سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی محله شریعتی مطرح شد

زمین‌های رها شده در ابتدای بولوار امامیه مشهد و ناامنی برای مردم

  • کد خبر: ۳۱۶۲۵
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
زمین‌های رها شده در ابتدای بولوار امامیه مشهد و ناامنی برای مردم
زمین‌های رها شده در ابتدای بولوار امامیه که مدت‌هاست به پاتوق معتادان تبدیل شده است و خدشه‌دار شدن امنیت محله در یکی دوماه اخیر، موضوع اصلی جلسه شورای اجتماعی محله شریعتی بود که در مدرسه رسالت خیابان ادیب برگزار شد.
زمین‌های رها شده در ابتدای بولوار امامیه که مدت‌هاست به پاتوق معتادان تبدیل شده است و خدشه‌دار شدن امنیت محله در یکی دوماه اخیر، موضوع اصلی جلسه شورای اجتماعی محله شریعتی بود که در مدرسه رسالت خیابان ادیب برگزار شد.
حسین پژوهشگر، نماینده ساکنان در این شورا، با اشاره به مشکلات زیادی که اراضی بزرگ مقیاس رها شده در ابتدای بولوار امامیه برای شهروندان به وجود آورده‌اند، گفت: متأسفانه خیلی وقت است که زمین‌های اول بولوار امامیه، یعنی از امامیه ۱ تا ۷، به حال خودشان رها شده‌اند و هیچ قدمی برای تعیین تکلیف آن‌ها برداشته نشده است و مشخص نیست که این اراضی متعلق به چه فرد و سازمانی است و چرا این‌طور به حال خودش رها شده است و اصلاً چرا دیوارکشی نمی‌شود. این زمین‌ها مدت‌هاست که به پاتوق معتادان تبدیل شده است که امنیت محله را دچار مشکل کرده‌اند. این زمین‌ها همچنین محل رشد و زاد و ولد حیوانات موذی است که اهالی را عاصی کرده است.
صباغیان، نماینده مدارس هم با انتقاد از وضعیت نابه‌سامان امنیت این محله گفت: در چند ماه اخیر آمار سرقت از منازل مردم بالا رفته است و یکی از دلایلی که این اتفاق می‌افتد این است که گشت‌های پلیس در قاسم‌آباد و به ویژه محله امامیه بسیار کم و همین امر باعث شده که فضا برای دزدی از خانه‌ها فراهم باشد.
در ادامه حسین پژوهشگر، به ارائه پیشنهادی برای رفع این مشکل پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ها برای کاهش دزدی در محله، استفاده از ظرفیت مردمی در کنار گشت‌های پلیس است. باید طرحی به نام پلیس محله راه‌اندازی شود و در آن نیرو‌های داوطلب با حمایت پلیس، برای برقراری امنیت در محله گشت بزنند. تاجایی که من اطلاع دارم از لحاظ حقوقی و اجرایی امکان اجرای چنین طرحی وجود دارد.
ناامنی‌های اخلاقی و اجتماعی در پارک‌های محله شریعتی از دیگر موضوع‌هایی بود که در این جلسه شورای اجتماعی همه اعضا درباره آن بحث کردند و به ارائه پیشنهاد برای رفع و رجوع این معضل پرداختند.
اسماعیل میرزایی، نماینده ساکنان، در این‌باره گفت: در پارک‌ها و بوستان‌های محله شاهد ناامنی‌های اخلاقی و اجتماعی زیادی هستیم که روزبه‌روز هم بیشتر می‌شود. شهرداری به عنوان متولی پارک‌ها باید فکری به حال این وضعیت بکند و از ظرفیت مردم و نیرو‌های پلیس برای سامان دادن به امنیت بوستان‌ها استفاده کند. بالاخره پارک‌ها محل حضور و تفریح خانواده‌هاست و باید در مدتی که دارند از این فضا استفاده می‌کنند امنیت جانی و مالی و روانی‌شان تأمین شود.
میرزایی در پایان و با بیان اینکه محله شریعتی به یک پاتوق محله نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به آپارتمان‌نشین بودن این محله و ارتباط کمتر مردم با هم، بد نیست که احداث یک پاتوق محله در یکی از نقاط پرتردد محله شریعتی برای دورهمی‌های مردمی و ارتباط بیشتر شهروندان با هم به ویژه در فصل تابستان، در دستورکار شورای اجتماعی محله و شهرداری قرار بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->