چند انگلیسی در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند؟ احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است
سرخط خبرها
در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه:

قاضی‌زاده هاشمی: عدالت، اصلی‌ترین مسئله جامعه بشری

  • کد خبر: ۳۱۹۰۵
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
قاضی‌زاده هاشمی: عدالت، اصلی‌ترین مسئله جامعه بشری
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: باید با مؤلفه‌ها، ساختارها و قوانین فسادزا برخورد بیشتری بشود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیر حسین قاضی‌ زاده‌ هاشمی در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه که با حضور اعضای شورای عالی قضایی استان، استاندار و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: مشکلی در کشور داریم که معمولاً برخورد ما با معلول‌ها نسبت به علت‌ها قوت بیشتری دارد و در حوزه اجرا هم به همین ترتیب است. 

وی ادامه داد: عدالت، اصلی‌ترین مسئله جامعه بشری از ابتدای شکل‌گیری جامعه‌ است و عدالت در بعد فردی و بعد اجتماعی معانی خاص خود را دارد.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اسلام، پایه عدالت را عمل به شرع می‌داند و انقلاب اسلامی هم شکل گرفت تا شرع مقدس در زندگی اجتماعی مردم جاری بشود و این جاری شدن باید ابتدا در مقررات و سپس در اقدامات اجرایی خود را نشان بدهد.
قاضی‌ زاده‌ هاشمی افزود: قوه قضائیه مسئولیت‌های گسترده‌ای پیدا کرده است و بخشی از این مسئولیت‌ها از جمله پیشگیری، احقاق حقوق عامه، نظارت بر اجرا و رسیدگی به شکایات و مظلمه‌خواهی مردم است.
استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: بخش قضا و داوری در دنیا هم به جهت اهمیتی که دارد بسیار مورد توجه کشورها قرار گرفته است.
علیرضا رزم حسینی افزود: مراجعه کمتر به دستگاه قضا نشان‌دهنده فعال‌تر بودن بخش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و هر جا از اول انقلاب رشد اقتصادی خوبی داشته‌ایم پرونده‌های قضایی کمتر وجود داشته است.
وی ادامه داد: عملکرد بسیار درخشان رییس دستگاه قضا تاکنون متوجه به ترک فعل‌ها و اساساً تشکیل نشدن پرونده است و در صورت سامان‌دهی این بخش پرونده‌های قضایی کمتر خواهد شد و زندانیان کمتری خواهیم داشت.
در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز گفت: اگر در کسب و کار، اقتصاد، شهر و دنیای بهتر زندگی کنیم به طور قطع پرونده کمتری تشکیل شده و اختلافات خانوادگی کمتری را شاهد خواهیم بود و این نگاهی است که در استان ما تا حدودی شکل گرفته و اجرایی شده است.
غلامعلی صادقی افزود: توقع ما این است که دو قوه مجریه و مقننه به کمک بخش قضا بیایند و این کثرت کاری که خدمتگزاران مردم در واحدهای قضایی را فرسوده کرده است کمی کاهش دهند.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب هر قانونی چند عنوان جزایی به آن اضافه می‌کند که اگر این رویه اصلاح نشود دستگاه قضایی نخواهد توانست با وجود قانون به مردم بگوید که به پرونده‌ها رسیدگی نمی‌کند.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دستگاه قضایی استان علاوه بر این که به اقدامات جدید برای کاهش پرونده‌ها نیاز دارد با محدودیت‌های بودجه‌ای و مشکلات دیگری هم دست و پنجه نرم می‌کند و انتظار دارد که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این بخش هم مساعدت لازم را انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در همین مدت کوتاهی که رییس جدید قوه قضائیه کار خود را شروع کرده‌اند بارقه‌های امید در باور و اذهان مردم و تغییر نگاه مردم نسبت به قوه قضائیه را شاهد هستیم.
احسان ارکانی با تأکید بر این که قوه قضائیه در جایگاه شایسته خود قرار گرفته است افزود: هر چه قدر که دستگاه قضا تقویت و برای آن اعتبار تخصیص داده شود عواید و منافع این سرمایه‌گذاری چندین برابر به کشور برمی‌گردد.

منبع: استانداری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->