بورس در گرداب ریزش‌ها | بررسی عوامل سقوط بازار سرمایه (۲۵ مرداد ۱۴۰۴) زمان واریز فوق‌العاده خاص کارمندان و افزایش حقوق مشخص شد بازار برنج در مسیر آرامش | به تعادل حداکثری بازار تا پایان سال امیدواریم نقش صنایع کوچک در رشد اقتصادی خراسان رضوی قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۲۵ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد افزایش نظارت بر منطقه ثامن و عرضه کالا‌های اساسی در مشهد تا پایان شهریور ۱۴۰۴ قیمت میوه در میادین تره‌بار مشهد چقدر است؟ (۲۵ مرداد ۱۴۰۴) بهار کسب وکار در خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی منصوب شد افزایش حقوق کارمندان (۲۵ مرداد ۱۴۰۴) | فوق‌العاده خاص کارمندان چه زمانی واریز می‌شود؟   هزینه‌های جانبی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی زیاد شده است خانه‌ای که ۱۲۰ روز خالی بماند، مشمول مالیات سنگین می‌شود سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ یارانه نقدی مردادماه چه زمانی واریز می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه در روز شنبه (۲۵ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت طلا و رمز ارز پس از مذاکره پوتین و ترامپ در آلاسکا تأخیر در پرواز مشهد-اصفهان شرکت هواپیمایی آتا (۲۴ مرداد ۱۴۰۴) گندمکاران خراسان رضوی ۸۰ درصد از مطالباتشان را دریافت کردند دعوای تعزیرات و ایران‌خودرو بالا گرفت احتمال عرضه بنزین سوپر وارداتی تا یک ماه آینده پیش‌بینی قیمت طلا و سکه با پایان یافتن ماه صفر بیت کوین وارد کانال ۱۲۲ هزار دلاری شد (۲۳ مرداد ۱۴۰۴) ۳۶۸ میلیارد دینار ارز اربعین به حدود ۲ میلیون متقاضی فروخته شد (۲۳ مرداد ۱۴۰۴) واکنش ایران خودرو به محکوم شدن اعضای هیئت مدیره این شرکت از سوی تعزیرات حکومتی تعزیرات حکومتی: هیئت‌مدیره ایران‌خودرو به دلیل گران‌فروشی میلیاردی محکوم شدند معاملات دلار در روز شنبه با چه قیمتی بازگشایی می‌شود؟ سرنوشت بازار طلا در دست مکانیزم ماشه | پیش‌بینی افزایش قیمت طلا تا محدوده ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان! مخالفت سازمان تعزیرات حکومتی با افزایش قیمت محصولات ایران خودرو (۲۲ مرداد ۱۴۰۴) بانک‌ها از ابتدای سال تاکنون چقدر وام مسکن پرداخت کرده‌اند؟
سرخط خبرها

اما و اگر‌های تأمین قطعات یدکی خودرو‌های وارداتی

  • کد خبر: ۳۲۵۰۷۳
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۳
اما و اگر‌های تأمین قطعات یدکی خودرو‌های وارداتی
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: در گذشته گارانتی خودرو‌های وارداتی توسط خود تولیدکنندگان اصلی ارائه می‌شد، اما در حال حاضر طبق ضوابط داخلی کشور، شرکت‌های واردکننده خود باید این تضمین را به عهده بگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، پدرام فخیمی، مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران درخصوص وضعیت خدمات پس از فروش خودرو‌های وارداتی گفت: مدل واردات خودرو در حال حاضر با مدل واردات در دهه ۹۰ تفاوت‌های زیادی دارد. به دلیل شرایط تحریم، بسیاری از شرکت‌های خودروساز بین‌المللی قادر به بستن قرارداد‌های مستقیم با ایران نیستند و شرکت‌های ایرانی مجبور شده‌اند که از طریق واسطه‌ها اقدام به واردات خودرو کنند تا بتوانند خودرو را خریداری و وارد کشور نمایند. از این رو، هنگامی که ارتباط با شرکت‌های واسطه برقرار می‌شود، قطعاً انتقال اطلاعات، زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی‌های فنی ممکن است به کندی و یا با مشکلاتی روبه‌رو شود.

فخیمی توضیح داد: در گذشته، هنگامی که ما با شرکت‌هایی مانند هیوندای کره در ارتباط مستقیم بودیم، می‌توانستیم به‌راحتی قطعات، تجهیزات، ابزارآلات و آموزش‌های لازم را به صورت مستقیم از آنها دریافت کنیم. اما اکنون که شرکت‌های واسطه مسئولیت خرید و واردات را بر عهده دارند، فرآیند تأمین خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی با تأخیر مواجه خواهد شد؛ اما این به این معنا نیست که خدمات پس از فروش به‌طور کلی وجود ندارد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدا ضوابط خاصی برای واردکنندگان خودرو تعیین کرده و این ضوابط را در چند مرحله به‌روزرسانی کرده است. طبق این ضوابط، هر شرکتی که اقدام به واردات خودرو می‌کند، باید حتماً تأییدیه خدمات پس از فروش را در ابتدا دریافت کند. این تأییدیه شامل زیرساخت‌های تعمیرگاهی، شبکه نمایندگی، آموزش‌های فنی، تأمین قطعات یدکی و ابزار‌های مورد نیاز برای تعمیرات است.

وی ادامه داد: در خصوص ضمانت‌ها، تفاوت عمده در این است که در گذشته گارانتی خودرو‌ها توسط خود تولیدکنندگان اصلی مانند هیوندای ارائه می‌شد، اما در حال حاضر طبق ضوابط داخلی کشور، شرکت‌های واردکننده خود باید این تضمین را به عهده بگیرند.

به گفته فخیمی، با توجه به این که خودرو‌های وارداتی هنوز در مراحل اولیه هستند و به‌طور کامل در حال پیمایش و استفاده قرار نگرفته‌اند، نیاز به خدمات پس از فروش اساسی هنوز محسوس نیست. البته با افزایش مدت زمان استفاده از خودروها، نیاز به تعمیرات اساسی و تأمین قطعات بیشتر خواهد شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این زمینه برنامه‌هایی برای ارتقای زیرساخت‌ها و خدمات پس از فروش در نظر گرفته است. هر ساله، الزامات جدیدی برای واردکنندگان خودرو تعریف می‌شود، از جمله افزایش امتیاز خدمات پس از فروش، تأمین بیشتر قطعات یدکی و بهبود کیفیت خدمات.

فخیمی حجم خودرو‌های وارداتی به نسبت نیاز سالانه کشور کم است. در حال حاضر، بازار ایران سالانه نیاز به حدود یک میلیون خودرو دارد، در حالی که تعداد خودرو‌های وارداتی تا کنون کمتر از ۵۰ هزار دستگاه بوده است. این حجم محدود، مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد، اما اگر این روند با رشد ناگهانی و تعداد زیاد واردات ادامه پیدا کند، قطعاً مشکلاتی برای تأمین خدمات پس از فروش ایجاد خواهد شد.

فخیمی در خصوص نگرانی‌ها در مورد قطعات یدکی و خدمات پس از فروش خودرو‌های وارداتی نیز گفت: برخی از خودرو‌های وارداتی که پیشینه‌ای در بازار ایران ندارند، ممکن است در ابتدا مشکلاتی در تأمین قطعات یدکی داشته باشند. اما به‌طور کلی، با توجه به شبکه‌های تأمین قطعات موجود در بازار آزاد و افزایش رقابت، این مشکل به تدریج کاهش خواهد یافت. خودرو‌هایی که سابقه دارند، مانند هیوندای، کیا و تویوتا، معمولاً شبکه‌های تأمین قطعات قوی‌تری دارند و بنابراین خدمات پس از فروش آنها بهتر تأمین می‌شود. اما برای خودرو‌های جدیدتر و برند‌های وارداتی تازه‌وارد، ممکن است مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد که به تدریج با افزایش حجم واردات و رشد شبکه‌های خدماتی برطرف خواهد شد.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->