تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر
سرخط خبرها

آغاز ثبت‌نام صاحبان مشاغل آسیب‌دیده فرهنگی و هنری برای دریافت تسهیلات

  • کد خبر: ۳۳۸۱۷
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
آغاز ثبت‌نام صاحبان مشاغل آسیب‌دیده  فرهنگی و هنری برای دریافت تسهیلات
کسب و کارهای فرهنگی هنری آسیب دیده در بحران کرونا تسهیلات دریافت می کنند. صاحبان این مشاغل می‌توانند برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

 

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل ارشاد خراسان رضوی، رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به اطلاع همه کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان که در بحران کرونا آسیب دیده اند می‌رساند، برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند.
مهدی یونسی با بیان این خبر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای فرهنگی هنری به شدت آسیب دیده در بحران کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرده است.
او بیان کرد: سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir/ برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده و رشته های کسب و کارهای آسیب دیده در سامانه تعریف شده که باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.
رییس گروه طرح و برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کسب و کارهایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی(بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش فرمایی می توانند ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.
او با بیان این که ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است گفت:
متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل کنند و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.
یونسی در خصوص شرایط استفاده از این تسهیلات برای متقاضیان دارای کد کارگاهی افزود: فعال بودن کسب و کارهاو عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است. مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است. برای کسب و کارهای قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی؛ برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغالی 60 میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما –کارکن وجود ندارد صرفا به کارفرما مبلغ 60 میلیون ریال و برای واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل 80 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی با بیان این که وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کارها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، افزود: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه سال جاری در ۲۴ قسط پیش بینی شده است.
برای اطلاع از شیوه نامه ها و وثیقه های لازم به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه فرمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->