نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

جنجال خبری شبانه در تیم مشهد

  • کد خبر: ۳۳۷۵۷
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
جنجال خبری شبانه در تیم مشهد
با اعلام مثبت‌بودن چند تست کرونا، تیم فوتسال بانوان مشهد وارد بحران شد.
مژده رنگیان/ شهرآرانیوز - با انتشار اخباری درباره تست‌های مثبت PCR، اردوگاه تیم مشهدی لیگ برتر فوتسال وارد بحران شده است و شاید این اتفاقات سرنوشت لیگ برتر را دستخوش تغییر کند.
روز یکشنبه ۱۵ تیرماه، تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی شامل کادر فنی و بازیکنان تیم فوتسال مشهد در لیگ برتر تست PCR پیش از شروع تمرینات را انجام دادند و قرار شد پس از ۲ روز نتایج این تست اعلام شود؛ اما با گذشت این زمان، براساس تصمیم سازمان لیگ، تیم مشهد نتایج تست اعضای خود را اعلام نکرد و قرار شد نتایج و اسامی مبتلایان احتمالی بین تیم‌ها و سازمان لیگ محفوظ بماند. بااین‌حال در ساعات پایانی روز چهارشنبه یکی از رسانه‌ها از مثبت‌بودن تست کرونای ۵ تن از بازیکنان تیم مشهد خبر داد و عنوان کرد این تعداد از بازیکنان تیم مبتلا به ویروس هستند.
این خبر خیلی زود در فضای مجازی و رسانه‌ها دست به‌دست شد، اما تأییدی ازسوی مسئولان یا سرمربی تیم صورت نگرفته بود. خبر بعدی در همین چند ساعت نام‌بردن چند تن از اعضای این لیست پنج‌نفره بود، به‌طوری‌که رسانه دیگری مدعی شد فاطمه شریف، سرمربی و سارا شیربیگی بازیکن این تیم، مبتلا به کرونا هستند. این موضوع با واکنش شریف حتی در صفحه شخصی اینستاگرامش همراه بود و این خبر را تکذیب کرد و از سلامتی خودشان خبر داد.


تأیید مثبت‌بودن تست‌ها


فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی، همان‌شب در پاسخ به ایسنا اظهار کرد: روز یکشنبه با حضور در هیئت فوتبال استان تست کرونا دادیم و اعلام شد که ۵ تست مثبت شده است. با توجه به اینکه بازیکنانم هیچ علائمی نداشتند، اگر تست نمی‌دادیم، به‌هیچ‌وجه متوجه ابتلای آن‌ها به کرونا نمی‌شدیم؛ البته با توجه به احتمال بروز خطا در تست PCR، هفته آینده دوباره تست خواهیم داد. خوشبختانه حال عمومی آنان مساعد است و با هم در ارتباطیم. او درباره اعلام نام بازیکنان مبتلا به کرونای تیم فوتسال استان افزود: با توجه به نگاه نه‌چندان‌مطلوبی که به این مقوله در کشور وجود دارد، ترجیح می‌دهیم اسامی این بازیکنان اعلام نشود. ضمن اینکه هنوز چیزی مشخص نشده و باید دوباره تست انجام شود. همچنین با توجه به شرایط کشور و حفظ سلامتی تیم و اعضای خانواده هر یک از آنان، تمرینات را اصلا شروع نکرده بودیم که بخواهیم تعطیل کنیم.

تکذیب تعداد آمار ذکرشده
شریف صبح روز پنجشنبه در ادامه حاشیه‌هایی که شکل گرفته بود، به خبرنگار ایرنا گفت: از دیشب در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی خبری از آزمایش ویروس کرونا تیم مشهد و آمار عددی افراد با نتیجه مثبت منتشر شده که صحت ندارد. آمار افرادی که آزمایش کرونایشان مثبت شده، کمتر از آماری است که در آن خبر‌ها ذکر شده است. طبق قوانین سازمان لیگ فوتسال کشور اجازه اعلام این آمار و رسانه‌ای‌شدن آن را نداریم، بنابراین نتیجه آزمایش فقط باید در اختیار سازمان لیگ قرار گیرد.

رد شائبه بازیکن‌بودن مبتلایان
با توجه به واکنش‌های زیادی که به مثبت‌بودن تست فوتسالیست‌های تیم مشهد انجام شده بود، شریف این‌بار به تسنیم می‌گوید تست‌هایی که مثبت شده مربوط به اعضای تیم است، نه فقط بازیکنان تیم. او تأکید کرد: تست PCR را از بازیکنان و کادر فنی تیم گرفتیم و ممکن است خطا‌هایی داشته باشد. کسانی که تستشان مثبت شده است، فقط بازیکن نیستند؛ بلکه اعضای تیم نیز هستند، یعنی ممکن است بازیکن یا مربی یا سرپرست باشند که البته تعداد افرادی که تستشان مثبت شده است هم درست گفته نشده و فکر می‌کنم بزرگ‌نمایی شده است. این تست‌ها محرمانه است و نباید در اختیار کسی قرار دهیم و نمی‌توانم تعداد را بگویم؛ اما کمتر از ۵ نفر بوده‌اند.

تصمیم بعدی چیست؟
با ایجاد این شرایط در اردوگاه تیم مشهدی لیگ برتر، آن‌ها دوباره تست خواهند داد. شریف می‌گوید: با توجه به اینکه در تست پی‌سی‌آر ۴۰ درصد احتمال خطا وجود دارد و افرادی که تستشان مثبت شده است نیز هیچ علامتی نداشته‌اند، فرض را بر این گذاشتیم که شاید خطایی رخ داده است و دوباره تست می‌گیریم. روزی که تست می‌دهیم، هنوز مشخص نیست و فکر نمی‌کنم به فاصله کمتر از ۶ روز بتوانیم دوباره تست کرونا بدهیم.
ازسوی‌دیگر تست بازیکنان و اعضای تیم مس رفسنجان حریف مشهدی‌ها در روز سوم مردادماه، منفی اعلام شده و تمرینات این تیم آغاز شده است. بااین‌حال احتمال می‌رود این دیدار لغو و به زمان دیگری موکول شود یا سازمان لیگ تصمیم جدیدی برای پایان این فصل عجیب بگیرد؛ زیرا تاآنجاکه خبر رسیده است، تیم ملی‌حفاری اهواز و سایپا تهران قصد برگزاری تست و شروع تمرینات را به‌دلیل قرمزبودن وضعیت شهر‌های خود ندارند. باوجود اینکه همچنان موضع سازمان لیگ، سکوت است، شریف درباره پیش‌بینی خود از ادامه لیگ تصریح می‌کند: برگزاری مسابقه واقعا سخت است، چون استرس خاصی وجود دارد؛ هم به‌دلیل اینکه وضعیت شهر مشهد قرمز است و هم اینکه تست برخی افراد بدون علامت مثبت شده است، ولی نشدنی نیست و باید منتظر تصمیم سازمان لیگ باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->