مشکل تلویزیون‌های اسنوا و دوو تا ۲۴ ساعت دیگر رفع می‌شود کاهش دامنه نوسان قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات از (دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴) قیمت‌گذاری گندم به هفته آینده موکول شد آغاز عملیات انسداد چاه‌های آب غیرمجاز در محدوده شهری تربت حیدریه (۶ مرداد ۱۴۰۴) اخطار بانک مرکزی | اگر سفر اربعین نرفتید، ارز مسافرتی را پس بدهید پیش بینی قیمت طلا و سکه (سه شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۴) آب دستگاه‌های پرمصرف قطع می‌شود قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۶ مرداد ۱۴۰۴) | ریزش ۷۰ میلیونی دیگنیتی بررسی قیمت‌های امروز خودرو‌های داخلی (۶ مرداد ۱۴۰۴) | سهند به ۶۰۷ میلیون تومان افت قیمت کرد نرخ تورم تیر ماه ۱۴۰۴ رشد کرد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۶ مرداد ۱۴۰۴) | قیمت بیت‌کوین افزایشی شد برق ۳۵۹ اداره و بانک پرمصرف در خراسان رضوی قطع شد وزیر نیرو: مردم خاموشی‌های بیش از ۲ ساعت را گزارش دهند ثبت نام محصولات ایران خودرو در قالب ۳ طرح عادی، خودرو فرسوده و جوانی جمعیت آغاز شد (۶ مرداد ۱۴۰۴) سردرگمی زائران و اختلال در اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های غیرحضوری ۴ بانک جهت خرید ارز اربعین (۶ مرداد ۱۴۰۴) ریزش شدید بورس در پی اخبار ضدونقیض تعطیلات یک‌هفته‌ای | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ مرداد ۱۴۰۴) نرخ بلیت رفت‌وبرگشت مشهد–نجف ۱۵ میلیون تومان اعلام شد معضل ایجاد طبقات مازاد غیر مجاز در ساختمان‌ها و تهدید ایمنی مردم افزایش قیمت ارز اربعین در بانک مرکزی | دینار بازار آزاد مشهد چند؟ (۶ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۶ مرداد ۱۴۰۴) | دلار بازار آزاد صعود کرد بلاتکلیفی ۴ ساله تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی | فشار پیمانکاران بر کارگران بهره‌گیری از تجربه جهانی برای مقابله با رکود اقتصادی تولید محصول آب‌بر در استان بی‌آب خراسان رضوی! طلای جهانی به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر رسید (۶ مرداد ۱۴۰۴) رشد حدود ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا در مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۴) ضرورت ساماندهی و اصلاح یارانه نان با رویکرد کارت ملی سرمایه گذاری ۲.۳ میلیاردلاری برای تولید ۷ هزار مگاوات برق خورشیدی
سرخط خبرها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: دوخطه‌سازی مسیر سنگان-بافت، گام بعدی توسعه ریلی شرق کشور

  • کد خبر: ۳۳۴۳۸۰
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۸
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد: دوخطه‌سازی مسیر سنگان-بافت، گام بعدی توسعه ریلی شرق کشور
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، درخصوص برنامه‌های آینده راه‌آهن برای ارتقای شبکه ریلی شرق گفت: در نظر داریم مسیر سنگان تا بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور به‌طور چشمگیری افزایش یابد؛ این اقدام در کنار طرح کمربندی سالار-شادمهر، زیرساخت ترانزیت شرق را متحول خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جبارعلی ذاکری روز شنبه (۳ خرداد ۱۴۰۴) در حاشیه بهره‌برداری از بهره‌برداری کمربندی ریلی سالار–شادمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: این طرح با حذف چهار ساعت مانور روزانه قطار‌ها و افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی ظرفیت ترانزیت، تحولی در شبکه ریلی شرق کشور ایجاد کرده و مسیر تجارت با افغانستان را آسان می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این، روزانه برای هر قطار ترانزیتی چهار ساعت عملیات مانور در ایستگاه تربت‌حیدریه انجام می‌شد، اما با احداث این کمربندی، حرکت قطار‌ها منظم‌تر شده و زمان توقف و مانور به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش ظرفیت گذرراه شرق کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، ظرفیت حمل و نقل ریلی در این مسیر حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد، البته گلوگاه‌های دیگری نیز در مسیر وجود دارد که برای رفع آنها، برنامه‌ریزی شده است.

ذاکری درخصوص برنامه‌های آینده راه‌آهن برای ارتقای شبکه ریلی شرق گفت: در نظر داریم مسیر سنگان تا بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور به‌طور چشمگیری افزایش یابد، این اقدام در کنار طرح کمربندی سالار–شادمهر، زیرساخت ترانزیت شرق را متحول خواهد کرد.

تسهیل تجارت با افغانستان؛ حذف توقف‌های طولانی در ایستگاه‌ها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به نقش این طرح در تجارت بین‌المللی گفت: پیش از این، قطار‌های حامل کالا از بندرعباس به سمت افغانستان، به دلیل محدودیت‌های مسیر، ساعات طولانی در ایستگاه‌ها توقف می‌کردند، اما اکنون با بهینه‌سازی مسیر، زمان حمل و نقل کالا کاهش یافته و تاثیرات اقتصادی این طرح در سال‌های آینده بیش‌تر آشکار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->