مستندساز آلمانی: کاربران شبکه‌های اجتماعی پشت ایران ایستادند+ فیلم بازیگر فیلم «دروغ‌های حقیقی» هالیوود را ترک می‌کند؟ رضا عطاران و جمشیدی‌فر با «خانم والده» در راه سینما کارت زرد مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد در صحن علنی مجلس: نگاه ما این است که عدالت استانی را رعایت کنیم + فیلم صداوسیما مجری‌گری «مهرشاد سهیلی» در تلویزیون را تکذیب کرد + عکس «بررسی وطن در دنیای کودک و نوجوان» در حوزه هنری خراسان رضوی بازیگر نقش ایلان ماسک معرفی شد + عکس مهرشاد سهیلی مجری برنامه اردوگاه شد + عکس موج انتقادها از فیلم جدید «نولان» | «اودیسه» در یک منطقه اشغالی فیلم‌برداری شده است حکایت دوستی عمو خرسه رقابت رسانه‌ها در جشنواره «داستان ایستادن» + فراخوان قائم‌مقام معاونت امور استان‌های رسانه ملی مشخص شد تصویری جدید از «شیرین» و «امیر» در پشت صحنه سریال «تاسیان» + عکس وزیر ارشاد، فردا (۷ مرداد)، برای پاسخ به یک سؤال راهی مجلس می‌شود عروسک جدید برنامه «کارناوال» | آیا «افتو» دارای رقیب می‌شود؟ پوستر برنامه «شفرونی» منتشر شد | برنامه جدید احسان علیخانی + عکس
سرخط خبرها

نگاه انتقادی یک فیلمساز مشهدی به جشنواره فیلم فجر مشهد و پیشنهاد‌هایی برای احیای سینمای ایران

  • کد خبر: ۳۱۴۷۴۸
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
نگاه انتقادی یک فیلمساز مشهدی به جشنواره فیلم فجر مشهد و پیشنهاد‌هایی برای احیای سینمای ایران
فیلمسازی مشهدی در نقدی صریح به جشنواره فیلم فجر مشهد، چالش‌های ساختاری این رویداد سینمایی را برشمرد.

مهدی آب‌بر در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر کارکرد خود را از دست داده است، توضیح داد: اکثر فیلم‌های حاضر در جشنواره، تولیدات نهاد‌های دولتی هستند و فیلمسازان مستقل امکان حضور ندارند. نتیجه این شده که مردم هم ارتباطی با جشنواره پیدا نمی‌کنند.

این مستندساز مشهدی، با اشاره به استقبال اندک مردم از جشنواره فیلم فجر نسبت به سال‌های گذشته، مشکلات مالی را یکی از دلایل اصلی فاصله مردم از سینما دانست و گفت: عده‌ای می‌گویند پول بلیت سینما را ندارند. از سوی دیگر، تهیه کنندگان مستقل نیز به دلیل هزینه‌های بالا نمی‌توانند فیلم‌های خود را به جشنواره بیاورند.

وی با انتقاد از سیاست‌های حمایتی افزود: اگر بودجه‌های کلان به جای تولیدات فرمایشی، به جوانان داده شود، سینمای ایران احیا خواهد شد.

آب‌بر با یادآوری خاطره‌ای از همکاری با یک تیم ژاپنی در سال‌های گذشته، گفت: آنها با وجود سختگیری‌های فنی، به من اعتماد کردند و تجربیاتشان را آموزش دادند. این روحیه انتقال دانش، در سینمای ما کمرنگ است. بسیاری از بزرگان سینما به جای حمایت از جوانان، فضا را انحصاری کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر نیازمند تحول اساسی است، پیشنهاد داد: باید به سمت مشارکت مردم و فیلمسازان مستقل حرکت کنیم. اگر تبلیغات جشنواره مردمی‌تر شود، می‌توان امید داشت که جشنواره بار دیگر جایگاه خود را پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->