انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
استاندار خراسان رضوی:

۳۴۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت

  • کد خبر: ۳۲۴۱۶
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
۳۴۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت
استاندار خراسان ‌رضوی گفت: 340 واحد صنعتی در استان احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.
به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رزم‌حسینی در همایش ائمه جمعه استان که در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک مناسبت‌های ایام دهه مبارک کرامت اظهار کرد: همدلی رمز موفقیت ما در استان است و ضرورت دارد این امر مهم را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در فضایی رقابتی با امنیت فوق‌العاده خوبی در استان برگزار شد. در این راستا امروز این آرامش و عقلانیت سیاسی که در استان وجود دارد، به برکت محوریت ائمه جمعه استان و در صدر آن نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی است و امیدواریم ادامه پیدا کند، زیرا همدلی رمز موفقیت ما در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
استاندار خراسان رضوی به بحث مشکلات شرکت پدیده اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین پروژه‌ا‌ی که بر روی میز استانداری قرار داشت، موضوع شرکت پدیده بود. این شرکت ۱۳۱ هزار سهام‌دار در سراسر کشور داشت و شکر خدا مشکل آن با کمک ستاد تدبیر و همه وزرا و سران قوا حل شد. در این راستا امروز این شرکت به‌عنوان پروژه مهم ملی در بورس حضور دارد.

رزم‌حسینی مهم‌ترین چالش کشور را معیشت مردم و حوزه اقتصادی بیان کرد و ادامه داد: به لحاظ اهمیت، مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته موضوعات اقتصادی را مطرح کردند. با وجود این راهبرد استان در یک سال و نیم گذشته نشان می‌دهد که مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به توانمندی معین‌های اقتصاد مقاومتی در چهارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی و استقبال آن‌ها از مشارکت در این طرح، خاطرنشان کرد: در مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی خراسان رضوی همه ارکان نقش داشتند و تا امروز ۲۲۳ معین اقتصاد مقاومتی در استان به‌صورت داوطلبانه مسئولیت توسعه و توانمندسازی را برعهده گرفته‌اند.
استاندار خراسان رضوی از شیوع کرونا در کشور و لطمه‌های اقتصادی آن به کشور سخن گفت و بیان کرد: با وجود این ۶۴ درصد این معین‌ها در گام‌های اجرایی فعالیت‌های خود قرار گرفته‌اند و در قالب موافقت‌نامه‌های سرمایه‌گذاری که اجرا شده، ۳۳۹ پروژه تعریف شده است.

رزم‌حسینی به کارنامه اقتصادی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: کارنامه مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی خراسان رضوی به‌گونه‌ای است که در سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۸۱۶ شغل پایدار ایجاد شده است. در این راستا ۱۳/۷ درصد سهم اشتغال کشور مربوط به خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته استان خراسان رضوی با صادرات ۱/۴ میلیارد دلار، تراز مثبت خوبی داشت که از مرز دوغارون و مرز سرخس این صادرات انجام شد. همچنین از میان حدود ۹۰۰ واحد صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل با کارگروهی مشاوره‌ای ۳۴۰ واحد صنعتی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

رزم‌حسینی با اشاره به وجود ۲ بحران «تحریم و کرونا» در کشور، یادآور شد: ۸۰ درصد کسب‌وکار جهان به‌واسطه کرونا تعطیل شده و ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی هم در سراسر دنیا کاهش پیدا کرده است. در این راستا هم ۸۵۰ میلیارد دلار تا امروز طبق گزارش بانک صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد جهان خسارت وارد شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه در استان داریم از ظرفیت‌های غیردولتی و بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی در استان با این نگاه وارد میدان شده است و در حال دنبال کردن آن هستیم.

استاندار خراسان رضوی به اقدامات دیگر مانند سامان‌دهی محدوده کشف‌رود مشهد از سوی فرماندهی واحد و طرح همیاران آب پرداخت و در تکمیل صحبت‌های خود گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری اساس مسیر رونق اقتصادی کشور است.

رزم‌حسینی از وجود بوروکراسی نحس اداری و قوانین مزاحم کسب‌وکار گفت و خواستار شد: نمایندگان مجلس، مسئولان و ائمه جمعه باید به‌طور جدی در این زمینه مطالبه‌گری کنند تا این بوروکراسی نحس اداری و قوانین مزاحم برداشته شود. در این راستا این کار مجلس شورای اسلامی که می‌تواند قوانین مزاحم را تسهیل کند.

وی از همراهی ائمه جمعه و مجاهدان اقتصادی در الگوی مثلث توسعه اقتصادی قدردانی کرد و یادآور شد: در استان خراسان رضوی همدلی بسیار خوبی بین ارکان وجود دارد. در این راستا خراسان رضوی با این سرمایه اجتماعی لایق ارائه الگوی مدیریتی در کشور است.

گفتنی است در پایان این مراسم به‌واسطه همراهی‌ها و مشارکت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین ایزدی، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، در الگوی مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی، استاندار خراسان رضوی با اهدای لوحی از وی قدردانی کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->