«آقای دیوانه» روانه بازار شد! سفرنامه «عطر فلفل» منتشر شد روزی که سعید روستایی برای اولین بار مقابل دوربین رفت دستمزدهای میلیاردی در شبکه نمایش خانگی | هزینه‌های پنهان تولید سریال‌ها غفلت سینمای ایران از نوجوانان قهرمان دفاع مقدس «سوپرمن» در ده روز تاریخ‌ساز شد نوبل ادبیات ۲۰۲۵؛ رقابت نویسندگان با موسیقیدان‌ها! الناز ملک در پشت صحنه فیلم جدید منوچهر هادی + عکس فرهاد اصلانی تنها انتخاب برای نقش اصلی «لاک‌پشت» بود پویانمایی یوز؛ سفیر جدید حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض «اشوان» در بیمارستان بستری شد + علت و عکس (۸مهر۱۴۰۴) هانیه توسلی در پشت صحنه سریال «کنکل» + عکس بازیگر سریال «محکوم»: جواد عزتی به من بازیگری را آموخت صوت | آهنگ جدید حجت اشرف‌زاده با نام «تنهایی» منتشر شد + لینک دانلود اعلام ۵۷ فیلم کوتاه داستانی راه‌یافته به بخش ملی جشنواره کوتاه تهران + اسامی اعلام جدول نمایش فیلم‌های جشنواره کودک اصفهان | چهار پردیس میزبان آثار جشنواره شدند گرافیک در عصر هوش مصنوعی | انجمن صنفی طراحان گرافیک میزبان یک نشست تخصصی شد «جاستین بیبر»، ستاره موسیقی، حال خوشی ندارد
سرخط خبرها

نگاه انتقادی یک فیلمساز مشهدی به جشنواره فیلم فجر مشهد و پیشنهاد‌هایی برای احیای سینمای ایران

  • کد خبر: ۳۱۴۷۴۸
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
نگاه انتقادی یک فیلمساز مشهدی به جشنواره فیلم فجر مشهد و پیشنهاد‌هایی برای احیای سینمای ایران
فیلمسازی مشهدی در نقدی صریح به جشنواره فیلم فجر مشهد، چالش‌های ساختاری این رویداد سینمایی را برشمرد.

مهدی آب‌بر در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر کارکرد خود را از دست داده است، توضیح داد: اکثر فیلم‌های حاضر در جشنواره، تولیدات نهاد‌های دولتی هستند و فیلمسازان مستقل امکان حضور ندارند. نتیجه این شده که مردم هم ارتباطی با جشنواره پیدا نمی‌کنند.

این مستندساز مشهدی، با اشاره به استقبال اندک مردم از جشنواره فیلم فجر نسبت به سال‌های گذشته، مشکلات مالی را یکی از دلایل اصلی فاصله مردم از سینما دانست و گفت: عده‌ای می‌گویند پول بلیت سینما را ندارند. از سوی دیگر، تهیه کنندگان مستقل نیز به دلیل هزینه‌های بالا نمی‌توانند فیلم‌های خود را به جشنواره بیاورند.

وی با انتقاد از سیاست‌های حمایتی افزود: اگر بودجه‌های کلان به جای تولیدات فرمایشی، به جوانان داده شود، سینمای ایران احیا خواهد شد.

آب‌بر با یادآوری خاطره‌ای از همکاری با یک تیم ژاپنی در سال‌های گذشته، گفت: آنها با وجود سختگیری‌های فنی، به من اعتماد کردند و تجربیاتشان را آموزش دادند. این روحیه انتقال دانش، در سینمای ما کمرنگ است. بسیاری از بزرگان سینما به جای حمایت از جوانان، فضا را انحصاری کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر نیازمند تحول اساسی است، پیشنهاد داد: باید به سمت مشارکت مردم و فیلمسازان مستقل حرکت کنیم. اگر تبلیغات جشنواره مردمی‌تر شود، می‌توان امید داشت که جشنواره بار دیگر جایگاه خود را پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->