علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها
به مناسبت هفته بهزیستی:

شورای مشورتی فرزندان بهزیستی برگزار شد

  • کد خبر: ۳۴۵۳۸
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
شورای مشورتی فرزندان بهزیستی برگزار شد
نخستین جلسه شورای مشورتی فرزندان بهزیستی در سطوح کشوری و استانی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، در نخستین شورای مشورتی فرزندان بهزیستی در سطوح کشوری و استانی که با حضور دکتر وحید قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، در ساختمان مرکزی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: حوزه شبه‌خانواده به‌دلیل فرزندان سرپرست و بدسرپرستی که دارد، دارای شرایط خاصی می‌باشد، زیرا باید برای توانمندسازی و شکوفایی آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: ۳۰۰ مرکز در استان خراسان رضوی فعال است که با خیران رابطه خوبی دارند و نگاه تخصصی به این حوزه وجود دارد. در سال‌های گذشته به آموزش و توانمندسازی در این حوزه نیز توجه ویژه‌‎ای شده است.

پوریوسف بیان کرد: مراکز سن ۱۳ تا ۱۸ سال فرزندان بهزیستی ویژگی‌های عمده‌ای دارد و بیشترین درصد فرزندان بهزیستی در مراکز سن ۱۸ سال اقامت دارند. اگر قرار است فرزندان بهزیستی را توانمند کنیم، باید در این مراکز کار توانمندسازی را شروع کنیم، زیرا این سن، هویت‌شناسی و هویت‌پذیری و جامعه‌پذیری را در آن‌ها تقویت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: از اهداف ایجاد مؤسسه فرهیختگان نیز این بود که ما توانستیم استعدادیابی را در فرزندانمان جدی بگیریم. استعدادیابی می‌تواند در سنین ۷ تا ۱۲ سال انجام شود و در سن ۱۳ تا ۱۸ سال شکوفایی این استعداد‌ها می‌تواند به مرحله توانمندسازی برسد.

وی خاطرنشان کرد: البته موفقیت را تنها در داشتن مدرک و موفقیت در کنکور نباید ببینیم، بلکه فرزندان ما در رشته‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و مهارتی می‌توانند بسیار موفق باشند و ما باید فرزندان را به سمت رسته‌های شغلی و مهارتی‌ای راهنمایی کنیم که آینده آن‌ها را تضمین کند.

پوریوسف افزود: توانمندسازی باید در برنامه‌ریزی مدون قرار بگیرد و از الزامات مراکز و مؤسسات باشد. باید بخشی از ارزشیابی و امتیازدهی به مراکز براساس توانمندسازی فرزندان باشد. از طرفی کمبود اعتبارات در مراکز نیز مورد توجه قرار بگیرد و اعتباری را خاص توانمندسازی در نظر بگیریم. فرزندان ما و به‌ویژه اعضای شورای مشورتی فرزندان بهزیستی، باید در مهارت حل مسئله، مذاکره و... توانمند شوند و در توانمندسازی دیگر فرزندان نیز اعضای شورای مشورتی می‌توانند کمک‌حال بهزیستی باشند.

وی گفت: در طول سال جشنواره‌های زیاد با کارکرد‌های مختلفی برگزار می‌کنیم که ارزشمند است، اما باید یک کارکرد استعدادیابی نیز تعریف کنیم تا رها نشوند و به‌عنوان یک زمینه استعدادیابی و توانمندسازی روی آن‌ها کار کنیم، زیرا پایه‌های توانمندسازی قبل از ۱۸ سال شکل می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی بیان کرد: بحث شهریه دانشگاه‌ها، امداد ماهانه فرزندان، کمک‌هزینه ترخیصی و مشوق‌های اشتغال، ازدواج، مسکن و سربازی برای فرزندان بالای ۱۸ سال مطرح است که باید فرزندانمان را همراهی کنیم. باید برای ترخیص فرزندان سیستمی پویا، شناور و مددکارمحور در نظر گرفته شود. گفتنی است در این مراسم تعدادی از فرزندان ۱۳ تا ۱۸ سال بهزیستی خراسان رضوی به نیابت از فرزندان بهزیستی استان حضور داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->