مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مصرف خودسرانه دگزامتازون می‌تواند کشنده باشد

  • کد خبر: ۳۱۹۸۱
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
مصرف خودسرانه دگزامتازون می‌تواند کشنده باشد
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مصرف خودسرانه دگزامتازون برای درمان کرونا می‌تواند کشنده باشد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا شانه ساز در برنامه انتهای الوند در مورد تامین داروی بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: علیرغم اینکه هیچ داروی خاصی برای درمان کرونا شناخته‌نشده، اما در زمینه تامین داروی موردنیاز مردم از همان روز‌های اول هر دارویی که در دنیا شانس درمان کرونا را داشت و مطرح می‌شد را بلافاصله تهیه کردیم.

وی افزود: همچنین همگام با کشور‌های صاحب علم و فن در حوزه داروسازی، تیم پزشکی و داروسازی ما نیز مطالعات بالینی را انجام داده و امروز خوشبختانه قادر هستیم تمامی دارو‌هایی که برای این بیماری مطرح است را تولید کنیم و از این بابت نگرانی خاصی وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید براینکه در کشور توانایی تولید اقلام مبارزه با کرونا وجود دارد، تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا کل مصرف ماسک روزانه در کشور ۱۲۰ هزار عدد بود که پس از شیوع کرونا، امروز قابلیت تولید روزانه تنها یکی از واحد‌های تولیدی ۱۰۰ هزار ماسک است و می‌تواند ظرفیت تولید را به دو برابر افزایش دهد. خوشبختانه با اقدام جهادی تولیدکنندگان در حال حاضر حدود ۷ میلیون ماسک در واحد‌های صنعتی و صنفی ماسک تولید می‌شود و نیاز کشور را به‌کلی برطرف می‌کند.

وی از مردم خواست در استفاده از ماسک و محلول‌های ضدعفونی کوتاهی نکنند چراکه رعایت اصول بهداشتی نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

شانه ساز درمورد داروی دگزامتازون نیز با اشاره به اینکه در هفته‌های اول شیوع کرونا، تیم پزشکی و داروسازی در کمیته علمی کرونا به این جمع‌بندی رسیدند که در ترکیب سه دارویی برای درمان کرونا یکی از دارو‌ها می‌تواند پردنیزولون (یک کورتون خوراکی) باشد، مورد نقد بسیاری از محافل قرار گرفت و عنوان شد به دلیل اینکه کورتون باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود، نباید استفاده شود. اما ما در مورد این موضوع اطمینان داشتیم و امروز دنیا به این مطلب رسیده است که آمپول دگزامتازون می‌تواند در درمان بیماران مبتلا، مورداستفاده قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه داروی دگزامتازون واقعا یک تیغ دو لبه است، هشداد داد: اگر این دارو به صورت نابجا استفاده شود بسیار خطرناک است و در صورت مصرف خودسرانه باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و می‌تواند کشنده باشد.

شانه ساز خاطرنشان کرد: این دارو به‌هیچ‌عنوان بدون نسخه قابل تهیه نیست و اگر کسی برای تهیه آن به داروخانه مراجعه کند، قطعا عرضه نخواهد شد.
 
منبع:فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->