٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
مدیرکل آموزش و پرروش خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری کلاس‌های اوقات‌فراغت دانش‌آموزان به‌صورت مجازی

  • کد خبر: ۳۱۳۸۲
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
برگزاری کلاس‌های اوقات‌فراغت دانش‌آموزان به‌صورت مجازی
امسال تمام کلاس‌های اوقات‌فراغت زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به‌صورت مجازی و از طریق شبکه اجتماعی «شاد» برگزار می‌شود.
امیری-به گزارش شهرآرانیوز، با فرارسیدن تابستان و فصل اوقات‌فراغت، ویروس کرونا به شکلی دیگر ابعاد آموزشی دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. درحالی که هر سال در این زمان دانش‌آموزان پس از تمام‌شدن سال تحصیلی، در پی یافتن مرکزی مناسب برای شرکت در کلاس‌های فرهنگی و هنری بودند تا اوقات‌فراغتشان را نیز به شکلی مطلوب پر کنند، امسال منتظرند ببینند با وضعیت موجود به چه نحو می‌توانند از این امکان استفاده کنند. پایگاه‌های اوقات‌فراغت آموزش و پرورش برای برخی خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی در تعیین ادامه مسیر تحصیلی دانش‌آموزان تأثیرگذار بوده است. اما امسال ویروس کرونا بر همه این فعالیت‌ها سایه انداخته و سبب سرگردانی تعداد زیادی از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان شده است.
 
محتوای کلاس‌های مجازی تغییر نمی‌کند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی دراین‌باره به رعایت احتیاط و پیشگیری از احتمال هر نوع پیشامدی تأکید کرد و بر همین اساس از برگزاری تمام کلاس‌های اوقات‌فراغت آموزش و پرورش استان از ۱۴ تیر ۹۹ به‌صورت مجازی خبر داد.
قاسمعلی خدابنده دراین‎باره گفت: تمام پایگاه‌های اوقات‌فراغت زیرنظر آموزش و پرروش در استان کلاس‌هایشان را به‌صورت مجازی و زیر نظر شبکه شاد برگزار می‌کنند. این پایگاه‌ها مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی و اجتماعی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مدارس منتخب کانون‌های پرورش فکری، مرکز پژوهش‌ها، سازمان دانش‌آموزی، بسیج و هلال احمر دانش‌آموزشی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و... را شامل می‌شود.
 
خدابنده با بیان اینکه محتوای کلاس‌ها نسبت به کلاس‌های حضوری تغییری نکرده است، ادامه داد: کلاس‌های مجازی با همان محتوای کلاس‌های حضوری که در سال‌های گذشته در پایگاه‌های اوقات‌فراغت ارائه می‌شده است، برگزار می‌شود که هر پایگاه و مرکز فرهنگی در تعیین محتوایی که قرار است به‌صورت مجازی تولید کند نقش دارد.
او درباره مربیان آموزش‌دهنده نیز تأکید می‌کند: در این کلاس‌ها از مربیان آموزش و پرورش استفاده می‌شود و تأکید داریم مربیان با رشته‌های آموزشی مرتبط باشند.
 
مشکلات احتمالی برطرف می‌شود
خدابنده به هماهنگی کامل اداره کل آموزش و پرورش استان با ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و یادآور شد: هدف از برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجاری، روحیه‌دادن به دانش‌آموزان و حفظ سلامت جسم و روان آن‌هاست. همچنین سعی داریم به شعار خودمان یعنی «هر دانش‌آموز، یک مهارت» جامه عمل بپوشانیم.
او درباره اشکالات احتمالی شبکه شاد نیز اظهار کرد: از آنجا که هنوز کار در حوزه اوقات‌فراغت شروع نشده است، نمی‌دانیم با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد، اما در مسیر حرکت هر اشکالی را برطرف می‌کنیم تا دانش‌آموزان به نحو مطلوب از کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

هنر‌های دستی، تجسمی، هنر‌های آوایی، هنر‌های نمایشی، رسانه و فضای مجازی، برگزاری برنامه میهمانی جوانه‌ها، برگزاری کلاس‌های فرهنگی از جمله کلاس‌های قرآنی و کلاس‌های امام‌شناسی، فعالیت انجمن‌های بیست‌گانه کانون‌های فرهنگی و هنری و برگزاری اردو‌های مجازی، برخی برنامه‌های اوقات‌فراغت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هستند که امسال به‌صورت مجازی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

کلاس‌های اوقات‌فراغت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ۱۴ تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->