به گزارش شهرآرانیوز، بارسلونا اعلام کرد که این عملیات کلیدی برای بازگشت به قانون ۱:۱ بازی عادلانه مالی لالیگا است. در این بیانیه آمده است که مدل تجاری فروش این صندلیهای VIP شبیه روندهای تجاری که دیگر سازمانهای ورزشی در سراسر جهان، به ویژه در ایالات متحده، پیادهسازی کردهاند، خواهد بود.
برای بارسلونا، این عملیات به معنای ایجاد یک دارایی نامشهود جدید است که بر اساس این مدل تجاری جدید شکل میگیرد؛ جایی که سرمایهگذاران یک صندلی VIP را خریداری کرده و سپس در صورت تمایل، میتوانند آن را به فروش برسانند یا خودشان از آن استفاده کنند. به این ترتیب، باشگاه ریسک را در فرآیند فروش این نوع صندلیها کاهش میدهد، زیرا درآمدها برای تمام دوره بهرهبرداری تضمین شدهاند و سرمایهگذاران مجوز استفاده از صندلی را برای کل مدت قرارداد در ابتدای آن پرداخت میکنند و قیمت صندلی VIP را برای هر فصل پرداخت میکنند.
باشگاه این عملیات را با مجموع ۴۷۵ صندلی با دو سرمایهگذار مختلف از خاورمیانه، منطقهای با بازار بزرگ برای محصولات اینچنینی، به مدت حداکثر ۳۰ سال بسته است. این قرارداد، به درخواست سرمایهگذاران، شامل بندهای محرمانه است. مدارک مربوط به این توافقات قبل از نیمهشب ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ به لالیگا ارسال شد.
سود حاصل از واگذاری بهرهبرداری از این محصول جدید به باشگاه این امکان را میدهد که بخشی قابل توجه از مبلغ پیشبینی شده را به عنوان بدهی بازسازی اسپاتیفای نیوکمپ، قبل از تحقق اولین مهلت پرداخت پیشبینی شده در فصل ۲۰۲۵/۲۶ در اختیار سرمایهگذاران اسپای بارسا قرار دهد.