واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

خودروسازی تسلا امسال صاحب سطح ۵ فناوری خودران می‌شود

  • کد خبر: ۳۳۷۴۸
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
خودروسازی تسلا امسال صاحب سطح ۵ فناوری خودران می‌شود
فناوری سطح ۵ خودران به قابلیت حرکت خودرو در جاده‌ها به صورت کاملا خودکار و بدون هیچ گونه دخالت توسط راننده گفته می‌شود. می‌توان گفت تسلا زمان را هدر نمی‌دهد و به سختی در تلاش برای رسیدن به سطح ۵ فناوری خودران است.
به گزارش شهرآرانیوز، تسلا با ایجاد بسیاری از نقاط عطف در کار خود، در حال رسیدن به فناوری‌های بهتر است. در همین راستا و به گزارش رویترز، "ایلان ماسک" مدیرعامل تسلا روز گذشته اظهار داشته است که تسلا به دستیابی به سطح ۵ فناوری رانندگی مستقل یا خودران، بسیار نزدیک است.

ایلان ماسک می‌گوید: عملکرد اساسی فناوری سطح ۵ خودران امسال کامل خواهد شد. وی این خبر را در یک پیام ویدیویی که برای افتتاحیه کنفرانس جهانی سالانه هوش مصنوعی شانگ‌های در چین ضبط کرده بود، اعلام کرد.

وی گفت: من کاملاً مطمئن هستم که سطح ۵ یا اساساً استقلال کامل اتفاق خواهد افتاد و فکر می‌کنم خیلی سریع هم اتفاق می‌افتد. من اطمینان دارم که ما امکانات پایه برای استقلال سطح ۵ را در سال جاری داریم.

مهندسان خودرو پنج سطح رانندگی مستقل یا خودران را از سطح ۱ تا سطح ۵ تعریف می‌کنند. سطح ۱ دارای فناوری کمک به پارک کردن خودرو است، در حالی که پیشرفته‌ترین سطح یعنی سطح ۵ به این معنی است که راننده در هیچ شرایطی طی رانندگی مجبور به انجام هیچ کاری نیست و همه کار‌ها توسط هوش مصنوعی فناوری خودران انجام می‌شود.

ایلان ماسک همچنین اظهار داشت که تسلا بسیاری از چالش‌های اساسی را که در راه فناوری کاملا خودران قرار داشته، حل کرده است. در حال حاضر تسلا در حال ساخت یک سیستم اوپایلت کمک به راننده و بیرون کشیدن راننده از معادله رانندگی است. می‌توان گفت تسلا زمان را هدر نمی‌دهد و به سختی در تلاش برای رسیدن به سطح ۵ فناوری خودران است.

تسلا و بسیاری از شرکت‌های دیگر مانند شرکت "ویمو" (Waymo) متعلق به شرکت "الفبت" (Alphabet) و شرکت "کروس" (Cruice) متعلق به شرکت "جنرال موتورز" در حال رقابت برای تولید اولین خودروی صد درصد بدون نیاز به راننده هستند.

در طول شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ شاهد افزایش علاقه به استفاده از ربات‌های راننده و در کل، استفاده از ربات‌ها در همه کار‌ها هستیم و توسعه چنین فناوری‌هایی سرعت گرفته است. حال، زمان نشان خواهد داد که آیا این ادعای جسورانه ایلان ماسک به حقیقت خواهد پیوست یا خیر.
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->