سریال کره ای «لبخند خورشید» روی آنتن شبکه سلامت + زمان پخش جایزه جشنواره برزیل به مستند «عاتقه» رسید واکنش کارگردان «کج پیله» به توقف این فیلم در برخی شهر‌ها کنسرت «مجید رضوی» در کانادا و انگلیس افتخار ادبی ایران در جایزه بریکس آلبوم «خورشید من» مجتبی عسگری منتشر شد رقابت «زیر سایه بلوط» در بخش مسابقه جشنواره‌های بلاروس و ایتالیا چالش حضور «جانی دپ» در فیلم دزدان دریایی کارائیب ۶ آغاز اکران فیلم کمدی «آقای زالو» با بازی مهران مدیری و امین حیایی انتشار آلبوم «تمنای دل» با صدای رضا سادات پایان بازی فرشته صدرعرفایی و پیمان معادی در «بالاتر از سیاهی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴ نامزد‌های جوایز گاتهام را بشناسید | «یک نبرد پس از نبرد دیگر» با ۶ نامزدی پیشتاز چرا روز «کوروش» در تقویم ثبت نشده است؟ «ذره» شخصی‌ترین تجربه من در مسیر ساخت فیلم کوتاه است | بیان هنری فیلم‌های پرسروصدای امسال قابل‌بحث است  «جزر و مد» قربانی بی‌نظمی پلتفرم شد | منتظر ادامه سریال نباشید! واکنش تند حجت‌الاسلام قمی به جلد هم‌میهن: «رذالت خبری» به‌جای «رسالت خبری» اظهارات وکیل پژمان جمشیدی در خصوص سفر موکلش به ترکیه و گزارش روزنامه هم‌میهن (۶ آبان ۱۴۰۴) محمود پاک‌نیت: تداوم فعالیت گروه‌های مسجدی ضامن آینده هنر ایران است
سرخط خبرها

دبیر شورای عالی فضای مجازی: در انتقال پیام به مخاطب، نیاز به اراده محکم و شناخت صحیح از او داریم

  • کد خبر: ۳۱۷۵۶۲
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
دبیر شورای عالی فضای مجازی: در انتقال پیام به مخاطب، نیاز به اراده محکم و شناخت صحیح از او داریم
دبیر شورای عالی فضای مجازی در مشهد گفت: جمع‌های باانگیزه برای انتقال پیام به مخاطب، به اراده محکم و شناخت صحیح از مخاطبی دارند که پیام باید به آن برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه و فضای مجازی «سلمان» که امشب (یکم اسفند ۱۴۰۳) در سالن همایش‌های آستان مقدس رضوی در مشهد برگزار شد، سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به برخی از تغییراتی که فضای مجازی در عرصه زندگی اجتماعی رقم زده است، خاطرنشان کرد: از جمله این تغییرات، رندی است که در دسترسی به محتوا ایجاد شده است. از سوی دیگر، تعداد میکروفون‌ها زیاد شده است و رسانه‌ها و تحلیل‌ها و روایت‌ها افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر، وحدت رویه گذشته از بین رفته و این موضوع برکات زیادی برای ما داشته است.

وی افزود: افراد و گروه‌ها، هم‌صنف خود را به‌سرعت پیدا می‌کنند و شاهد تجمعات گروه‌های مختلف در کنار هم هستیم. اما نکته این است که محتوای تولیدشده در جمع افراد مشابه، به دیگر جمع‌ها نرسیده و دیده نمی‌شود.

آقامیری تأکید کرد: از موضوعات مهم در زمینه محتوا، رساندن محتوا به جمع‌های متفاوت است. اینکه در کنار تولید محتوا، این محتوا چگونه توزیع می‌شود و در دسترس چه کسانی قرار می‌گیرد. باید این محتوا به زبان هر فرد و گروه عرضه شود و در غیر این صورت تاثیر ندارد و هدف محقق نخواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر، موانعی از جمله خط و زبان در انتقال مفاهیم نیز برداشته شد و با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، محتوا می‌تواند با هر زبان در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: میراث فرهنگی ما این ظرفیت را دارد که به زبان‌های دیگر صادر شود. اما اینکه به چه میزان برای صدور این مفاهیم به جمع‌های دیگر تلاش و برنامه‌ریزی کرده‌ایم، باید ارزیابی شود. وظیفه دینی ما این است که محتوای سعادت‌بخش دین را به همه برسانیم.

وی افزود: جمع‌های باانگیزه مثل این، با اراده محکم و شناخت صحیح از مخاطب، باید پیام را به آن‌ها برسانند؛ ضمن اینکه در حوزه اقتصاد محتوا هم این جریان باید به یک جریان پایدار تبدیل شود.

آقامیری در ادامه گفت: هفته گذشته در شورای عالی فضای مجازی، سندی تصویب شده مبنی بر اینکه اگر کسی محتوایی را می‌بیند، از هزینه این کار، تولیدکننده محتوا هم منتفع شود. این موضوع می‌تواند هم ایجاد انگیزه کند و هم این مسیر را به یک حرکت پایدار مبدل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->