معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

واکنش اینستاگرامی محمدکاظم کاظمی به درگذشت رضا افضلی

  • کد خبر: ۳۳۶۵۴
  • ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
واکنش اینستاگرامی محمدکاظم کاظمی به درگذشت رضا افضلی
رضا افضلی شاعر نام آشنای خراسانی امروز درگذشت. این خبر با واکنش‌های زیادی به همراه داشت. محمدکاظم کاظمی افغانستانی با انتشار پستی در اینستاگرام خود درگذشت این شاعر توانمند را تسلیت گفت.

شهرآرانیوز| محمدرضا هاشمی؛ رضا افضلی شاعر توانمند خراسانی درگذشت. زندگی‌نامۀ خودنوشت ایشان که در مجموعه شعر «مشهدی‌های قدیمی» (طنین قلم، ۱۳۹۸) منتشر شده است.

 

واکنش اینستاگرامی محمدکاظم کاظمی به درگذشت رضا افضلی


این بنده رضا افضلی فرزند حسین و مریم، متولد دهم مهرماه ۱۳۲۷ در شهرفریمان هستم. در شش‌سالگی با خانواده به مشهد کوچیده و تحصیلات خود را از اول دبستان تا دورۀ کارشناسی ارشد ادبیات فارسی را در مشهد گذرانده‌ام. در دورۀ کارشناسی، زبان و ادبیات عرب آموخته‌ام. از دوران کودکی‌ام بود که اندک اندک ذوق شاعری در من قوّت می‌گرفت.

 

از سال ۱۳۴۶ در دانشکدۀ پزشکی دانشگاه مشهد استخدام شدم و شعرها و نوشته‌های خود را به تدریج در جراید کشور انتشار دادم. از همان دورۀ جوانی در کافۀ روشنفکری «داش آقا»ی آن زمان، با انجمن‌های «فرخ» و «قلم» و «قهرمان» و غیر آن آشنا شدم و در جلسات هفتگی‌شان شرکت می کردم. در همان محافل با شاعران بزرگ خراسان آشنایی و دوستی یافتم و با انتقال به کتابخانه، با دوستم استاد محمد قهرمان همکار و هم اتاق شدم.

 

از سال ۱۳۶۳ به بعد، تدریس خود را با حفظ سمت کارشناسی در کتابخانه، در دانشکدۀ ادبیات دکتر علی شریعتی مشهد آغاز کردم و به دانشگاه‌های آزاد در مشهد و نیشابور و شیروان و تربیت معلم سبزوار دعوت شدم.

 

واکنش اینستاگرامی محمدکاظم کاظمی به درگذشت رضا افضلی

 

تعدادی از شعرهایم به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی، آلمانی، ترکی استانبولی و عربی ترجمه شده و انتشار یافته است. به کشورهای ترکیه، یونان، سوریه، ترکمنستان، عربستان سعودی و کانادا سفر کرده‌ام و دوباری در شعرخوانی شهر تورنتو شرکت کرده‌ام.

 

بعد از سی سال، سرانجام در سال ۱۳۷۶ پس از بازنشستگی از دانشکدۀ ادبیات دانشگاه فردوسی، ضمن تدریس در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد مشهد، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیروان نیز شدم و بعد از آن در دانشگاه پیام نور مشهد به تدریس پرداختم.

 

چند سالی سرپرستی انجمن ادبی دانشجویان دانشکدۀ ادبیات دانشگاه فردوسی را عهده‌دار بوده‌ام و مدیریت انجمن ادبی استاد محمد قهرمان را بعد در گذشت ایشان به عهده داشته‌ام. در حال حاضر در کنار آقای مهندس احمدعلی احمدیان، سرپرستی انجمن ادبی _ هنری دوستداران و یاران کافۀ داش آقا را به عهده دارم.

 

در چندین کنگره و نشست علمی و شب شعر شرکت کرده و آثاری را ارائه داده ام. برخی از مقالات و اشعارم در کتاب‌های گونا گون منتشرشده و مطالب بیشتری در وبلاگ بنده با نشانی rezaafzali.blogfa.com و دیگران انتشار یافته است. تعدادی اثر آماده و چند کتاب زیر چاپ دارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->