شهردار مشهد: باید الزامات مناسب‌سازی سازی تردد افراد دارای معلولیت در پروژه های شهری رعایت شود پیشینه روضه‌خوانی در ایران و خراسان | ذکر مصیبت در روضه‌های کهن صدور ۳۹۹۰ رأی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ درخواست ساکنان محله پنج تن آل عبا مشهد: تهدید اراضی خاکی و خالی را به فرصت تبدیل کنید دعوت از نهادهای بین‌المللی برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونی پیشرفت ۵۲ درصدی کمپ ورزشی شهدای شهرداری مشهد| پروژه تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید آلودگی دست از سر هوای مشهد برنداشت | ثبت بیستمین روز متوالی آلودگی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) حضور ۵۰۰۰ زائر پیاده در مشهد برای عزاداری عاشورای حسینی هوای مشهد در وضعیت ناسالم قرار گرفت (۱۵ تیر ۱۴۰۴) استقرار ۶ جایگاه ارزاق عمومی و ۸ نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خیمه سوزان در مشهد کجا بریم؟ تل‌آویو به دنبال جایگزینی برای فرودگاه بن‌گوریون هوای کلانشهر مشهد، همچنان «ناسالم» (۱۴ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است آماده‌باش ۱۰ هزار دستگاه تاکسی هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی مشهد آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است | خدمات شهری در آماده‌باش کامل افزایش سرویس‌دهی خط ۳ مترو مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) ویدئو| تصاویر تکمیلی از لحظه تکان دهنده اصابت پرتابه های رژیم صهیونیستی در تجریش تهران افزایش ساعات ارائه خدمات در پارکینگ‌های مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی حجره‌های بازار رضا‌ (ع) مشهد همچنان میزبان یک پیشه تاریخی است | گل کاشتن روی مخمل‌های محرمی
سرخط خبرها

نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟

  • کد خبر: ۳۳۲۴۰۲
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۸
نه به تصادف | چرا خراسان رضوی همچنان رکورددار مرگ جاده‌ای است؟
خراسان رضوی با ثبت ۳۱ فوتی در تصادفات امسال تاکنون (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)، همچنان در صدر استان‌های مرگ‌بار جاده‌ای قرار دارد؛ عواملی مانند واژگونی خودروها، سرعت غیرمجاز و خستگی رانندگان عامل اصلی این حوادث تلخ هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، تصادفات جاده‌ای همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در ایران به‌ویژه استان خراسان رضوی است. این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی، تراکم محور‌ها و تردد بالای مسافران، همواره در صدر آمار تلخ تلفات جاده‌ای قرار دارد؛ به‌طوری‌که از ابتدای امسال تاکنون، وقوع ۳۱ مورد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی، بار دیگر ضرورت توجه ویژه به مدیریت جاده‌ها، فرهنگ رانندگی و بهبود زیرساخت‌ها را گوشزد می‌کند. این آمار نه‌تنها یک هشدار جدی برای مسئولان، بلکه زنگ‌خطری برای تمامی جامعه درقبال رعایت اصول رانندگی ایمن است.

نقش عمده تصادفات در آمار بالای مرگ‌ومیر

به‌گفته جانشین پلیس‌راه استان خراسان رضوی، دلایل اصلی وقوع تصادفات عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و واژگونی خودرو‌ها اعلام شده است. این دلایل به همراه خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، نقش عمده‌ای در آمار بالای مرگ‌ومیر داشته‌اند و توجه ویژه‌ای را می‌طلبند.

بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در بسیاری از این تصادفات، رانندگان به دلیل عجله و عدم رعایت فاصله ایمنی، کنترل خودرو را از دست داده و دچار حادثه شده‌اند.

سرهنگ محمدرضا کورسی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در این خصوص می‌گوید: بیشترین تصادفات در محور‌های پرتردد استان به وقوع پیوسته است و محور‌های غرب و جنوب (شهر‌های نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه)، سهم بیشتری از تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته‌اند. بین ساعات ۲ بعدازظهر تا ۱۰ شب، بازه زمانی وقوع پرتکرار تصادفات عنوان شده که نیازمند افزایش نظارت و آگاهی‌بخشی رانندگان است.

 اهمیت پویش «نه به تصادف»

با توجه به سهم بالای استان خراسان رضوی در فوتی‌های جاده‌ای کشور، مشارکت در پویش ملی «نه به تصادف» یک ضرورت است. این پویش با هدف نجات جان انسان‌ها و کاهش تصادفات، می‌تواند گامی مؤثر در ارتقای فرهنگ رانندگی و اجرای قوانین باشد.

آمار تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی زنگ‌هشداری جدی برای مسئولان و شهروندان است. تمرکز بر بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای، کنترل‌های هوشمند ترافیکی و اطلاع‌رسانی مؤثر به رانندگان، راهکار‌هایی است که می‌تواند این روند را بهبود بخشد؛ لذا امنیت جاده‌ای باید در اولویت برنامه‌های استانی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->