زاکانی: ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تعهد شهرداری نیست | مشکلی برای تأمین آب شرب در تهران نداریم بیشتر از ۵۰ درصد سطح خراسان رضوی درگیر خشکسالی بسیار شدید است تصادف بسیار شدید در بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) + عکس مراقب سکته گرمایی باشید بیمه مسافرتی چیست؟ انواع، پوشش ها، نحوه خرید و دریافت خسارت پنج مرکز تولید بستنی غیر بهداشتی در نیشابور تعطیل شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) پانسمان‌های تخصصی بیماران پروانه‌ای تحویل شد نکات تغذیه‌ای برای کاهش آثار مخرب ریزگرد‌ها شکستن صفحه سنگ فرز موجب مرگ کارگر مشهدی شد برنامه‌های مجازی و حضوری آموزش‌وپرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان سقف بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۴ چقدر است؟ آخرین مهلت ویرایش محل آزمون ورودی مدارس سمپاد، امروز (۱۷ تیر ۱۴۰۴) میانگین سن ازدواج در کشور اعلام شد یک نماینده مجلس: آلودگی هوا به موضوعی عادی تبدیل شده است! بازگشت آثار تاریخی ایران از چین اعلام شرایط خروج از کشور مشمولان متولد ۱۳۸۶ برای اربعین ۱۴۰۴ ارتباط دوسویه مدیران شهرستان‌های خراسان رضوی با اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی، بر رونق گردشگری تأثیرگذار است مروری بر کلاهبرداری رایج فروش بلیت جعلی | سفر ناتمام، روایتی از یک اعتماد نابجا! تشکیل کمیته‌های مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آسیب‌دیده آغاز فرایند اصلاح روش‌های آموزش و یادگیری در مدارس ابتدایی ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان در زیباسازی فضاهای آموزشی فراخوان دانشگاه شهید بهشتی برای ارسال یادداشت اساتید در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۴) | تداوم روند کاهش دما تا فردا رئیس سازمان مدارس غیردولتی: محاسبه ۳۰ روز بیمه برای معلمان اجباری است اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز اعلام شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) لیست دانشگاه‌های خارجی مورد اعتماد وزارت علوم در سال ۲۰۲۶ نوجوان مرگ مغزی در مشهد به ۵ بیمار نیازمند عضو زندگی بخشید (۱۷ تیر ۱۴۰۴) آیا کاهش اشتهای کودکان در تابستان طبیعی است؟
سرخط خبرها

رویکردهای نوین یادگیری در انتظار دانش‌آموزان از مهرماه ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۲۲۷۷۶
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
رویکردهای نوین یادگیری در انتظار دانش‌آموزان از مهرماه ۱۴۰۴
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ما از ظرفیت باقی‌مانده در تابستان برای توانمندسازی مدیران و معلمان استفاده می‌کنیم و امیدواریم از مهرماه ۱۴۰۴ شاهد تحول در رویکردها و روش‌ها و محیط‌های یادگیری در مدارس باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، رضوان حکیم‌زاده درباره تحول در روش‌های تدریس با تأکید بر کارگروهی و خلاقیت اظهار کرد: تحول در محیط‌های یادگیری و اصلاح روش‌های تدریس برنامه‌ای است که از ابتدای سال جاری با تأکید و اهتمام شخص رئیس‌جمهور دکتر پزشکیان در وزارت آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود.

وی افزود: هدف ما از اصلاح روش‌های تدریس این است که دانش‌آموزان به‌صورت فعال در کلاس درس مشارکت خلاقانه داشته باشند و به‌جای روش‌های سنتی که در آن معلمان، متکلم‌وحده و دانش‌آموزان منفعل هستند از روش‌های جدید و گروهی استفاده کنیم تا دانش آموزان انگیزه بیشتری برای یادگیری پیدا کرده و معلمان نیز ایده‌های خلاقانه خود را در کلاس درس پیاده‌سازی کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: این موضوع که مورد تأکید رئیس‌جمهور قرار گرفته در راستای اجرایی و عملیاتی‌کردن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که بر ضرورت به‌روزرسانی و نوآوری و خلاقیت در روش‌های آموزش تأکید دارد.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه روش‌های تدریس فعال و خلاقانه و مبتنی بر کارگروهی، مستلزم کنارگذاشتن روش‌های سنتی است اظهار کرد: طراحی‌های ارائه درس‌ها به‌گونه‌ای باید باشد که دانش‌آموزان از ابتدا در فرایند یادگیری مشارکت داشته باشند و کار‌های عملی انجام دهند، البته یادگیری تنها محدود به کلاس درس نیست و همکاری و مشارکت دانش‌آموزان با یکدیگر و تغییر چیدمان سنتی کلاس درس نیز از دیگر موضوعات محوری در این تغییر و تحول روش‌های آموزشی است.

این مقام مسئول ادامه داد: ما در تلاشیم تا دانش آموزان از دریافت‌کنندگان منفعل که هیچ فعالیتی ندارند و از یادگیری لذت نمی‌برند به مطالعات گروهی تشویق شوند و به دوستان خود ارائه دهند و یا پروژه‌ای تعریف شود که دانش‌آموزان با هم‌فکری خود راه‌حل‌هایی را پیدا کنند. امیدواریم محیط‌های یادگیری برای دانش‌آموزان برانگیزاننده باشد و مشارکت فعال آنها باعث یادگیری فعال و عمیق شود.

وی افزود: معلمان علاوه بر اینکه روش‌های تدریس فعال را آموزش می‌بینند می‌توانند در مورد تعامل با دانش‌آموزان مبتنی بر احترام و بازخورد‌های مثبت و پذیرش دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه برای یادگیری بهتر و همچنین استفاده مؤثر از فناوری‌ها نیز آموزش ببینند.

حکیم‌زاده در گفت‌وگویی رادیویی عنوان کرد: اجرای آزمایشی این طرح در تعدادی از مدارس و مناطق شهر قدس آغاز شده و درعین‌حال، اجتماعات یادگیری شبکه‌ای را نیز به‌صورت هم‌زمان دنبال می‌کنیم به‌طوری‌که تا به امروز ۱۳ هزار اجتماع شبکه یادگیری در سراسر کشور شروع به کارکرده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برنامه توانمندسازی معلمان به‌گونه‌ای است که امیدواریم از ظرفیت باقی‌مانده در تابستان برای توانمندسازی مدیران و معلمان استفاده کنیم و از مهرماه ۱۴۰۴ شاهد این تحول در رویکرد‌ها و روش‌ها و محیط‌های یادگیری در مدارس باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->