نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
سرخط خبرها

ساخت سیستم پایش سلامت هوشمند از راه دور در دانشگاه فردوسی

  • کد خبر: ۲۵۶۶۳
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
ساخت سیستم پایش سلامت هوشمند از راه دور در دانشگاه فردوسی
گروهی از استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد موفق به ساخت سیستم جامع پایش سلامت هوشمند از راه دور شدند.
به گزارش شهرآرانیوز،مدیر این طرح گفت: با توجه به شرایط کنونی و به دلیل افزایش ناگهانی تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا و تقاضای زیاد برای خدمات پزشکی،  یکی از اصلی‌ترین راه‌حل‌ها، توسعه خدمات پزشکی و پرستاری از راه دور است.

بهشید بهکمال افزود: در این راستا و به همت هسته فناور «سرو دیجیتال» مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه فردوسی مشهد و با اتکا بر توانمندی دانشجویان و دانش‌آموختگان نخبه این دانشگاه و با مدیریت اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی، سیستم جامع سلامت هوشمند سرو به عنوان اولین سیستم هوشمند مراقبت سلامت مبتنی بر تکنولوژی اینترنت اشیا - T-based health monitoring solutionIo طراحی و تولید شد.

وی ادامه داد: همه بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصول توسط این هسته فناور تولید شده و از نظر کیفیت و دقت با بهترین نمونه‌های خارجی قابل رقابت است.  
وی گفت: این سیستم دارای چهار سنسور برای سنجش علایم حیاتی فرد، شامل رطوبت بدن، دمای بدن، اکسیژن خون و ضربان قلب است.  

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این سیستم درحال حاضر نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد و در مراکز درمانی، دستگاه‌های مختلف برای سنجش هریک از این موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از امکانات این سیستم، امکان ثبت خودکار علائم بالینی بیمار و نظارت آنلاین پزشک از راه دور است، در این سیستم علائم چهارگانه فرد توسط یک دستبند هوشمند دریافت شده و در پایگاه داده ذخیره می‌شود و پزشک یا پرستار‌ می‌تواند از طریق نرم‌افزار هوشمند تحت وب به صورت آنلاین علائم بیمار را مشاهده نماید.

وی گفت: مدل کامل شده این محصول، عملکردی مشابه تجهیزات اتاق مراقبت‌های ویژه دارد و می‌تواند علائم حیاتی بیمار را مانیتور کند. سخت افزار سیستم از نظر قیمت حدود یک دهم تجهیزات اتاق ICU است، ولی از نظر عملکرد کارایی بسیار بیشتری دارد. بخش نرم‌افزاری سیستم امکانی دارد که در حال حاضر در اتاق ICU وجود ندارد و می‌تواند اطلاعات را در هر محل جغرافیایی از طریق اینترنت به پزشک ارائه دهد.
بهکمال افزود: همچنین در نقاهتگاه‌ها، هر بیمار دارای یک دستبند هوشمند است که توسط آن اطلاعات علائم حیاتی بیماران اندازه‌گیری شده و روی مانیتور ایستگاه پرستاری نمایش داده می‌شود و این امکان وجود دارد تا از طریق نرم‌افزار مبتنی بر وب، توسط یک یا ۲ پرستار حاضر در محل یا پزشکان خارج از محل نقاهتگاه افراد تحت نظارت کامل باشند.

وی ادامه داد: در شیوه و مدل شخصی یا خانگی، علائم حیاتی فرد، شرایط محیطی و سایر پارامتر‌های با اهمیت به صورت خودکار از طریق دستبند اندازه‌گیری شده و پس از تحلیل و بررسی توسط نرم افزار اطلاعات لازم یا هشدار‌هایی برای اعضای خانواده،  پرستار و پزشک ارسال می‌گردد.
براساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶ تن رسیده است.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->