهر می‌گذراندند، اما اکنون کاهش میزان ورود زائران به شهر سبب شده است تا بسیاری از فرصت‌های شغلی در این نواحی در خطر قرار بگیرند. وی ادامه می‌دهد: در کنار مسئله شیوع کرونا، تورم نیز سبب شده است تا قدرت خرید مردم کاهش یابد و بخشی از آن‌ها سفر را از سبد هزینه خانوار خود حذف کنند.

در چنین شرایطی بهترین راهکار برای حمایت از گردشگری مشهد، ترویج سفر‌های ارزان است. وی درباره راهکار‌های ترویج سفر ارزان می‌گوید: برای کاهش هزینه‌های سفر، مراکز گردشگری و اقامتی باید هزینه خدمات خود را کاهش دهند تا از این طریق رغبت خانواده‌ها برای مسافرت افزایش یابد. با این حال اکنون بسیاری از این مراکز به دلیل خسارت‌های ناشی از کرونا در عمل امکان ارائه چنین تخفیف‌هایی را ندارند. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود تا دولت با در نظر گرفتن کمک‌هایی امکان ارزان‌سازی سفر را فراهم کند.
 
وی ادامه می‌دهد: دولت می‌تواند برای پرداخت برخی از حقوق عوارض مانند مالیات و تأمین اجتماعی امتیازاتی در نظر بگیرد تا از این طریق مراکز اقامتی و گردشگری بتوانند به مسافران خدمات ارزان‌تری ارائه دهند. درصورتی‌که چنین موضوعی محقق شود، علاوه بر رونق‌بخشی به اقتصاد شهر، فرصت‌های شغلی که به دلیل شیوع کرونا در معرض خطر قرار گرفته‌اند، نیز حفظ خواهند شد. وی تأکید می‌کند: حل مشکلات صنعت گردشگری حمایت‌های دولتی را می‌طلبد، زیرا شیوع کرونا بیشترین تأثیر را بر صنعت گردشگری داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->