لزوم برنامه‌ریزی جامع برای بهره‌گیری از پتانسیل‌های فرهنگی خراسان در تولیدات رسانه‌ای گزارش روز دوم جشنواره فیلم فجر مشهد جشنواره فیلم فجر مشهد؛ مانعی برای مهاجرت استعداد‌های جوان است سارا بهرامی درباره علت کم‌کاری‌اش توضیح داد نگاه انتقادی یک فیلمساز مشهدی به جشنواره فیلم فجر مشهد و پیشنهاد‌هایی برای احیای سینمای ایران مجتبی شفیعی از تئاتر مشهد تا سینمای فجر| مشهد همواره خانه اصلی‌ام است تهیه‌کننده انیمیشن ساعت جادویی: صنعت انیمیشن امروز روی پای خود ایستاده است رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: تمام فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد اکران می‌شود (۱۶ بهمن ۱۴۰۳) تیزر فیلم «لاک پشت» با بازی فرهاد اصلانی، صابر ابر و نازنین بیاتی برنامه اکران روز سوم جشنواره فیلم فجر در مشهد + جزئیات و لینک خرید بلیت (چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۳) اعلام فیلم‌های برگزیده نگاه مردمی در چهارمین روز فجر چهل‌وسوم شاه‌نقش، فیلمی درباره سینما | گفت‌و‌گو با شاهد احمدلو، کارگردان حاضر در بخش رقابتی سودای سیمرغ جشنواره فجر چهل‌وسوم «صادق بریرانی» درگذشت لی جو-شیل، بازیگر سریال بازی مرکب درگذشت + علت مرگ سناتور جریان‌ساز سینما | درباره مهدی صباغ‌زاده کارگردان مشهدی سینمای ایران و فیلم «سناتور» نویسنده انیمیشن کورالین به آزارجنسی و قاچاق کودک متهم شد نمایش ویژه مستند سینمایی فرشته‌ها نمی‌میرند در پنجمین روز جشنواره فجر آموزش داستان نویسی | وقتی فوتون ها کُند می شوند (بخش اول)
سرخط خبرها

نگاه انتقادی یک فیلمساز مشهدی به جشنواره فیلم فجر مشهد و پیشنهاد‌هایی برای احیای سینمای ایران

  • کد خبر: ۳۱۴۷۴۸
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
نگاه انتقادی یک فیلمساز مشهدی به جشنواره فیلم فجر مشهد و پیشنهاد‌هایی برای احیای سینمای ایران
فیلمسازی مشهدی در نقدی صریح به جشنواره فیلم فجر مشهد، چالش‌های ساختاری این رویداد سینمایی را برشمرد.

مهدی آب‌بر در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر کارکرد خود را از دست داده است، توضیح داد: اکثر فیلم‌های حاضر در جشنواره، تولیدات نهاد‌های دولتی هستند و فیلمسازان مستقل امکان حضور ندارند. نتیجه این شده که مردم هم ارتباطی با جشنواره پیدا نمی‌کنند.

این مستندساز مشهدی، با اشاره به استقبال اندک مردم از جشنواره فیلم فجر نسبت به سال‌های گذشته، مشکلات مالی را یکی از دلایل اصلی فاصله مردم از سینما دانست و گفت: عده‌ای می‌گویند پول بلیت سینما را ندارند. از سوی دیگر، تهیه کنندگان مستقل نیز به دلیل هزینه‌های بالا نمی‌توانند فیلم‌های خود را به جشنواره بیاورند.

وی با انتقاد از سیاست‌های حمایتی افزود: اگر بودجه‌های کلان به جای تولیدات فرمایشی، به جوانان داده شود، سینمای ایران احیا خواهد شد.

آب‌بر با یادآوری خاطره‌ای از همکاری با یک تیم ژاپنی در سال‌های گذشته، گفت: آنها با وجود سختگیری‌های فنی، به من اعتماد کردند و تجربیاتشان را آموزش دادند. این روحیه انتقال دانش، در سینمای ما کمرنگ است. بسیاری از بزرگان سینما به جای حمایت از جوانان، فضا را انحصاری کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر نیازمند تحول اساسی است، پیشنهاد داد: باید به سمت مشارکت مردم و فیلمسازان مستقل حرکت کنیم. اگر تبلیغات جشنواره مردمی‌تر شود، می‌توان امید داشت که جشنواره بار دیگر جایگاه خود را پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->