کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها
ماجرای عجیب کمک باشگاه‌های فوتبال به تیم ملی

پرداخت دستمزد اسکوچیچ از کارخانه گل‌گهر!

  • کد خبر: ۳۱۴۵۸
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
پرداخت دستمزد اسکوچیچ از کارخانه گل‌گهر!
علی‌بنی شیخ‌الاسلامی - فیفا همواره روی استقلالِ فدراسیون‌های ملی تأکید می‌کند و فدراسیون را تنها مجاز به دریافت کمک‌های مالی از دولت می‌داند! البته در کشور‌های توسعه‌یافته فوتبال به‌قدری درآمدزاست که نه‌تن‌ها از دولت کمک نمی‌گیرد، بلکه به دولت کمک هم می‌کند. همین یکی‌دو سال پیش بود که مرکل، صدراعظم آلمان، از اتحادیه برگزاری بوندس‌لیگا تشکر کرد. او مالیات دریافتی از بازیکنان و مربیان در بوندس‌لیگا را قابل‌ملاحظه دانست، همچنین شرکت‌هایی که درخصوص برگزاری بازی‌های بوندس‌لیگا نقش دارند؛ چراکه آن‌ها هم به بهانه درآمدزایی از این لیگ به دولت آلمان مالیات می‌دهند. اما ماجرا در فوتبال ایران کمی نگران‌کننده و تأسف‌برانگیز است. با افشاگری زنوزی، مالک باشگاه تراکتور، مشخص شد که فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر از باشگاه تراکتور هم کمک مالی گرفته است!
زنوزی بعد از ماجرای شکایت فدراسیون فوتبال از باشگاه تراکتور به رادیوورزش گفت: جریان خاصی نیست. آقایان چندین جلسه برای تقدیر از من تدارک دیده و «جام خدمت» سفارش داده بودند که نتوانستم خدمتشان برسم. آن‌ها می‌خواهند در دادگستری و قوه‌قضائیه جام خدمت را به من اهدا کنند تا زحمات هشت‌ساله برای جابه‌جایی تیم ملی با هواپیمای اختصاصی و هزینه را پاسخ دهند. در زمان بازگشت ملی‌پوشان به کشور، پاداش آنان را داخل هواپیما پرداخت کردم و تمامی بازیکنان تیم ملی این مسائل را می‌دانند. ۹ سال پیش موقع آمدن کارلوس کی‌ر‌وش، ۶۰۰ هزار یورو پول با شرط رسانه‌ای‌نشدن موضوع به فدراسیون فوتبال دادم که این پول طی سه‌چهار سال، با نرخ ارز کمتر به بنده بازگردانده شد.
چرا فدراسیون فوتبال نباید از باشگاه‌ها کمک مالی بگیرد؟ به‌این‌دلیل که باشگاه‌ها در لیگ برتر حضور دارند و فدراسیون فوتبال برگزارکننده بازی‌های لیگ برتر است. نه اینکه در سال‌های اخیر فدراسیون فوتبال برای باشگاه تراکتور کار خاصی انجام داده باشد! گاهی این باشگاه حتی به‌خاطر نگاه‌های تبعیض‌آمیز از فدراسیون فوتبال گله هم کرده؛ اما این کار شائبه‌برانگیز است. فدراسیون فوتبال اکنون نمک تراکتور را خورده، درحالی‌که باشگاه است که باید نان‌ونمک فدراسیون فوتبال را بخورد. به‌واقع این فدراسیون فوتبال است که باید برای باشگاه‌ها درآمدزایی کند، درحالی‌که اکنون مشخص شد در ایران بالعکس است.

این عادت بد، سابقه دیرینه دارد!
فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسد سال‌های سال است که عادت کرده از مالکان باشگاه‌های لیگ‌برتری پول بگیرد. پیش‌از‌این هم حسین هدایتی که مالک باشگاه استیل‌آذین بود، بار‌ها به فدراسیون فوتبال کمک کرد! او حتی به این بهانه بار‌ها در اردوی تیم ملی حاضر شد و در چند مقطع پاداش بازیکنان تیم ملی را پرداخت کرد که حاشیه‌ساز هم شد. در برهه‌ای کارلوس کی‌روش نیز به حضور حسین هدایتی در اردوی تیم ملی معترض شد. حسین هدایتی البته خیلی زود استیل‌آذین را رها کرد و بعد از آن به‌عنوان عابربانک پرسپولیس در فدراسیون فوتبال حاضر می‌شد. به‌تازگی شائبه دریافت کمک مالی فدراسیون فوتبال از باشگاه گل‌گهر نقل محافل فوتبالی شده است. هرچند باشگاه گل‌گهر این موضوع را به‌شدت رد کرده، اما برای خیلی‌ها جای سؤال است که چرا مارک ویلموتس باید بازی گل‌گهر را تماشا کند! درحالی‌که بازیکنی در اردوی تیم ملی ندارد و ازسویی چرا سرمربی تیم ملی در کارخانه گل‌گهر حاضر شده است؟ او اگر می‌خواست به نیت تماشای بازی گل‌گهر به سیرجان برود، باید هنگام برگزاری بازی در استادیوم حاضر می‌شد نه اینکه ساعت‌ها قبل‌تر در کارخانه گل‌گهر حاضر شود و حتی با کارگران کارخانه عکس یادگاری بگیرد!
جواهری، مدیرعامل باشگاه گل‌گهر، دراین‌باره گفته بود: ما به‌هیچ‌عنوان به ویلموتس مبلغی نداده‌ایم و من قویا این موضوع را تکذیب می‌کنم که باشگاه گل‌گهر سیرجان به آقای ویلموتس پرداختی داشته است. حضور آقای ویلموتس در سیرجان این شائبه را ایجاد کرده بود که شاید باشگاه گل‌گهر بخشی از دستمزد ایشان را پرداخت کرده که من این موضوع را تکذیب می‌کنم و به صراحت می‌گویم که صحت نداشته است. او همچنین درباره مستنداتی که یک روزنامه ورزشی درباره پرداخت مبلغ ۱۰میلیاردتومانی از طریق شرکت گل‌گهر به سرمربی بلژیکی ارائه کرده است، گفت: باشگاه گل‌گهر به هیچ‌عنوان در جریان چنین‌ماجرا‌هایی نیست. شرکت گل‌گهر یک شرکت بزرگ بورسی است و گردش مالی زیادی دارد. مطمئن باشید اگر شرکت گل‌گهر روی این موضوع تمرکز کرده بود، دلیلی بر انکار آن وجود نداشت. من با مدیر دفتر گل‌گهر در آلمان صحبت کردم و ایشان گفتند این مدارک صحت ندارد.
باوجوداین صحبت‌ها، حضور مارک ویلموتس در کارخانه گل‌گهر شائبه‌بر‌انگیز بوده و سؤال اساسی اینجاست که چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ فردا اگر در یک بازی گل‌گهر که برای ماندن در بازی‌های لیگ برتر تلاش می‌کند، اشتباه داوری سهوا به سود این تیم رقم بخورد، تیم حریف سعی می‌کند به‌خاطر این شائبه آن را عمدی جلوه دهد و شاید اصلا تصور کند این اشتباه عمدی بوده است!

خدارا‌شکر «شستا» در لیگ برتر تیم ندارد
شستا ۲ میلیون دلار نقد به مارک ویلموتس در ترکیه تحویل داده است! شستا هیچ ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد و یک شرکت مستقل است؛ اما چرا باید نهادی در خارج از فدراسیون فوتبال دستمزد سرمربی تیم ملی را بپردازد؟ در مصاحبه‌های اخیر مدیران فدراسیون فوتبال شنیده‌ایم تیم ملی در زمان کارلوس کی‌روش میلیون‌ها دلار درآمدزایی کرد و هرآنچه برای تیم ملی هزینه شد، از محل درآمد‌های تیم ملی بوده است. اگر درآمد بوده، چرا دستمزد سرمربی تیم ملی را شستا داده است؟ جای شکرش باقی است شستا در لیگ برتر تیم ندارد. درغیر‌این‌صورت چالش زنوزی- فدراسیون فوتبال، به شکل دیگری تکرار می‌شد. زنوزی می‌گوید به بهانه عدم افشای کمکش به فدراسیون فوتبال ۶۰۰ هزار یورو به حساب فدراسیون فوتبال واریز کرد، درحالی‌که اکنون خودش این خبر را افشا کرده است. فدراسیون فوتبال مهدی تاج در سال‌های اخیر دریافت ۵ ستاره از فیفا را در بوق‌وکرنا کرده بود، اما دست به رفتار‌هایی زد که مشخص شد نه‌تن‌ها حرفه‌ای نبوده، بلکه آماتورگونه هم بوده است؛ نمونه‌اش دریافت مربی از انجمن فرهنگی ایران- هلند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->