جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نحوه اکران فیلم‌ها در سینماها هنوز مشخص نیست

  • کد خبر: ۳۱۰۵۸
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
نحوه اکران فیلم‌ها در سینماها هنوز مشخص نیست
از اول تیرماه قرار است سینما‌ها آغاز به کار کنند، اما همچنان نحوه اکران فیلم‌ها مشخص نیست
شکیبا افخمی راد/ شهرآرانیوز- سینما‌های ایران قرار است از فردا آغاز به کار کنند؛ سینما‌های مشهد نیز چندین روز است که دست به‌کار شده‌اند و با ضدعفونی سالن‌های سینما خود را برای فصل تازه اکران آماده می‌کنند. همچنین پردیس سینمایی اطلس از روز گذشته بلیت‌فروشی آنلاین فیلم‌های سینمایی را در سایت سینما تیکت آغاز کرده است.
اما در یکی دو روز گذشته انتشار اخبار ضد و نقیض درباره اکران فیلم‌های سینمایی از اول تیر مخاطبان را سردرگم کرده است.

رسول صدرعاملی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شنای پروانه»، به دلیل برآورده نشدن انتظاراتش و فراهم نشدن تمهیداتی که برای نمایش فیلمش به او وعده داده شده‌بود از نمایش «شنای پروانه» در این روز‌ها منصرف شده‌است.
صدرعاملی در گفتگو با ایسنا در‌این‌باره گفته است: «طی دو هفته گذشته جلساتی با آقای انتظامی رئیس سازمان سینمایی، دکتر حناچی شهردار تهران و اعضای هیئت مدیره خانه سینما برای فراهم آوردن شرایط اکران داشتیم تا حمایت جدی از اکران این دو فیلم (شنای پروانه و خوب، بد، جلف ۲) انجام شود، اما حالا که کمتر از چند روز به اکران فیلم باقی مانده‌است، هیچ خبری از حمایت‌ها نیست بنابراین با توجه به اینکه هیچ‌کدام از قرار‌ها به سرانجام نرسیده است، فعلا از اکران فیلم معذوریم.» او همچنین خاطرنشان کرده است: «سینماداران بدون هماهنگی با ما سایت بلیت‌فروشی را باز کرده‌اند، در حالی‌که هیچ‌کدام از قول و قرار‌هایی که طی دو هفته گذشته به ما داده شده، عملی نشده است.»

اکران ۱۰ فیلم به جای ۲ فیلم
بنا به گفته‌های این تهیه‌کننده قرار بوده تنها دو فیلم «خوب بد جلف ۲» و «شنای پروانه» به مدت سه هفته اکران شوند، اما بلیت‌فروشی فیلم‌های دیگر از جمله آثاری که در روز‌های پیش از تعطیلی سینما‌ها اکران شده‌بودند آغاز شده‌است. فیلم‌های «چهل‌و‌هفت» به کارگردانی احمد اطراقچی، «عطر داغ» اثر علی ابراهیمی، «یادم تو را فراموش» ساخته علی عطشانی و «بی‌وزنی» به کارگردانی مهدی فرد قادری، ۴ فیلمی هستند که در روز‌های پایانی بهمن اکرانشان را در سینما‌ها آغاز کردند و گویا قرار است با بازگشایی سینما‌ها به اکرانشان ادامه دهند. علاوه بر این فیلم‌ها برخی رسانه‌ها از اکران فیلم‌های «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «طلا» اثر پرویز شهبازی که به عنوان آغازگران نمایش آنلاین در سینمای ایران لقب گرفته‌اند، خبر داده‌اند. اتفاقی که باعث انتقاد‌های زیادی شده‌است. نیما حسنی‌نسب منتقد سینما دراین‌باره در صفحه اینستاگرامش نوشته‌است: «اگر فیلم‌هایی که به بهانه کرونا و تعطیلی سینما‌ها به صورت آنلاین پخش شدند و برای تماشایش در پلتفرم‌ها مجازی بلیت فروختند، با بازگشایی سینما‌ها اکران آنلاین شوند پس اکران آنلاین یعنی کشک. یعنی باز همه چیز مثل همیشه جعلی و بی‌ریشه و سرکاری بوده و برای تأمین تداوم منافع یک گروه و اسامی و سهامی خاص و عام در سینمای نزار ایران کماکان بر روی یک پاشنه می‌چرخد، پاشنه هرج ومرج، زد و بند و نظام تولید و پخش مافیاطور.» از دیگر فیلم‌هایی که گفته شده از اوایل تیرماه روی پرده می‌روند «زیرنظر» اثر مجید صالحی و «جهان با من برقص» ساخته سروش صحت هستند. این دو فیلم از روز‌های آغازین دی‌ماه ۹۸ روی پرده سینما‌ها رفته بودند و در دوران تعطیلی سینما‌ها نیز به ترتیب در اکران آنلاین و سینما‌ماشین به نمایش گذاشته شدند.
اعلام اسامی تمام این فیلم‌ها درحالی است که در مصوبه اعلام شده به سینما‌ها تنها از نحوه اکران دو فیلم «خوب بد جلف ۲» و «شنای پروانه» یاد شده‌است. براساس آن نیز این دو فیلم در سینما‌های دارای بیش از ۷ سالن در تهران در چهار سالن و در شهرستان‌ها نیز در سه سالن نمایش اجازه اکران خواهند داشت و همچنان معلوم نیست دیگر فیلم‌ها که تعدادشان نیز کم نیست چگونه قرار است در سالن‌های باقی‌مانده نمایش داده شوند. دیگر نکته درخور توجه اکران سه فیلم در بخش هنر و تجربه است. بنا بر اعلام روابط عمومی موسسه هنر و تجربه، با صدور مجوز فعالیت مجدد سینما‌ها پس از بحران کرونا و آغاز اکران فیلم‌ها از اول تیرماه، موسسه هنر و تجربه نیز اکران فیلم‌های خود را با ظرفیت محدود از سر می‌گیرد. بر این اساس فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا و مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری و تهیه‌کنندگی حامد شکیبانیا فیلم‌های جدیدی هستند که اکران خود را از اول تیرماه در سینمای هنر و تجربه آغاز می‌کنند. همچنین مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وحید صداقت که از ۲۷ بهمن روی پرده سینما‌های هنر و تجربه رفته بود، ادامه اکران خود را دنبال می‌کند. نمایش فیلم‌های هنر و تجربه نیز درحالی قرار است آغاز شود که در سینما‌ها کوچک‌ترین سالن‌ها به این فیلم‌ها اختصاص داده می‌شود که شاید در شرایط این روز‌ها چندان فضای مناسبی نباشند.
شنای پروانه در استخر حاشیه
حواشی ایجاد شده برای «شنای پروانه»
نبود تبلیغات و اطلاع‌رسانی درست برای اکران دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲» از دیگر موضوعاتی است که صدرعاملی به آن‌ها به عنوان وعده‌های محقق نشده سازمان سینمایی و شهرداری تهران اشاره کرده است. او در‌این‌باره گفته است: «قرار بود شهرداری تهران یک حمایت جدی برای اطلاع‌رسانی فیلم‌ها داشته باشد، مثلا در میادین شهر‌ها گیشه‌های نمادین نصب کند و از سوی دیگر هنرمندان نیز با همکاری خانه سینما برای تبلیغات فیلم‌ها همکاری کنند تا بتوانیم طبق پروتکل‌های بهداشتی ظرفیت پنجاه درصدی سالن‌ها را پر کنیم و همچنین انجمن سینماداران هم هزینه پنجاه درصد تبلیغات فیلم‌ها را برعهده بگیرد. این تمهیدات برای این بود که علاوه بر پروتکل‌های بهداشتی مردم به سینما‌ها بیایند تا به امرار معاش خانواده سینما که فقط عوامل پشت و جلوی دوربین نیستند نیز کمک شود.» با توجه به این شرایط تهیه‌کننده «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت از تماشاگرانی که در انتظار اکران این فیلم بودند نیز عذرخواهی و اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر این فیلم در شرایط مناسب اکران شود. انصراف «شنای پروانه» درحالی است که با توجه به قوانین و صحبت‌های اخیر معاون نظارت سازمان سینمایی هر فیلمی از اکران انصراف دهد تا ۶ ماه فرصت نمایش نخواهد داشت. به این ترتیب در صورت قطعی شدن این اتفاق، «شنای پروانه» در بهترین حالت زمستان امسال می‌تواند روی پرده برود. از سوی دیگر این فیلم که به عنوان اثر برگزیده تماشاگران در سی‌و‌هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شده‌بود این روز‌ها با حاشیه دیگری نیز روبه‌رو شده‌است. آن هم شکایت همسر وحید مرادی یکی از گنده‌لات‌های تهران از سازندگان «شنای پروانه» است. او با حضور در خانه سینما از تهیه‌کننده و کارگردان فیلم به علت کپی‌برداری از شخصیت همسرش شکایت کرده و گفته است: «نمی‌گذارم این فیلم قاتل دوم شوهرم باشد.» انصراف «شنای پروانه» و حواشی ایجاد شده برای این فیلم درحالی است که برخی سینما‌ها بلیت‌فروشی این اثر را آغاز کرده‌اند و هنوز سازمان سینمایی نیز به این انصراف واکنشی نشان نداده است. همچنین هنوز مشخص نیست سینما‌هایی که در روز‌های اخیر به ضدعفونی کردن سالن‌های خود مشغول بوده‌اند درنهایت با چه ترکیبی قرار است آغاز به کار کنند. قطعا اکران تعداد زیادی فیلم در سالن‌های سینما‌ها حتی با وجود ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها می‌تواند باعث شلوغی راهرو‌ها و ورودی سینما‌ها به ویژه با وجود نیمه‌بها بودن بلیت‌ها در سه روز آغازین شود که این اتفاق چندان با پروتکل‌های بهداشتی مطابقت ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->