یک توصیه پزشکی؛ هنگام گزش حیوانات خوددرمانی نکنید رجا درباره توقف چهارساعته قطار تهران-مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیرخشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیرخشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در حج تمتع امسال، ۲۲ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر
سرخط خبرها
نگاهی بر حاشیه های بازگشایی مدارس از نیمه شهریورماه و حذف تعطیلی پنجشنبه‌ها

پنجشنبه‌ها خواب نمونین!

  • کد خبر: ۳۱۳۲۵
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
پنجشنبه‌ها خواب نمونین!
خبر بازگشایی مدارس از نیمه شهریورماه و حذف تعطیلی پنجشنبه‌ها حاشیه‌های زیادی درست کرده است
محبوبه عظیم زاده - آلودگی هوا، زمستان و برف و سرمای گاه‌به‌گاهش و بعد از آن، یک ویروس تازه‌وارد، سیر تعطیلی دانش‌آموز‌ها را در سال تحصیلی گذشته حسابی تکمیل کرد و یک دوره آموزشی متفاوت را برای محصلان رقم زد؛ اتفاقی که (جدا از ناراحتی و عذاب تحمیلی روز‌های قرنطینه و تغییراتی که با آن‌ها روبه‌رو شده‌ایم) چندان خلاف میل بچه‌مدرسه‌ای‌ها نبود، مخصوصا در روز‌های امتحان. حالا بیشتر از ۴ ماه از دست‌وپنجه نرم کردن با کرونا و متعلقات آن می‌گذرد. شرایط دارد به روال قبل خود برمی‌گردد و در این میان هم‌زمان با آغاز تابستان، خبر آغاز سال تحصیلی در ماه پایانی این فصل به گوش می‌رسد و به جز آن، حذف تعطیلی دوست‌داشتنی پنجشنبه‌ها.

هم حقیقی، هم مجازی
«ممکن است تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس حذف شود.» این، بخشی از صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در رابطه با بازگشایی مدارس از شهریورامسال است. حسن‌روحانی در این خصوص گفت که ممکن است بر حسب نیاز، مدرسه‌ها از روز اول یا هفتم شهریور باز شوند، اما مبنا همان روز پانزدهم است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که بسته به تعطیلی یک روز در میان کلاس‌ها یا خلوت‌تر شدن آن‌ها، ممکن است تعطیلی روز‌های پنجشنبه حذف شود. روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد وضعیت دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: «تصمیم گرفته شد دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور فعالیت خود را آغاز کنند. این آغاز فقط حضوری نیست، بلکه بخشی در فضای حقیقی و بخشی به شکل مجازی است. البته با کلاس خلوت و خوابگاه خلوت.» او همچنین گفت کسانی که در شهر دیگری قبول شدند، می‌توانند در دانشگاه شهر خود تحصیل کنند تا از این طریق، امکان شکل‌گیری خوابگاه و کلاس خلوت فراهم شود.

ماجرای نرم‌افزار شاد و امتحان‌های آنلاین
کرونا حسابی زندگی روزمره مردم را از دستشان خارج کرد و در این میان، نظام آموزشی و وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان به دلیل درگیری با بحث آموزش آنلاین به نوعی دیگر با این مقوله گره خورد. در ابتدای کار تصاویر مختلفی از دانش‌آموزان و معلمان در فضای مجازی دست‌به دست می‌شد که از پشت مانیتور مشغول درس خواندن و درس دادن هستند. عادل‌فردوسی‌پور هم جزو چهره‌های شاخصی بود که در حین تدریس آنلاین به دانشجویانش در این میان دیده شد. تصاویر معلم‌های زحمت‌کش و مسئولیت‌پذیری که از روی تخت بیمارستان یا با امکانات کم و در سخت‌ترین شرایط، مسئولیت خودشان را فراموش نکردند و حتی از بدنه خودرو و یخچال به عنوان تخته آموزش استفاده می‌کردند، یکی دیگر از قاب‌های ماندگار این مدت بود. نرم‌افزار شاد هم حضور پر‌سر‌و‌صدایی داشت و حسابی کمبود زیرساخت‌ها در مناطق محروم را برای استفاده از اینترنت به رخ کشید. این وسط، داستان تقلب‌های آنلاین و امتحان دادن به صورت دسته‌جمعی و رد و بدل کردن پول، به نظر متفاوت‌ترین تحصیل به صورت مجازی بود و همه را با خود درگیر کرد. در این زمینه سلبریتی‌های فضای مجازی هم واکنش‌های جالبی داشتند. شقایق دهقان که به تازگی در اینستاگرام صفحه‌ای برای خودش راه انداخته است، پستی از خودش و پسرش در این رابطه منتشر کرد: «این‌جانب شقایق دهقان بعد از گذراندن نزدیک ۱۰ روز تلاش و کوشش مستمر با موفقیت امتحانات نهایی سال ششم را به شکل آن‌لاین پشت سر گذاشتم. جا داره تشکر بکنم از نویان، پسر مهربان و دلسوزم، که در این مسیر در کنار من بوده. در صورت پایان نیافتن اپیدمی ویروس کرونا در چند سالِ آینده امیدوارم به همین شکل مقطع دبیرستان را هم به سلامتی و دلِ خوش به پایان برسانم.»

خداروشکر که نمی‌رم مدرسه
جالب‌ترین اتفاق مرتبط با این خبر را احتمالا باید در واکنش‌های مردمی به این قضیه پیدا کرد. واکنش‌هایی که صبح‌به‌صبح حاضر شدن بچه‌ها سر کلاس و اتمام تعطیلی‌ها را هدف قرار داد و شد سوژه اول شوخی‌ها و جوک ساختن‌ها. کاربری نوشته بود: «الان بدن دانش‌آموزا سرد شده. درستش این بود مدارس و با ۲ روز در هفته شروع می‌کردن. با این وضع احتمال مصدومیت دانش‌آموزا بالاست.» دیگری یک شکلک خنده گذاشته و گفته بود: «سلام گلای تو خونه، محصلای نمونه، قول بدین که پنجشنبه‌ها هیچ‌کسی خواب نمونه.» در این میان عده‌ای هم بودند که از سیستم آموزشی گذشته و تفاوت شرایط تحصیل دانش‌آموزان امروز و دیروز یاد کردند: «تعطیلی پنجشنبه‌ها برای مدارس حذف شده و از ۱۵ شهریور سال تحصیلی استارت می‌خوره. اگه مجازات گیوتین و شلاق هم اضافه بشه تازه می‌شه سیستم آموزشی دهه ۶۰ و ۷۰.» دانشجویی گفته بود: «یه سری از دانشکده‌ها تا ۲۵‌مرداد فقط امتحانات درس‌های نظری رو قراره برگزار کنن. از عملی‌ها هنوز خبری نیست و به احتمال زیاد تو شهریوره. بعد می‌گن از ۱۵ شهریور ترم جدید شروع شه؟ ترم قبلی هنوز تموم نشده که جدید شروع شه.» و کاربر دیگری تیر خلاص را زد و نوشت: «همین که مدرسه نمی‌رم خداروشکر.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->