امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد
سرخط خبرها

راهپیمایی انتخاباتی طرفداران ترامپ و رویارویی با معترضان

  • کد خبر: ۳۱۲۳۲
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
راهپیمایی انتخاباتی طرفداران ترامپ و رویارویی با معترضان
عاطفه همایونی - اولین راهپیمایی انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در شهر «تولسا»‌ی ایالت «اوکلاهما»، نگرانی‌های بسیاری را درباره رویارویی هواداران و معترضان ترامپ و همچنین افزایش شیوع ویروس کرونا برانگیخته است. جورج بینوم، شهردار تولسا، باتوجه‌به نگرانی‌ها و تنش‌های موجود در کشور، برای برگزاری این راهپیمایی، ابتدا وضعیت اضطراری اعلام کرد. سپس محدودیت‌هایی برای آمد‌و‌رفت در شهر درنظر گرفت که به دستور ترامپ لغو شد. تصمیم غافلگیرکننده ترامپ برای برگزاری راهپیمایی، به هرج‌و‌مرج در آمریکا دامن زد.
پیش از شروع راهپیمایی، هواداران ترامپ شعار «جان همه انسان‌ها باارزش است» را مقابل معترضانی فریاد زدند که اعلامیه «جان سیاه‌پوستان باارزش است» را در دست داشتند. کمی آن‌طرف‌تر، هزاران نفر روز جمعه (۱۹ژوئن) در شهر تولسا برای جشن رهایی ژوئنتین (مصادف با جشن آزادی بردگان) و به یاد قتل‌عام نژادی در «گرین‌وود» جمع شدند. این منطقه قبلا با نام بلک‌وال‌استریت شناخته می‌شد. در قتل‌عام نژادی گرین‌وود در سال ۱۹۲۱، ساکنان سفیدپوست به حدود ۳۰۰ نفر از ساکنان سیاه‌پوست حمله کردند. در این گردهمایی روز جمعه، ال شارپتون، سیاست‌مدار و فعال مدنی، درباره اهمیت جونتینت و مبارزات طولانی برای برابری نژادی در آمریکا سخنرانی کرد و در میانه صحبت‌هایش، با حمایت از جنبش‌های سیاه‌پوستان و آزادی زنان، این سؤال را مطرح کرد که: «چه وقت آمریکا برای همه شهروندانش، کشوری عالی بوده است؟»
تصمیم دونالد ترامپ برای برگزاری اولین راهپیمایی مبارزات انتخاباتی خود پس از شیوع کرونا در تولسا، در آخر هفته جونتینت، خشم بسیاری از مردم آمریکا را برانگیخت. راهپیمایی تبلیغاتی ترامپ درحالی برگزار می‌شود که کشور پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس شهر مینیاپولیس، میان اعتراض‌های گسترده ضدنژادپرستی قرار دارد. ترامپ که همواره از ادبیاتی نژادپرستانه و تفرقه‌آمیز استفاده می‌کند، در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که راهپیمایی انتخاباتی‌اش در روز ۱۹ژوئن، دقیقا مصادف با جونتینت برگزار شود، اما یک روز پس از اعتراض‌های گسترده، تاریخ آن را تغییر داد.
اگرچه اوکلاهما یک ایالت جمهوری‌خواه است، مقامات مبارزات انتخاباتی ترامپ، گفتند که دلیل آن‌ها برای انتخاب شهر تولسا، بازگشایی مجدد آن پس از شیوع کروناست، این در‌حالی است که نمونه‌های جدید ابتلا به ویروس کرونا در «اوکلاهما» از زمان طرح بازگشایی زودهنگام دولت در تاریخ اول ژوئن، به‌شدت افزایش یافته است. مخالفان برگزاری این راهپیمایی، هفته گذشته اعتراض خود را به دیوان‌عالی ایالت منتقل کردند، اما دادگاه عالی اوکلاهما روز جمعه دادخواست ساکنان محلی، صاحبان مشاغل و مرکز اجتماع گرین‌وود مبنی بر حفظ پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی یا لغو راهپیمایی را رد کرد. بروس دارت، مدیر اجرایی بهداشت و درمان تولسا، اظهار کرد که نگران است این تظاهرات به شیوع شدید کرونا دامن بزند، اما هواداران ترامپ می‌گویند آن‌ها به خطر ویروس کرونا یا معترضان ترامپ اهمیتی نمی‌دهند، در‌حالی‌که این کشور با تهدید‌های دوجانبه جنبش‌های مبارزه با نژادپرستی و ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، بی‌احتیاطی و ضعف ترامپ در مدیریت خطر، کسانی را که به حرف‌هایش اهمیت می‌دهند، به خطر می‌اندازد. در این سال‌ها مشخص شده است که حمایت از ترامپ -یا حتی گوش سپردن به اظهارات او- همواره برای بسیاری خطرآفرین بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->