افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

طلسم شکنی طرح‌های تفصیلی مشهد پس از ۱۳ سال

  • کد خبر: ۳۲۵۷۹
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
طلسم شکنی طرح‌های تفصیلی مشهد پس از ۱۳ سال
طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد، دوشنبه آینده در جلسه شورای شهر بررسی می‌شود.
علیرضا ظهیری/ شهرآرانیوز - ۱۸ اردیبهشت و در جلسه علنی شورای شهر بود که محمدهادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، درباره ارسال نشدن طرح‌های تفصیلی پهنه‌های هفت گانه مشهد به شهردار تذکر داد و از مدیران شهری خواست این طرح‌ها را سریع‌تر آماده و برای تصویب به شورا ارسال کنند.
به این ترتیب پیگیری‌ها برای تهیه این طرح، جدی تری شد و تهیه طرح‌های تفصیلی با در نظر گرفتن وضعیت فعلی شهر و ساختار آینده شهری، در دستور کار قرار گرفت و اولین طرح تفصیلی شهر مشهد در حوزه جنوب غرب، تهیه و برای بررسی به شورای شهر ارسال شد.


بررسی در جلسه هفته آینده
پس از ارسال این طرح، اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های مرتبط، با تشکیل جلسات متعدد و با حضور کارشناسان و مدیران شهری به اصلاح و بررسی طرح مد نظر پرداختند تا اینکه دیروز رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در گفتگو با شهرآرا اعلام کرد که این طرح نهایی شده است و هفته آینده در جلسه شورای شهر بررسی خواهد شد.
مهدی نیا در این باره گفت: چندی پیش، طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب غرب مشهد به عنوان اولین طرح تفصیلی از سوی شهرداری به شورا ارسال شد. این طرح در کمیسیون‌های مشترک بررسی و برای ارسال به صحن علنی شورای شهر مشهد نهایی شده است.
وی افزود: روز دوشنبه هفته آینده و در جلسه علنی شورای شهر، موضوع طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد برای تصویب در صحن بررسی خواهد شد و قرق سیزده ساله این طرح‌ها بالاخره شکسته خواهد شد.


تلاش برای تحقق طرح‌های تفصیلی
وی با تأکید بر اینکه در طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد سعی شده است تحقق پذیری طرح افزایش یابد و به همین دلیل کارگروه‌های تخصصی طرح را به صورت جامع بررسی کرده اند، بیان کرد: در چند جلسه‌ای که برای این طرح برگزار کردیم، سعی شد باتوجه به نظارت شهرداری، طرحی نزدیک به واقعیت شهر مشهد را مد نظر قرار دهیم که در شورای شهر به تصویب برسد. امیدواریم طرح در مراجع بالاتر یعنی کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی نیز به تصویب و تأیید برسد تا بتوانیم سندی مؤثر برای پاسخ گویی به شهروندان مشهدی داشته باشیم.
همان گونه که قبلا هم گفته شد، طرح‌های تفصیلی مشهد باید ۷ طرح در ۷ پهنه این شهر باشد؛ مدیران شهری پیش‌تر وعده داده بودند که تا پایان سال، همه این طرح‌های تفصیلی را برای بررسی و تصویب به شورای شهر ارسال خواهند کرد. دراین راستا طرح دوم تفصیلی نیز اخیرا به شورای شهر ارسال شده است.


بررسی طرح تفصیلی جنوب شرق تا یک ماه آینده
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد دراین باره گفت: طرح دوم تفصیلی شهر مشهد در پهنه جنوب شرق مربوط به منطقه ۷ و بخشی از منطقه ۸ شهرداری (اراضی آبشار) از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال شده و در کمیسیون‌های مربوط و کارگروه‌های تخصصی درحال بررسی است.
مهدی نیا افزود: موضوع طرح تفصیلی حوزه جنوب شرق مشهد نیز تا یک ماه آینده در شورا بررسی و پس از نهایی شدن برای تصویب به صحن علنی شورا ارسال خواهد شد.
روز گذشته، پنجاه و دومین و پنجاه و سومین نشست کارگروه تخصصی پژوهشی شهرسازی شورای شهر مشهد با موضوع بررسی اولیه اسناد طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق برگزار شد.


تصویب سند پهنه بندی حریم تا پایان سال
مهدی نیا درباره سند پهنه بندی حریم مشهد نیز با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده مشاور، مطالعات و نتایج تحلیل‌های طرح تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد و آماده ارائه پیشنهاد‌ها و تهیه نقشه پهنه بندی می‌شود، گفت: درصورتی که خللی پیش نیاید، سند پهنه بندی حریم تا ۳ ماه آینده پس از بررسی در شورای شهر به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود و ان شاءا... تا آخر سال، سند پهنه بندی حریم را مصوب خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->