ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

دومین رویداد ملی در حوزه نانو حسگرها برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۳۲۳۸۱
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
دومین رویداد ملی در حوزه نانو حسگرها برگزار می‌شود
دومین رویداد ملی ایده‌پردازی، طراحی و ساخت نانو حسگر‌های زیستی تشخیص سریع برگزار می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیص سریع به عنوان اولین شبکه ملی نوآوری در حوزه فناوری‌های راهبردی با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست فناوری کشور، دومین رویداد ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی تشخیص سریع را در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کند.
 
این رویداد با هدف بومی‌سازی فناوری‌های راهبردی طراحی و ساخت سامانه‌های تشخیص سریع در کاربرد‌های مختلف پزشکی و غیر پزشکی در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
دکتر ابوالفضل میرزاپور، دبیر شبکه پیشران و رویداد ملی طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی تشخیص سریع ضمن تاکید به ضرورت بومی‌سازی این فناوری در کشور و ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی گسترده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی این رویداد ملی را بستری جهت هدفمندسازی و هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و دانش کشور به منظور توسعه فناوری و ارتقاء کارآفرینی در حوزه حسگر‌های زیستی دانست.


وی افزود: علی‌رغم توانمندی‌های دانشی قابل توجه کشور در این حوزه متاسفانه بخش قابل توجهی از نیاز کشور در این حوزه از طریق واردات تامین می‌شود. در حالی که امکان دستیابی به این فناوری‌ها در داخل و با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی وجود دارد.


دبیر دومین رویداد ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی تشخیص سریع مهمترین حوزه‌های موضوعی رویداد را طراحی و ساخت انواع حسگر‌های تشخیص مستمر بیرون بدنی و درون بدنی، طراحی و ساخت نانوحسگر‌های تشخیصی LFA، طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیصی سریع پوشیدنی و طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیص سریع غیر متعارف اعلام کرد.


وی مهمترین هدف این رویداد را راه‌اندازی شبکه‌ای از افراد خبره و متخصص در این حوزه دانست که تاکنون پژوهش‌های قابل توجهی در این حوزه داشته‌اند. این رویداد بستری برای هم افزایی و تمرکز این متخصصان بر مسائل کلیدی کشور در این بخش فراهم خواهد کرد.
 

میرزاپور گفت: طرح‌های دریافت شده برتر پس از ارزیابی علمی و تخصصی و هم چنین بررسی قابلیت‌های نوآورانه ضمن بهره مندی از جوایز نقدی و حمایت‌های معنوی شبکه می‌توانند طرح‌های خود را در روز رویداد که در شهریور ماه سال ۹۹ برگزار می‌شود و در حضور سرمایه گذاران، شتابدهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری ارائه دهند. طرح‌های برگزیده ضمن دریافت گواهی تائید از حمایت‌های تجاری سازی شبکه بهره‌مند می‌شوند.


دبیر شبکه پیشران همچنین از راه اندازی اولین مدرسه تخصصی نانوبیوسنسور خبر داد و افزود: مدرسه تخصصی نانوبیوسنسور که به صورت سالانه برگزار می‌شود در نظر دارد با بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی کشور در این حوزه سطح علمی و مهارتی دانشجویان و پژوهشگرانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند، را افزایش دهد. آشنایی با مفاهیم پایه نانوبیوسنسور، آشنایی با روش‌های طراحی و ساخت نانوبیوسنسور‌های تشخیص سریع بر پایه موبایل از اصلی‌ترین واحد‌های درسی این مدرسه تخصصی است.


منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->