سرخط خبرها

آمار موالید خراسان رضوی ۷/۵درصد کم شده است

  • کد خبر: ۳۸۵۷۵
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
آمار موالید خراسان رضوی ۷/۵درصد کم شده است
مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: در ۴ماه ابتدایی امسال، ۳۷هزار و ۱۸۹واقعه تولد در استان به ثبت رسیده است در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۴۰هزار و ۲۰۹واقعه بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین نیری، مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی درباره چرایی  صدور نشدن کارت ملی هوشمند نیز ادامه داد: مشکل اصلی صادر نشدن کارت‌های ملی هوشمند که در نوبت چاپ قرار دارند تامین کارت خام است که به طور اساسی هنوز این مشکل حل نشده است و در صورتی که این موضوع برطرف شود ثبت احوال از آمادگی کامل برای چاپ و تحویل این کارت‌ها به افراد برخوردار می‌باشد.


نیری بیان کرد: افرادی که برای درخواست کارت ملی هوشمند هنوز اقدامی نکرده اند توصیه می‌شود هرچه زودتر به ادارات و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند تا با رسیدی که پس از پایان ثبت نام به آن‌ها تحویل داده می‌شود و دارای کد رهگیری است فعالیت‌های بانکی و اداری خود را انجام دهند، زیرا کارت‌های ملی قبلی فاقد اعتبار است و در صورت مراجعه افراد به اداره‌ها و بانک‌ها و ارائه این کارت‌ها پاسخگویی به آن‌ها صورت نخواهد گرفت.

او  با اشاره به اینکه بیش از ۵۰دفتر پیشخوان در سطح شهر مشهد و ۷دفتر نیز در روستا‌های این شهرستان ثبت درخواست صدور کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند، تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح کارت ملی هوشمند در خراسان رضوی از کل جمعیت مشمول دریافت این طرح که جمعیتی بالغ بر ۴میلیون و ۷۷۱هزار نفر هستند، ۴میلیون و ۴۱۹هزار درخواست دریافت شده است که آماری در حدود ۹۲.۶درصد می‌باشد و ۳۵۳هزار هنوز برای ثبت درخواست کارت ملی هوشمند در استان مراجعه نکرده اند.
 

رئیس اداره ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۷۰درصد افراد دارای شرایط، کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند، تاکید کرد: تاکنون ۳میلیون و ۱۰۱هزار کارت ملی هوشمند در استان تحویل افراد شده و ۲۸هزار و ۱۰۰کارت ملی هوشمندنیز صادر شده و در ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان آماده تحویل است، اما هنوز افراد برای دریافت آن‌ها مراجعه نکرده اند.

نیری با بیان اینکه در ۴ماهه ابتدایی امسال ۱۴۰هزار درخواست صدور کارت ملی هوشمند در سطح استان ثبت شده است، اظهار کرد: بیش از یک میلیون نفر نیز در صف انتظار چاپ و صدور کارت ملی هوشمند در خراسان رضوی هستند که به محض برطرف شدن مساله تامین کارت خام، کارت ملی هوشمند آن‌ها صادر و از طریق پیامک برای تحویل به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

او  همچنین درباره چگونگی فرآیند دریافت شناسنامه برای افرادی که دارای مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی هستند، نیز افزود: اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری این موضوع را پیگیری و مدارک لازم را به افراد جامعه هدف اطلاع رسانی می‌کند و پس از تکمیل مدارک، افراد برای تنظیم سند به اداره ثبت احوال معرفی می‌شوند. از طرفی برای دریافت شناسنامه برای اینگونه افراد تحقیقات و استعلاماتی از سازمان‌هایی که در قانون مشخص شده است صورت خواهد گرفت.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی ادامه داد: به طور مرتب ازادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سطح استان بازرسی صورت می‌گیرد که بالغ بر ۹۰درصد آن‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کنند از طرفی ازدحام جمعیتی که در برخی از این دفاتر وجود دارد در باره دریافت کد بورسی است و ارتباطی به فعالیت‌های ثبت احوال ندارد.

نیری بیان کرد: بخش نامه‌ها و دستور العمل‌های ستاد کرونا که از استانداری به این اداره ارسال می‌شود به همه ادارات زیرمجموعه و دفاتر پیشخوان ابلاغ می‌گردد و در تلاش هستیم انجام فعالیت‌های ثبت احوال به صورت غیر حضوری را افزایش دهیم به طوری که در حال حاضر شناسنامه‌های نوزادان و همچنین شناسنامه‌های تعویضی را از طریق پست ارسال می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->