تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

صرفه‌جویی ارزی ۹۵ هزار دلاری با تولیدات یک واحد فناور در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۲۶۸۰
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
صرفه‌جویی ارزی ۹۵ هزار دلاری با تولیدات یک واحد فناور در خراسان رضوی
معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد گفت: از محل تولید برد‌های کوره‌های القایی توسط یک واحد فناور زیر مجموعه مرکز رشد این دانشگاه، ۹۵ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی شد.
به گزارش شهرآرانیوز،علیرضا اسکندری افزود: بومی‌سازی و تولید برد‌های کوره‌های القایی، توسط این شرکت فناور برای صنایع ذوب و فولاد کشور موجب این میزان صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به این که این واحد فناور با عمر یک سال و نیم خود با تولید این برد‌ها که دارای نمونه خارجی هم هست اقدام موثری در حمایت از صنایع داخلی در شرایط تحریم کرده است ادامه داد: با توجه به وابستگی و نیاز صنایع داخل به تولید، نصب و اورهال توسط شرکت‌های خارجی، بومی‌سازی و تولید این برد‌ها ارزشمند و در جهت کسب استقلال کشور است.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد گفت: نمونه خارجی این دستگاه فقط روی یک دستگاه قابلیت استفاده دارد، اما نمونه بومی‌سازی شده قابل کاربرد در کوره‌های مختلف صنایع مختلف است.

اسکندری افزود: فاصله زمانی ساخت نمونه اولیه تا نمونه عملیاتی ظرف ۶ ماه انجام شده و به کشور‌های همجوار همچون عراق و افغانستان هم ارسال و عقد قرارداد برای ساخت این دستگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: تولیدات این واحد هنوز در سطح یک هسته فناور و به تعداد محدود انجام می‌شود و هنوز فضای فیزیکی برای تولید انبوه را ندارد، اما این شرکت و فعالیت‌های موثر آن می‌تواند برای سایر دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای الگوی خوب و موثری باشد، زیرا علاوه بر رفع نیاز داخل کشور به این فناوری، اشتغال ایجاد شده و ظرفیت موجود در این زمینه برای کشور بسیار مهم است.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد گفت: سال گذشته این واحد، ۷۰۰ برد تولید کرده است و برای بازسازی و به روزرسانی (اورهال)، تولید و نصب در مجموع معادل ۹۵ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی کرده است.

اسکندری افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز این واحد قرارداد اورهال ۳۰ دستگاه، تولید، نصب و راه‌اندازی ۱۰ دستگاه در داخل کشور و برای هر یک از کشور‌های افغانستان و عراق یک اورهال و ساخت یک دستگاه را امضا کرده است.

مرکز رشد دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد از سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و تا کنون تعداد ۹ هسته فناور، پنج واحد فناور و یک شرکت دانش بنیان زیر مجموعه این مرکز است.

منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->