سرپرست گمرک ایران توسط وزیر اقتصاد منصوب شد دستورالعمل اسقاط وسایل نقلیه فرسوده منتشر شد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) + جزئیات سهام‌داران، سردرگم در میان ریسک‌ها | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ آبان ۱۴۰۳) تحویل واحدهای مسکونی به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس، طی ۲ روز آینده کاهش ۵۳ هزار تومانی قیمت طلا در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) عزل مدیران ارشد مبارزه با پولشویی سه بانک کشور قیمت امروز خودرو‌های خارجی کارکرده در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) | ماکسیما یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۵ آبان ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۶ را ۲۹۵ میلیون تومان در مشهد بخرید نگرانی صاحبان صنایع مشهد از قطعی گاز | آوار سرما روی خط تولید عقب‌نشینی قیمت‌ها در بازار دلار و طلا | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ آبان ۱۴۰۳) تشکیل ۸۳۰ فقره پرونده قاچاق در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۳ در اداره کل اموال تملیکی خراسان رضوی بررسی قیمت امروز تلفن‌های همراه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) کف و سقف قیمت نان سنگک در تهران مشخص شد هزینه ساخت نهضت ملی مسکن به متری ۱۸ میلیون تومان رسید عرضه ربع‌سکه ۱۴۰۳ در حراج شنبه آینده (۱۹ آبان ۱۴۰۳) | سکه۱۴۰۴ در راه است با افزایش تعرفه رجیستری آیفون، واردات گوشی مسافری به‌صرفه است؟ قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) | گوجه فرنگی را چند بخریم؟ چرا آمار بازار مسکن دیگر اعلام نشد؟ | بی‌اطلاعی مردم از آمار، به ضرر بازار مسکن ارزش سهام عدالت چقدر است؟ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی بورس امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) جلسه هیأت عالی واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد نرخنامه جدید نان حجیم و نیمه حجیم در مشهد اعلام شد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) نتیجه انتخابات آمریکا چه تأثیری بر بازار نفت خواهد گذاشت؟ صف متقاضیان مسکن ملی به حدود یک میلیون نفر رسیده است آغاز نظارت و شناسایی واحد‌هایی که در فضای باز از گرماتاب‌ها استفاده می‌کنند | قطع گاز واحدهای صنفی متخلف قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | آریزو ۸ دو میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان موج جدید ترس سهام‌داران برای سرمایه‌گذاری در بورس به راه افتاد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ آبان ۱۴۰۳) عرضه سکه ۱۴۰۳ و تخلیه حباب سکه‌های ۸۶
سرخط خبرها

احتمال افزایش ۵۵ درصدی قطعات خودرو در بازار

  • کد خبر: ۳۱۹۶۴
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
احتمال افزایش ۵۵ درصدی قطعات خودرو در بازار
دبیر انجمن همگن قطعه‌سازان می‌گوید: بالای ۲۰ هزار خودروی ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است و در حال حاضر پیشنهاد انجمن افزایش علی‌الحساب ۵۵ درصدی قیمت قطعات است.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر انجمن همگن قطعه‌سازان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد خودرو‌های ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است؟ گفت: عدم تخصیص ارز، کمبود نقدینگی خودروسازان، عدم دسترسی به مواد اولیه و همچنین عدم بروزرسانی قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای باعث شده که تعداد خودرو‌های ناقص در انبار خودروسازان افزایش یابد. برآورد ما این است که بالای ۲۰ هزار خودروی ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است. چنانچه ارز و نقدینگی خودروسازان تامین نشود و شیوه قیمت‌گذاری برای قطعه‌سازان به همین منوال ادامه پیدا کند، در آینده تعداد خودرو‌های ناقص بیشتر از رقم مورد اشاره خواهد شد.


آرش محبی‌نژاد افزود: در حال حاضر پیشنهاد انجمن افزایش علی الحساب ۵۵ درصدی قیمت قطعات است. چنانچه با این پیشنهاد موافقت نشود شاهد نابودی صنعت قطعه‌سازی هستیم. متاسفانه صنعت قطعه‌سازی روز به روز بنیه‌اش را از دست می‌دهد و بسیاری از کارکنان به دلیل نبود نقدینگی در این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعدیل شدند. متاسفانه در شیوه قیمت‌گذاری خودرو شاهد یک سری کج سلیقگی‌ها هستیم که ضرر اصلی را مردم و قطعه‌سازان متحمل می‌شوند.

 

او اظهار کرد: امروز قطعه‌سازان با حداقل قیمت کالاهایشان را به خودروسازان می‌فروشند و خودروساز نیز با کمترین قیمت خودروهایش را به مردم عرضه می‌کند. قرار بود در بحث نقدینگی یک سری حمایت‌ها از جمله تخصیص پنج هزار میلیارد تومان منایع ریالی و دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از فروش اوراق به خودروسازان اعطا شود که هنوز پرداخت نشده است.

 

محبی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که سرنوشت تخصیص پنج هزار میلیارد تومان به خودروسازان چه شد؟ گفت:در این رابطه آمار یکی از خودروسازان را داریم. برخی پول‌ها از طریق یکی از خودروسازان به قطعه‌سازان ارائه شد، اما دیگر خودروساز هرچند پول مورد نظر را دریافت کرده، اما اینکه آیا این خودروساز پول را به قطعه‌سازان داده است یا خیر، هنوز آماری در این رابطه نداریم.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->