آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

مشاغل فرهنگی و هنری مشمول دریافت تسهیلات مشخص شدند

  • کد خبر: ۳۳۹۵۰
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
مشاغل فرهنگی و هنری مشمول دریافت تسهیلات مشخص شدند
۷۰ آموزشگاه و مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در خراسان رضوی که از شیوع کرونا خسارت دیده‌اند، مشمول دریافت تسهیلات شناخته شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یونسی پرداخت این تسهیلات را مبتنی بر مصوبه و ابلاغ ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اعلام و بیان کرد: صاحبان زیاندیده اینگونه کسب و کارهای فرهنگی و هنری در خراسان رضوی می‌بایست برای ثبت درخواست خود و دریافت تسهیلات به "سامانه کارا" مراجعه کنند. 

وی نشانی سایت اینترنتی کارا را kara.mcls.gov.ir اعلام کرد و افزود: آیکون "تسهیلات کرونا" برای ثبت تقاضای تسهیلات از سوی صاحبان کسب و کارهای فرهنگی هنری متضرر از کرونا در صفحه نخست سامانه کارا فعال شده است.

رییس گروه طرح و برنامه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کسب و کارهای مشمول دریافت "تسهیلات کرونا" در صورتی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی (بنگاه رسمی)، فاقد کد بیمه و خویش‌ فرمایی هستند نیز می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند. 

وی گفت: افراد متقاضی ثبت‌نام در سامانه کارا به محض دریافت پیامک، باید بر اساس کد ملی خود فرم ثبت‌نام و مشخصات اولیه را تکمیل کنند. در پی این مرحله، اطلاعات ثبت‌شده متقاضی به بانک‌های عامل ارجاع و مراحل پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود. 

یونسی در خصوص شرایط استفاده از این تسهیلات برای متقاضیان دارای "کد کارگاهی" نیز افزود: فعال بودن کسب و کارها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است.

وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری ۱۶۰ میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کار فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲۰ میلیون ریال و برای کسب و کارهای کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی و اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغالی ۶۰ میلیون ریال است.

رییس گروه طرح و برنامه اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای کسب و کارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما – کارگر وجود ندارد صرفا به کارفرما ۶۰ میلیون ریال تسهیلات و برای کسب و کارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما - کارگر وجود دارد به ازای هر شاغل ۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک، برای کسب و کارها متفاوت بوده و با ارائه سفته به منظور معرفی ضامن خواهد بود.

یونسی ادامه داد: کارمزد تسهیلات کرونا برای آموزشگاه‌ها و مراکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری که بخاطر شیوع کرونا متحمل خسارت شده‌اند ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت اقساط ماهانه آن هم در پی یک دوره تنفس از مهر ماه امسال در قالب ۲۴ قسط پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی زیان‌دیده از شیوع کرونا در این استان اختصاص یافته است. این تعداد بنگاه اقتصادی زیان‌دیده ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر شاغل دارند. 

"سامانه کارا" با هدف تامین سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران و دولت برای ارائه به کارآفرینان، شرکتهای اقتصادی و کسب‌ و کارهای تولیدی گوناگون، با تسهیل روند سرمایه‌پذیری آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاسیس شده است. 

"سامانه کارا" که برای تشویق عموم مردم به کارآفرینی طراحی و راه‌اندازی شده است، به همه متقاضیان این امکان را می‌دهد تا ایده خود را عرضه و اقدام به ساخت یک کسب و کار نوپا کنند.

نخستین شرط برخورداری از خدمات سامانه کارا که در دو بخش "اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی" تعریف شده، ارائه یک طرح اقتصادی مشخص، باکیفیت و قابل اجراست. 

یکی از بزرگترین مزیتها و کارکردهای سامانه کارا "صرفه‌جویی در وقت" جویندگان صاحب ایده و نیازمند سرمایه است زیرا آنها را کم‌وبیش از صرف روزها وقت در ادارات و سازمانها بی‌نیاز کرده است. دیگر ویژگی این سامانه مشخص نمودن رسته‌های اولویت‌دار است که فهرست کامل آن در "سامانه کارا" اعلام شده است.

۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی فراگیر و روستایی در چارچوب سامانه کارا در نظر گرفته شده که ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن مختص ایجاد اشتغال در روستا است که بر اساس "شیوه‌نامه یارانه تسهیلات" روند درخواست و ارائه آن مشخص شده است. 

اواخر اریبهشت ماه امسال در پی بروز تبعات اقتصادی شیوع کرونا، سامانه کارا در کنار دو بخش "اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر" بخش جدیدی را به نام "تسهیلات دوره کرونا" تعریف کرد که در مرحله نخست فعالیت، بر اساس داده‌هایی که در اختیار معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد به کارفرمایان مشمول پیامک ارسال شد تا صورت تایید، متقاضیان و کارفرمایان ثبت‌نام خود را در سامانه کارا آغاز کنند و سپس اطلاعات آنها به بانک عامل ارسال شده و تسهیلات را دریافت نمایند.

همه کارفرمایانی که از شیوع کرونا آسیب‌دیده‌اند، کسب‌ و کارشان تعطیل شده یا کاهش فعالیت داشته‌اند با هدف حفظ بنگاهها و نیروهای شاغل در آنها، مشمول دریافت این تسهیلات هستند. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش اعلام کرد: ۱۱ رسته کسب ‌و کار و صنوف خدماتی و در مجموع افزون بر یک‌ میلیون بنگاه در کشور مشمول دریافت تسهیلات کرونا شناخته شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این بیماری تاکنون جان ۱۲ هزار و ۶۳۵ تن را در کشور گرفته است.
همچنین تاکنون ۲۱۷ هزار و ۶۶۶ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->