علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کنترل بازار خودروهای صفر با ارائه سقف قیمتی برای فروش

  • کد خبر: ۳۱۹۸۴
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
کنترل بازار خودروهای صفر با ارائه سقف قیمتی برای فروش
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، نوسانات نرخ ارز را عامل اصلی تغییرات قیمتی در بازار خودرو دانست و گفت: برای کنترل بازار باید سقف قیمتی برای فروش درنظر گرفته شود.
 به گزارش شهرآرانیوز، سعید موتمنی با بیان این که  بخش اصلی افرادی که خودرو را از کارخانه تحویل می‌گیرند، سرمایه گذار هستند، گفت: اگر برای فروش سقف قیمتی مانند حداکثر ۱۰درصد بالاتر از قیمت کارخانه درنظر گرفته می‌شد، تقاضای کاذب نیز کاهش می‌یافت و سرمایه‌گذار به این نتیجه می‌رسید که بازار خودرو برای سرمایه‌گذاری سودآور نیست.  
وی تصریح کرد: خودرو کالای ضروری و مصرفی است و باید بر قیمت آن نظارت شود. نباید افراد به واسطه این که پول برای سرمایه‌گذاری دارند، در خودرو سرمایه‌گذاری کرده و آن را به قیمت دلخواه فروخته و بازار را به این روز بیندازند.  
موتمنی افزایش قیمت در بازار خودرو و پس از قرعه کشی محصولات خودروسازان را ناشی از نوسانات نرخ ارز دانست و گفت: درحال حاضر نیاز بازار را افرادی که در شرکت‌های خودروساز ثبت نام کرده و خودرو را تحویل می‌گیرند تامین می‌کنند. اگر این افراد از فروش خودرو‌ها امتناع کنند، بازار به شرایط آشفته کنونی دچار می‌شود.  
وی تصریح کرد: وقتی خودرو سقف قیمتی ندارد، فروشنده‌ها با افزایش ارز، قیمت پیشنهادی را بالا می‌برند و به بالاترین قیمت می‌فروشند. این افراد برای فروش خودرو به نمایشگاه‌ها نیز مراجعه نمی‌کنند بلکه از طریق انتشار آگهی در فضای مجازی اقدام به فروش خودرو می‌کنند. در حال حاضر نمایشگاه‌ها با خودرو‌های داخلی بیگانه شده‌اند.  
رییس اتحادیه فروشندگان خودرو تصریح کرد: نبود سامانه معاملات خودرو سبب شده آمار دقیقی از میزان نیاز روزانه بازار و امکان رصد تعداد معاملات در بازار خودرو نداشته باشیم.  
وی افزود: بخش اصلی افرادی که در فروش خودروسازان شرکت می‌کنند، سرمایه‌گذار هستند که به دنبال افزایش سرمایه‌های خود هستند و تعداد مصرف کننده‌های واقعی کم است. اما در قرعه‌کشی‌ها شرایط برای امتحان شانس افراد جذاب شده و اکثر افراد به دنبال امتحان شانس خود هستند.  
موتمنی اضافه کرد: وقتی پراید قیمت ۳۷ میلیون تومان و ۴۰۰ هزار تومان کارخانه خریداری و در بازار به قیمت ۷۶بفروش برسد و یا پژو پارس تی. یو.۵ به قیمت ۸۵میلیون تومان کارخانه، ۱۷۵ میلیون در بازار تومان فروخته شود جذابیت برای سرمایه گذاری افزایش می‌یابد. باید این جذابیت با تعریف سقف قیمتی از میان برداشته شود.
منبع:تابناک
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->