اظهارات تکان‌دهنده همسر سابق قاتل الهه حسین نژاد: او سابقه‌دار بود سقوط مرگبار کارگر از آسانسور یک هتل در اهواز (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ترافیک سنگین در محور اصلی مشهد - تهران از عصر امروز (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) دستگیری ۱۱ نفر از عوامل برهم‌زننده نظم عمومی در بیمارستان فارسان علت اصلی حادثه هوایی و فوت خلبان در قزوین مشخص نیست اسامی لاک‌ها و محصولات غیرمجاز کاشت ناخن اعلام شد قتل در جگرکی سیار عبدل‌آباد بر سر دو دختر | قاتل مست بود آیا قاتل الهه حسین‌نژاد راننده اسنپ بوده است؟ قالیباف: سیاست‌های آمریکا در اجلاس بریکس به چالش کشیده شد ۳ کشته در پی تصادف در مسیر مشهد به سرخس اطلاعیه پلیس درباره بازسازی صحنه قتل الهه حسین نژاد ویدئو | آغاز ثبت‌نام آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی از هفته آینده جاده هراز یک طرفه شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی هوای مشهد و خراسان رضوی | تداوم هوای خنک در مشهد و بارش باران در سطح استان (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ممنوعیت سگ‌گردانی با خودرو در تهران (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) تعطیلی تمامی تفرجگاه‌ها در خراسان رضوی تا روز یکشنبه (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) تردد خودرو‌های سنگین در محور کلات-مشهد ممنوع شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) ورود دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به حادثه مرگ کودک جوینی حین «ختنه» واکنش پزشکی قانونی به شایعۀ تجاوز به مرحوم الهه‌حسین‌نژاد ۱۸۰ هزار نفر طی سه روز گذشته از مرز‌های کشور راهی عتبات عالیات شدند هشدار نارنجی وقوع سیلاب برای برخی از نقاط کشور صادر شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) آموزش و پرورش به دنبال عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی هشدار خودمراقبتی برای شهروندان مشهد صادر شد دستگیری قاتل محیط‌بان خائیز در بهبهان ویدئو| قاتل الهه حسین‌نژاد اعتراف کرد| جنایت سارقی شیطان‌صفت پیمانکار مقصر در حادثه مرگ دلخراش ۱۴ مسافر قطار مشهد-یزد ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شد فروش اینترنتی مکمل‌های غذایی تعیین تکلیف شد مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چقدر است؟ آیا مصرف مغزدانه‌ها در دوران بارداری ممنوع است؟ 
سرخط خبرها

گلایه والدین دانش آموزان ابتدایی محله سیدی مشهد از کیفیت تدریس و ارزشیابی | نگران کیفیت آموزشی

  • کد خبر: ۳۱۰۲۸۰
  • ۲۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
گلایه والدین دانش آموزان ابتدایی محله سیدی مشهد از کیفیت تدریس و ارزشیابی | نگران کیفیت آموزشی
گروهی از والدین دانش آموزان کلاس اول ابتدایی در یکی از مدارس محله سیدی، با ارسال پیامک‌هایی به تحریریه صفحه صدای مردم، نسبت به مشکلات آموزشی فرزندان خود ابراز نارضایتی کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گروهی از والدین دانش آموزان کلاس اول ابتدایی در یکی از مدارس محله سیدی، با ارسال پیامک‌هایی به تحریریه صفحه صدای مردم، نسبت به مشکلات آموزشی فرزندان خود ابراز نارضایتی کرده‌اند. این گلایه‌ها بیشتر درباره شیوه تدریس و ارزشیابی به ویژه در درس املا بوده است.

والدین می‌گویند با وجود قطعی‌های مکرر کلاس‌های حضوری در پاییز و دشواری‌های آموزش مجازی، معلمان همچنان از دانش آموزان انتظار عملکرد مشابه با کلاس‌های عادی دارند. این فشار آموزشی، سبب شده بسیاری از دانش آموزان بازخورد‌های منفی دریافت یا اصطلاحا به «تلاش مجدد» نیاز پیدا کنند.

یکی از مادران که فرزندش در این مدرسه تحصیل می‌کند، به خبرنگار ما می‌گوید: در این مدت سه ماهه، بچه‌ها به طور کامل با شرایط کلاس‌های حضوری سازگار نشده‌اند، اما معلم‌ها همچنان مثل گذشته از آن‌ها املا می‌گیرند. فرزند من با وجود تمرین‌های زیاد، چندین بار تلاش مجدد خورده است. این موضوع باعث اضطراب و افت انگیزه دانش آموزان شده است.

گلایه دیگری که بسیاری از والدین مطرح کرده‌اند، تعداد زیاد دانش  آموزان در کلاس‌های این مدرسه است. طبق گفته والدین، کلاس‌های اول ابتدایی این مدرسه بیش از ۴۰ دانش آموز دارند که کار آموزش را برای معلمان دشوار می‌کند.

استرس تکرار پایه

یکی از والدین می‌گوید: معلم وقتی باید به این همه دانش آموز توجه کند، چطور می‌تواند به یادگیری بچه‌ها رسیدگی کامل داشته باشد؟ معلم به والدینی که فرزندشان مشکلاتی در املا دارند، گفته است که اگر املای بچه‌ها تا پایان دیماه مناسب نشود بچه‌ها را به مشاوره می‌فرستیم و اگر ضرورت داشته باشد باید پایه اول را دوباره بگذرانند. این گفته‌های معلم در حالی است که از کلاس فرزند من فقط هفت نفر خوب و خیلی خوب گرفته‌اند؟ آیا همه ۳۰ دانش آموز کلاس نیاز به تکرار پایه دارند؟ این سبک کار کردن معلم‌ها اصلا قابل  قبول نیست.

والدین همچنین خواستار شفافیت بیشتر در روش‌های ارزیابی و بازخورد‌های دریافتی از معلمان هستند و معتقدند باید به شرایط فردی هر دانش آموز توجه بیشتری شود.

پاسخ آموزش وپرورش

در پاسخ به این شکایت ها، محمدرضا نژادحسین، رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان، درباره سیاست‌های آموزشی و ارزیابی دانش آموزان توضیحاتی ارائه می‌کند: به عنوان فرد حقوقی و پیگیری کننده موارد کیفیت بخشی در آموزش ابتدایی، باید عرض کنم که نمی‌توان یک معیار ثابت برای دانش آموزان تعیین کرد. به عنوان مثال نمی‌توان گفت که دانش آموز امروز باید پنج کلمه یاد بگیرد و معلم نیز همان پنج کلمه را از او امتحان بگیرد.

رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان در ادامه می‌افزاید: شرایط یادگیری هر دانش آموز متفاوت است و این تفاوت حتی در یک کلاس نیز به چشم می‌خورد. معلم باید متناسب با محتوای کتاب درسی و شرایط دانش آموزان تدریس کند. ممکن است کلمه‌ای که برای یک دانش آموز ساده است، برای دیگری چالشی باشد و نیاز به تمرین بیشتری داشته باشد.

تفاوت‌های فردی در یادگیری

او تأکید می‌کند: این تفاوت‌های فردی در یادگیری، یکی از عوامل مهم در ارزیابی دانش آموزان است. نژاد حسین ادامه می‌دهد: در نتیجه این شرایط، نمی‌توان گفت معلم در هر جلسه دقیقا باید چه تعداد کلمه آموزش دهد و همان‌ها را امتحان بگیرد. علاوه بر آن باید به این نکته توجه داشت که برنامه درسی بر اساس ساختار کتاب‌ها و دستورالعمل‌های سازمان پژوهش تدوین شده است. برای مثال، در کتاب فارسی پایه اول، تعداد مشخصی جلسه برای هر هفته و تقسیم بندی محتوا تعیین شده است. معلم‌ها بر این اساس، محتوای درس را تقسیم می‌کنند.

وی در ادامه می‌گوید: در دفتر مدیریت کلاسی یا همان دفتر نمره سابق، برنامه‌ای برای ارزشیابی توصیفی دانش آموزان وجود دارد. ما دیگر در مقطع ابتدایی نمره نمی‌دهیم و بازخورد‌ها به صورت توصیفی ارائه می‌شود. با این حال، اگر مواردی نیاز به اصلاح در فرآیند تدریس یا ارزیابی داشته باشد، حتماً پیگیری می‌کنیم. درباره این مدرسه خاص نیز موضوع را بررسی خواهم کرد و در صورت لزوم در گروه‌های آموزشی استان حضور خواهیم داشت.

تحریریه «صدای مردم» با پیگیری‌های بیشتر به بررسی دقیق شرایط این مدرسه خواهد پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->