بازار سرمایه از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت سقوط ارزش دلار در جهان به پایین‌ترین رقم در ۳ سال اخیر (۶ تیر ۱۴۰۴) سقوط هفتگی ۱۲ درصدی قیمت نفت (۶ تیر ۱۴۰۴) معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: تکلیف قانونی برای خودکفایی ۹۰ درصدی در محصولات اساسی تمدید مجدد لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (۷ تیرماه ۱۴۰۴) شرایط استفاده از برق برای استخراج رمزارز در کشور تسهیل می‌شود طلای جهانی در مسیر کاهش قیمت (۶ تیر ۱۴۰۴) ذخایر ارزی و تجارت خارجی کشور مطلوب است | جنگ هیچ مشکلی برای تولید و تجارت کشور ایجاد نکرد افزایش ۰.۶ درصدی نرخ تورم سالانه در خرداد ماه ۱۴۰۴ بیمه مرکزی: سازوکار ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده به زودی اعلام می‌شود توضیح بانک سپه درباره برداشت مبالغ از حساب مشتریان تثبیت قیمت طلا از فردا (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر جهاد کشاورزی: مردم منتظر کاهش قیمت برنج باشند | آغاز توزیع ۶۰ هزار تن برنج بازار بورس از شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ با چه دامنه نوسانی آغاز به کار خواهد کرد؟ ۶۷ درصد از درآمد‌های تهرانی‌ها صرف پرداخت اجاره می‌شود تحریم‌ها تنها ۱۰۰ هزار بشکه از فروش نفت ایران را کاهش داد زنجیره ارزش صنعت نفت، قهرمان بی‌صدای روز‌های بحران سوخت قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) دستورالعمل استرداد وجه بلیت پرواز‌های لغو شده اعلام شد لزوم آغاز تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و خدماتی | کارگران آتش نشانی و خدماتی سنگ تمام گذاشتند قرائت کنتور برق تهرانی‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) طبق روال گذشته انجام می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ تیر ۱۴۰۴) | دلار چه قیمتی دارد؟ قیمت دلار جهانی امروز (۵ تیرماه ۱۴۰۴) | دلار جهانی به کف قیمت چند ساله سقوط کرد مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های یک تا سه درآمدی از شنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود+ جزئیات نرخ امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۵ تیر ۱۴۰۴) بانک مرکزی: تأمین ارز واردات در مدت ۳ ماه از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت
سرخط خبرها

راه‌اندازی خط جدید تولید خودرو با داخلی‌سازی ۹۰ درصدی

  • کد خبر: ۳۲۶۰۷
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
راه‌اندازی خط جدید تولید خودرو با داخلی‌سازی ۹۰ درصدی
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان از راه‌اندازی خط جدید تولید خودرو با داخلی‌سازی ۹۰ درصدی خبر داد.

به گزارش شهرارانیوز، آرش محبی‌نژاد در این‌باره گفت:  در پی دور تازه تحریم‌ها علیه کشورمان ، همه فکر می‌کردند پروژه ساخت خودروی پژو ۳۰۱ (به عنوان سومین خودروی پسابرجامی پس از پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی ۳) با وجود هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیاد انجام شده مسکوت بماند، اما صنعتگران و مهندسان ایرانی با تلاش خود توانستند پروژه پژو ۳۰۱ را به K۱۳۲ ایرانی تبدیل کرده و آن را به نتیجه برسانند.

 

این مقام صنفی با بیان اینکه K۱۳۲ مدل ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ نیست، بلکه خودرویی جدید است خاطرنشان‌کرد:‌ با این حال، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در پروژه پژو ۳۰۱ در قطعه‌سازان ایرانی از نظر تکنولوژیکی ایجاد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در آن انجام شد، اکنون در پروژه K۱۳۲ به‌کار گرفته شده و استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: در پسابرجام، حتی نخستین نمونه پژو ۳۰۱ با ۵۵ درصد داخلی‌سازی و به‌کارگیری ظرفیت‌های زنجیره تامین و صنعت قطعه‌سازی کشور تولید شده بود، اما در ادامه این ظرفیت بلا استفاده نماند و قطعه‌سازان و مجموعه زنجیره تامین خودروسازی در پروژه K۱۳۲ حضور خواهند داشت.

 

محبی‌نژاد خاطرنشان‌کرد: قرار است از یک موتور ایرانی در این پروژه استفاده شود و مجموعه گیربکس و اکسل آن نیز ایرانی خواهد بود.

 

K۱۳۲ خودرویی است که در قالب تهاجمی و متهورانه آن، بلوغ طراحی خودروسازی ایران قابل مشاهده است و به ادعای اهالی فن، کمتر کارشناس خارجی قادر به گرفتن ایراد از آن است.

 

این خودرو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو۵، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک (TPMS) خواهد بود و در ساخت بدنه آن از ورق های با ایمنی بالا استفاده شده است.

 

مهمترین ویژگی های پروژه K۱۳۲، پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه، تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای تولید قطعات آن است.


پروژه محصول K۱۳۲ با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و قرار است این خودرو در مرحله نخست با موتور EC۵ و گیربکس دستی به بازار عرضه شود.

 

در برنامه توسعه ای پروژه محصول K۱۳۲، تولید این محصول با موتور ای. اف ۷ توبورشارژ پلاس و گیربکس اتوماتیک نیز قرار دارد.

۱۳۹ قطعه ساز ایرانی، داخلی‌سازی قطعات این خودرو را بر عهده دارند و تعداد سازندگان دانش بنیان حاضر در آن نیز قابل توجه است، همچنین همه قطعات فلزی این پروژه در داخل ساخته شده است.

 

اکنون وابستگی ۲.۷ درصدی در قوای محرکه و ۴.۹ درصدی در تولید شاسی این محصول وجود دارد و با همت و توانمندی قطعه سازان داخلی انتظار می‌رود این وابستگی اندک نیز برطرف شود.

 

به گفته مسوولان ایران خودرو،‌ با مشخصه های کیفی و فناوری‌های روز به کار رفته در پروژه K۱۳۲، این خودرو قابل صادرات و عرضه حداقل به کشورهای منطقه و همسایگان خواهد بود.



منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->