نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

شکست‌ فولاد مقدمه پوکر قهرمانی پرسپولیس

  • کد خبر: ۳۴۷۷۱
  • ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
شکست‌ فولاد مقدمه پوکر قهرمانی پرسپولیس
هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران درحالی عصر امروز (۲۸ تیر ۹۹) به پایان می‌رسد که سرخ‌پوشان تهرانی در یک بازی شش‌امتیازی به‌مصاف فولاد می‌روند و درصورت پیروزی در این مسابقه تقریبا باید این تیم را قهرمان لیگ امسال دانست.
احسان سرفرازی/شهرآرانیوز - هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران درحالی عصر امروز (۲۸ تیر ۹۹) به پایان می‌رسد که سرخ‌پوشان تهرانی در یک بازی شش‌امتیازی به‌مصاف فولاد می‌روند و درصورت پیروزی در این مسابقه تقریبا باید این تیم را قهرمان لیگ امسال دانست. پرسپولیس که با ۵۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد، فاصله چندانی با پوکر قهرمانی ندارد.
 
صدرنشین بلامنازع لیگ برتر، از ۱۳ بازی آخر خود به ۱۲ پیروزی رسیده و با کسب ۲ پیروزی دیگر هم می‌تواند قهرمانی خود را مسجل کند. این بازی برای شاگردان نکونام از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه فولاد هم‌اکنون درحالی با ۳۹ امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد که با کسب دست‌کم ۴ امتیاز از ۲ بازی عقب‌افتاده خود، می‌تواند تا رتبه دوم جدول صعود کند.

جدال سرخابی‌های قدیمی در آزادی

پرسپولیس این‌روز‌ها در ابر‌ها سیر می‌کند و بازیکنان این تیم چندهفته‌ای است به‌دنبال انتخاب لباس مناسب برای جشن قهرمانی هستند! تیم گل‌محمدی در ۱۳ هفته لیگ برتر ۱۲ برد و یک مساوی داشته و به‌این‌ترتیب با ۱۴ امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در صدر جدول ایستاده است. بااین‌حال سرخ‌پوشان برای لمس چهارمین جام قهرمانی امشب باید از سد فولاد خوزستانی عبور کنند که ۲ هفته است در لیگ به‌خاطر بازیکنان مشکوک به کرونا بازی نکرده است.
 
این بازی به‌نوعی تقابل کاپیتان‌های اسبق استقلال و پرسپولیس نیز هست. گل‌محمدی که سالیان طولانی پیراهن قرمز را به تن می‌کرد و بازوبند کاپیتانی را هم این اواخر بر روی بازوی خود داشت، دربرابر جواد نکونامی قرار می‌گیرد که بعد از بازگشتش از لالیگا، لباس آبی استقلال را برای بازی انتخاب کرد.
 
شاگردان جواد نکونام ۴ برد متوالی در لیگ برتر به دست آورده‌اند و برای رسیدن به سهمیه آسیایی یا نایب‌قهرمانی لیگ برتر تلاش می‌کنند؛ به‌ویژه اینکه سپاهان ۲ هفته است مقابل حریفانش متوقف می‌شود. ۲ تیم خط دفاعی مستحکمی دارند. پرسپولیس با ۱۱ گل خورده و فولاد با ۱۴ گل، بهترین خطوط دفاعی لیگ را دارند. گل‌زدن به این ۲ تیم واقعا مشکل است، اما هر ۲ تیم مهاجمان خوب و درجه‌اولی مثل علی علیپور، مهدی ترابی و پریرا دارند. سرخ‌پوشان بازی رفت را با کالدرون در اهواز ۱ بر ۰ بردند و اکنون یحیی گل‌محمدی می‌خواهد روند شکست‌ناپذیری خود را ادامه دهد؛ ولی این مرتبه مانعی فولادین بر سر راهش قرار دارد.
 
نکونام استقلالی اگر بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد، رسیدن سرخ‌پوشان به سکوی قهرمانی را در لیگ برتر به تأخیر می‌اندازد. هفته گذشته همه مدعیان به دلخواه پرسپولیس بازی کردند و متوقف شدند و اگر این نتایج دوباره تکرار شود هم پرسپولیس روی کاغذ این هفته قهرمان نخواهد شد و قهرمانی رسمی سرخ‌پوشان به هفته آینده موکول می‌شود.
 
پرسپولیس در این مسابقه بازیکنانی مثل محسن ربیع‌خواه و محمد انصاری را ندارد، اما احتمال دارد که عالیشاه و وحید امیری به میدان برگردند. فولاد هم شهاب گردان، دروازه‌بان اصلی‌اش، را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد.


فرشاد مرد پرانگیزه امشب

فرشاد احمدزاده که در زمستان از پرسپولیس جدا شد، حالا در مقابل تیم سابق خود قرار خواهد گرفت. شماره ۱۰ سابق سرخ‌ها که روز‌های پرفرازو‌نشیبی را در این تیم داشت و درمجموع ستاره‌ای کارآمد برای این تیم بود، امشب برابر هم‌بازیان سابقش قرار خواهد گرفت. فرشاد که با پیراهن تراکتور در ورزشگاه آزادی دروازه استقلال را باز کرده، حالا در این استادیوم به سراغ پرسپولیس می‌آید تا به هواداران و هم‌تیمی‌های سابق، توانایی‌هایش را نشان دهد و ثابت کند که بخشی از هواداران منتقد او، در نیم‌فصل اول تصور اشتباهی داشتند.


سرخ‌ها به‌دنبال امتیاز هزارم!

پرسپولیس با پیروزی که در تبریز مقابل ماشین‌سازی کسب کرد، ۹۹۷امتیازی شد و با کسب پیروزی مقابل فولاد خوزستان می‌تواند به رکورد ۱۰۰۰امتیاز برسد. این درحالی است که استقلال، رقیب سنتی پرسپولیس، زودتر از قرمز‌ها به رکورد ۱۰۰۰ امتیاز رسید. دلیل این موضوع، ناکامی پرسپولیس در لیگ‌های هجده‌تیمی است.
 
سرخ‌های تهرانی از لیگ هفتم تا دوازدهم تنها یک‌بار بیش از ۶۰ امتیاز به دست آوردند و در همان سال‌ها به‌شکلی محسوس از رقیب سنتی عقب افتادند؛ اما پرسپولیسی‌ها که روزی از استقلال ۸۰امتیاز عقب‌افتاده بودند، امروز فقط ۲۴امتیاز از این تیم در مسابقات فوتبال لیگ کشور فاصله دارد. ازاین‌رو سرخ‌پوشان برای کم‌کردن این اختلاف امتیازی تنها نیاز به کسب ۱۱امتیاز دیگر دارند تا بتوانند در ساده‌ترین شکل ممکن بهترین رکورد را در تاریخ پرسپولیس ثبت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->