به گزارش شهرآرانیوز، امیدوار عضو هیئت علمی دانشکده مواد دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: سبک سازی در بحث خودروها و توسعه خودروهای هیبریدی با توجه به وزن انباشتهای که در باتری به آن اضافه میشود، کاربرد نانو کامپوزیتها را در این موضوع حائز اهمیت میکند.
امیر کاوه مسئول دفتر طراحی (دکتری پلیمر) گفت: از شرکتهایی که در داخل به صورت بومی این نانو را توانسته اند سنتز کنند، مواد اولیه خود را تهیه کرده ایم.
کاوه کلاهیار آذری، مسئول بخش تحقیقات و نوآوری (کارشناس ارشد مواد) مطرح کرد: این نانوکامپوزیت اثرات ناشی از ضربه در حین تصادف، به سرنشینان خودرو را به شدت کاهش میدهد.
امیدوار عضو هیئت علمی دانشکده مواد دانشگاه امیر کبیر افزود: حدودا یک چهارم در قطعهای که جا به جا میشود تا یک پنجم سبکتر میشود.
امیر کاوه مسئول دفتر طراحی گفت: درصدی که از نانو استفاده میکنیم زیر نیم درصد است، یعنی چگالی پلیمر اگر حدود یک باشد و کنار قطعه فلزی قرار بگیرد در حالی که چگالی فلز حدود ۷ یا ۸ باشد، در اصل یک هفتم یا یک هشتم میتوان وزن آن را سبک کرد. در عین حال که خواص مکانیکی و خواص حرارتی و خواص خوردگی خیلی خوبی میتوان به قطعه داد.
امیر کاوه مسئول دفتر طراحی بیان کرد: در بخشی از سپر خودرو کربنارو تیوپ استفاده کرده ایم و توانسته ایم ۳۰ درصد ضربه آن را بهبود ببخشیم. خواص مکانیکی و خواص فیزیکی را با خودروسازهایی که در واقع قطعه سازهای خودرو هستند هماهنگ کرده ایم و این موضوع را تست کرده اند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان