«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

حذف آلاینده‌های آب با استفاده از نانو و نور خورشید

  • کد خبر: ۳۲۴۰۰
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
حذف آلاینده‌های آب با استفاده از نانو و نور خورشید
محققان با استفاده از ترکیب نانومیله و نور خورشید، آلایندگی‌های آب را حذف کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، برای حذف برخی آلودگی‌های آب، محققان نانومیله‌های طلا را به‌گونه‌ای طراحی کردند که نور خورشید را جذب کرده و با اثر فتوکاتالیستی مواد آلاینده را حذف می‌کند. این روش ارزان و تجدیدپذیر است.


مقدار کمی آلودگی نظیر آفت‌کش، دارو و یا اسید‌های پرفلرواکتانیک در منابع آبی می‌تواند خطرات زیادی برای سلامت انسان به دنبال داشته باشد. این میکروآلاینده‌ها معمولا از مراحل تصفیه آب عبور کرده و وارد سیستم آب شرب می‌شوند.


برخی از فرم‌های تصفیه شیمیایی آب، نظیر روش‌های مبتنی بر اوزون، پراکسید هیدروژن یا پرتوفرابنفش می‌تواند در تصفیه آب بسیار موثر باشند، اما آن‌ها نیز پرهزینه و انرژی‌بر هستند.


مرکز تحقیقات مهندسی نانوسیستم تصفیه آب با استفاده از فناوری‌نانو (NEWT) نانوذرات جدیدی ساختند که می‌تواند به فناوری‌هایی منجر شود که به رفع این محدودیت‌ها کمک می‌کند.


دانشمندان بسیاری از موسسه‌های تحقیقاتی علاقمند به خواص نانوذرات طلا هستند تا از خواص نوری‌گرمایی و فتوکاتالیستی این نانوذرات در بخش درمان یا دیگر حوزه‌ها استفاده کنند.


با این حال، نانوذرات طلا چندان در تصفیه آب مورد استفاده قرار نگرفته‌اند که بخشی از این بی‌توجهی به دلیل مشکل پراکندگی نانوذرات در آب، بدون تثبیت‌کننده‌ها است. در واقع مواد پایدار کننده نانوذرات طلا برای تصفیه آب مناسب نیستند و بدون آن‌ها نیز نانوذرات طلا چندان برای تصفیه کاربرد ندارند.


این گروه تحقیقاتی با طراحی و سنتز نانومیله‌های طلا این مشکل را حل کردند. روی سطح این نانومیله‌های طلا به‌صورت نیمه از پوشش سیلیکا استفاده شده‌است. وجود این نیمه‌پوشش سیلیس اهمیت زیادی دارد چرا که موجب جدا ماندن نانومیله‌ها در آب می‌شود.


جاهونگ کیم می‌گوید: ما با نانوذرات طلا شروع و سپس راهی برای تثبیت آن‌ها ارائه کردیم. با استفاده از پوشش جزئی، نانومیله‌ها در آب پراکنده می‌شوند و این برای حوزه تصفیه آب بسیار کاربردی است.


نانومیله‌های طلا به شدت نور را جذب و آن را به گرما تبدیل می‌کنند. گرمای تولید شده در یک محل در اطراف نانومیله، از گرم کردن کل آب موثرتر خواهد بود. این روش بسیار کم‌هزینه و تجدیدپذیر است، زیرا در آن از نور خورشید استفاده می‌شود. در این روش، نانومیله‌های طلا نور خورشید را جذب کرده و آب را گرم می‌کند و در نهایت، موجب از بین رفتن آفت‌کش‌ها و مواد دارویی می‌شوند.


منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->