نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

لیگ‌هایی بدون تاریخ، بدون امضا

  • کد خبر: ۳۴۲۶۴
  • ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
لیگ‌هایی بدون تاریخ، بدون امضا
دختران ورزشکار استان خراسان رضوی در رشته‌های مختلف، با تغییرات سینوسی شیوع ویروس و بحران کرونا در کشور، با ابهام و بلاتکلیفی بزرگی برای برگزاری لیگ‌های استانی و رقابت‌های کشوری روبه‌رو هستند؛ زیرا هیچ فدراسیونی، زمان قطعی شروع لیگ‌ها را اعلام نمی‌کند.
مژده رنگیان/ شهرآرانیوز - دختران ورزشکار استان در رشته‌های مختلف، با تغییرات سینوسی شیوع ویروس و بحران کرونا در کشور، با ابهام و بلاتکلیفی بزرگی برای برگزاری لیگ‌های استانی و رقابت‌های کشوری روبه‌رو هستند؛ زیرا هیچ فدراسیونی، زمان قطعی شروع لیگ‌ها را اعلام نمی‌کند.
درحالی‌که همه در اسفند و فروردین خوشبین بودند که اوضاع بحرانی قرنطینه و تعلیق فعالیت‌های ورزشی در تابستان بهتر خواهد شد و می‌توان مسابقات را از سر گرفت و تنور ورزش را داغ کرد، اما همه‌چیز جور دیگری پیش رفت و لیگ‌هایی که از فصل گذشته نیمه‌تمام باقی مانده بودند، یکی‌یکی تن به پایان اجباری بدون برگزاری مسابقه دادند.
 
در بین رشته‌های ورزشی مختلف، فوتبال و فوتسال دختران همچنان مقاومت کرده‌اند و حاضر به قبول شرایط این‌روز‌ها نشده‌اند. هرچند این ۲ لیگ نیز امروز و فردا باید تصمیم نهایی خود را بگیرند و مهر پایانی بر جدول نیمه‌تمام این رقابت‌ها بزنند تا از برزخ تمام‌نشدنی کرونا بیرون بیایند. تا همین چند هفته قبل بسیاری از فدراسیون‌ها هیچ تقویمی از رقابت‌ها و برنامه‌های رشته ورزشی خود در سال ۹۹ ارائه نکرده بودند و در این مدت به‌تدریج برخی فدراسیون‌های فعال‌تر از مسابقات و لیگ‌های فصل جدید رونمایی کردند؛ اما همه آن‌ها یک نقطه مشترک دارند، اینکه هیچ کدام تاریخ قطعی ندارند و صرفا برای خالی‌نبودن تقویم، زمانی را برای شروع رقابت‌ها اعلام کرده‌اند، زیرا به‌دنبال انتشار تقویم لیگ‌های کشوری، اعلام کرده‌اند عمل به این تقویم تنها منوط به بهبودیافتن و مساعدشدن شرایط کشور و استان‌هاست.



ضرر‌های جبران‌ناپذیر برای ورزشی‌ها

هیچ‌کدام از کشور‌های دنیا به راه‌حلی قطعی برای درمان یا واکسیناسیون برابر کرونا نرسیده‌اند و این موضوع برنامه‌ریزی برای یک سال آینده را سخت می‌کند؛ به‌ویژه برای ورزشی‌ها که با تعطیلی بزرگ‌ترین رویداد جهان یعنی المپیک روبه‌رو شدند. قطعا در مقایسه با تعطیلی المپیک و مسابقات جهانی و آسیایی، لیگ‌های بانوان ایران دیگر به‌دنبال برگزاری رقابت‌ها در این وضعیت نخواهند بود؛ اما این بلاتکلیفی و نبود رقابت، ضرر‌های زیادی به جامعه ورزش خواهد زد.

ورزشکاران و مربیان، بخش مهمی از درآمد سالانه خود را از طریق حضور در لیگ کسب می‌کردند، اما حالا از این درآمد محروم می‌شوند. لغو مسابقات، ورزشکاران را از شرایط رقابت و آمادگی فنی به‌شدت دور می‌کند و ورزش قهرمانی در وضعیت توقف قرار می‌گیرد.


استقبال کم از لیگ بسکتبال بانوان

فدراسیون بسکتبال هم تصمیم گرفته است برنامه‌ریزی‌های خود را برای شروع لیگ برتر بانوان انجام دهد، به‌همین‌منظور مهلتی را برای تیم‌ها در نظر گرفت تا آمادگی خود را اعلام کنند؛ اما با پایان این مهلت، فقط سه‌چهار تیم آمادگی خود را اعلام کردند. بسکتبال نیز از آن لیگ‌هایی بود که به‌دلیل کرونا قید برگزاری فینال را زد.
 
فریده شجاعی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون، می‌گوید با این شرایط شاید ۱۰ روز دیگر این زمان را تمدید کنند. او می‌گوید به‌جز این سه‌چهار تیم، تیم‌های دیگر هم تمایل دارند در لیگ باشند؛ اما می‌گویند اسپانسرشان گفته باید وضعیت کرونا مشخص شود. ما تمایل داریم لیگ را پاییز برگزار کنیم، اما با این شرایط کرونا نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد.
 
سال گذشته آبان‌ماه لیگ شروع شد و باید دید امسال به چه شکلی پیش می‌رود. حضور مشهدی‌ها نیز هنوز در فصل جدید مشخص نیست. در تمام این سال‌ها تیم بسکتبال بانوان مشهد همیشه با مشکل نبود حامی مالی روبه‌رو بوده و گاهی دقیقه ۹۰ با حمایت باشگاه یا نهاد دیگری راهی مسابقات شده است. فصل قبل باشگاه آویژه‌صنعت مشهد که در لیگ مردان حضور دارد، برای حمایت از تیم بانوان این شهر نیز پیش‌قدم شده و بخش زیادی از مشکلات این تیم برای رفت‌و‌آمد و لباس و اسکان تأمین شد.
 
این تیم درنهایت ششم شد و در لیگ برتر ماند. ازسوی‌دیگر تیم مولتی‌کافه مشهد در لیگ‌یک نیز مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کرد و اتفاقا هدف جذب مربی و بازیکن خارجی را داشت. با ضربه‌ای که شیوع ویروس به بنگاه‌های اقتصادی و حامیان مالی ورزشی زد، باید دید نامی از مشهد در فصل احتمالی ۹۹ خواهیم دید یا خیر.


پاداش، برگزاری لیگ را تضمین می‌کند؟

با وجود تعیین پاداش‌های میلیونی و تخفیف به باشگاه‌ها برای تیم‌داری در لیگ والیبال زنان، اما باز هم نمی‌توان انتظار لیگ باکیفیتی در این فصل داشت.
در فصل گذشته پیش از آغاز لیگ والیبال زنان ۳ تاریخ برای اعلام تیم‌داری باشگاه‌ها تعیین شد و این تاریخ‌ها هر بار به‌دلیل نبود آمادگی و تمایل به تیم‌داری به زمانی دیگر موکول می‌شد. درنهایت با چندین ماه تأخیر برای اعلام‌آمادگی، آذرماه این رقابت‌ها آغاز شدند؛ اما فصل گذشته به‌دلیل بحران کرونا بدون برگزاری مرحله پلی‌آف و اعلام قهرمانی سایپا به پایان رسید و درنهایت این تیم برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا معرفی شد.
تیم‌ها تا آخر مرداد مهلت ثبت‌نام دارند و ۹ مهر نیز قول قرعه‌کشی داده‌اند، اما خبری از زمان شروع لیگ نیست و همه‌چیز به کوچ کرونا از کشور بستگی دارد و متعاقبا به ورزشکاران اعلام خواهد شد. هرچند فدراسیون خود را به برگزاری لیگ باوجود ویروس، مصمم نشان می‌دهد. شاید جالب باشد که برای حضور در لیگ برتر والیبال بانوان، نیازی صرفا به داشتن مجوز و قهرمانی در لیگ‌یک نیست؛ بلکه داشتن حامی مالی مشخص که از پس تیم‌داری در لیگ بانوان بربیاید، تنهاشرط حضور در لیگ است و مشهدی‌ها در صورت داشتن یک حامی می‌توانند امسال بعد از مدت‌ها دوباره لیگ برتر را تجربه کنند؛ ولی متأسفانه تیم لیگ‌برتری مردان مشهد نیز بدون اسپانسر است.
هر سال مشهدی‌ها ۳ نماینده در لیگ‌یک والیبال دارند که تکلیف این تیم‌ها و برگزاری لیگ نیز مشخص نیست و نمی‌توانند برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.


کلاف سردرگم فوتسالی‌ها

فوتسال از رشته‌های دیگر، وضعیت پیچیده‌تری دارد. آن‌ها حتی تکلیف فصل سال ۹۸ را نمی‌دانند و ناتمام باقی مانده است. سازمان لیگ تصمیم به برگزاری پلی‌آف و بازی‌های باقی‌مانده گرفت؛ اما با بحرانی‌شدن شهر‌هایی همچون مشهد و اهواز و تهران احتمال دارد این لیگ نیز به سرنوشت دیگرلیگ‌ها مبتلا شود. فعلا سازمان لیگ سکوت کرده است و حتی خبری از اعلام‌آمادگی تیم‌ها برای فصل آینده نیست. در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید همچون سال قبل شهریورماه مسابقات کلید می‌خورد، اما بعید است در زمان کرونا تیم‌ها زیربار حضور در لیگ بروند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->