اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
سرخط خبرها

۴۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند

  • کد خبر: ۳۳۰۶۷
  • ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
۴۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند
مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: در استان حدود ۴۷۰ هزار کارت ملی هوشمند باقی مانده که هنوز صاحبانشان برای دریافت آن‌ها مراجعه نکرده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز،حسین نیری در جلسه بررسی عملکرد ادارات ثبت احوال نیشابور و زبرخان در فرمانداری نیشابور افزود: در صدور کارت هوشمند تاخیر داریم، زیرا برای تامین کارت خام دچار مضیقه هستیم و چاپ آن هم به صورت متمرکز در تهران انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که کارت‌های ملی قدیمی در سال ۱۳۹۷ از اعتبار ساقط شده اند شهروندان برای جلوگیری از مشکلات می‌توانند در اداراتی که با ما ارتباط دارند هنگام مراجعه، شماره پیگیری که در هنگام ثبت کارت ملی هوشمند دریافت می‌کنند را به همراه شناسنامه ارائه کنند و سامانه‌ها هم به نحوی تعریف شده است که با ارائه این موارد مشکلی نخواهند داشت.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: حضور نماینده ثبت احوال در بیمارستان برای ثبت وقایع ولادت به طور جدی در دستور کار این اداره قرار گرفته است و با توجه به این که نیشابور یکی از شهرستان‌های اصلی و پرجمعیت استان است در این چارچوب برای نخستین بار در بین شهرستان‌های استان نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان حکیم نیشابور مستقر شد.

نیری افزود: از ۱۱ هزار نوزادی که طی هر ماه ولادتشان در استان خراسان رضوی ثبت می‌شود بیش از ۶ هزار ولادت در مشهد رخ می‌دهد و از این تعداد ۵۳ درصد ولادت‌ها در ۶ بیمارستانی است که نیروی ثبت احوال در آن‌ها مستقر شده و این اقدام موجب کاهش حدود ۲۰ هزار مسافرت درون شهری شده است.

وی ادامه داد: در ثبت احوال با توجه به زیرساخت‌هایی که به وجود آمده آمار‌ها دقیق و به روز است و به شرط اعلام به موقع واقعه می‌توانیم نرخ طبیعی رشد جمعیت را اعلام کنیم و در اختیار برنامه‌ریزان قرار دهیم.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: با تمهیداتی که از سوی سازمان ثبت احوال انجام شد اختصاص شماره ملی و کدپستی به هر فرد یک قدم بسیار بزرگ بود که با زحمات زیادی انجام شد.

نیری افزود: تنها موردی که می‌توان گفت از لحاظ آماری مغفول مانده است موضوع جا به جایی و مهاجرت‌هاست که مهاجرت‌های درون و برون کشوری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای سیاست دولت برای هرچه نزدیک‌تر کردن میز خدمت دولت به محل سکونت مردم ۱۶۵ دفتر پیشخوان ثبت احوال در کل استان فعال است و سازمان ثبت احوال استان در برون‌سپاری و سطوح دسترسی رتبه خوبی دارد.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: سازمان ثبت احوال در سال ۹۸ تعهدی برای ایجاد دفتر پیشخوان برای خودش ایجاد نکرد، اما با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به نیاز شهر عشق‌آباد موافقت تلفنی برای ارائه خدمات شناسنامه در دفتر پیشخوان این شهر گرفته شد که امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

نیری افزود: پارسال از طرف سازمان ثبت احوال کشور دستور داده شد که برای جلوگیری از مغایرت تنها مدیران کل استان می‌توانند آمار را اعلام کنند و در این رابطه هم مدیران کل باید با سخنگوی سازمان ثبت احوال مشورت کنند.

نیشابور در طلاق رتبه چهارم استان را دارد

فرماندار نیشابور هم در این جلسه گفت: این شهرستان در ازدواج رتبه یازدهم و در طلاق رتبه چهارم استان را دارد و نسبت ازدواج به طلاق در آن عدد ۲.۴ است در حالی که میانگین استان عدد ۲.۶ و کشور عدد ۳ را نشان می‌دهد که این موضوع زنگ خطر است و باید علل آن شناسایی شود.

علیرضا قامتی افزود: در نرخ ولادت رتبه ۱۲ استان هستیم درحالی که رتبه دوم جمعیتی را در استان در اختیار داریم که باید دلایل آن بررسی شود و در نرخ وفات هم در رتبه دوازدهم هستیم که رتبه بالایی برای شهرستان است و باید روی آن کار شود.

وی با بیان این که نرخ بالای طلاق در آینده مشکلات اجتماعی و امنیتی فراوانی به دنبال خواهد داشت تاکید کرد: مقام معظم رهبری مکررا در مورد نرخ جمعیت تذکر می‌دهند و باید به این موضوع توجه ویژه شود.
فرماندار نیشابور گفت: آمار‌های ثبت احوال برای دستگاه‌های متولی و کسانی که در حوزه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند بسیار با ارزش است و یکی از پایه‌های اقتدار نظام، جمعیت است و از لحاظ امنیتی دارای معنا و مفهوم است و از کنار این آمار و ارقام نباید بی‌توجه عبور کنیم.

قامتی افزود: امروز با ۱۶ هزار بیکار به سمت پیرسالی حرکت می‌کنیم و با این مدل در سال‌های آینده برای به دست آوردن نیروی انسانی در مشاغل دچار مشکل خواهیم شد و مسوولان باید این موارد را آسیب‌شناسی و در دانشگاه‌ها بررسی کنند و پژوهشگران راهکار‌ها را به ما اعلام کنند تا بتوانیم با آن‌ها مقابله کنیم.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->