وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

افزایش دوره تنفس بازپرداخت اقساط تسهیلات کسب‌ و کارهای آسیب‌ دیده از کرونا

  • کد خبر: ۳۵۰۶۰
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
افزایش دوره تنفس بازپرداخت اقساط تسهیلات کسب‌ و کارهای آسیب‌ دیده از کرونا
مدت باز پرداخت اقساط تسهیلات کسب‌و‌کارهای فرهنگی و هنری آسیب‌دیده از کرونا، 24 ماه و شروع اقساط از ابتدای آبان ماه سال جاری تعیین شد.
به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل ارشاد خراسان رضوی، رئیس گروه طرح و برنامه این اداره، با اعلام این خبر گفت: با توجه به مصوبات بیست و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل، مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات ۲۴ ماه است. همچنین زمان شروع اقساط  که پیش از این از مهر اعلام شده بود، اصلاح شده و از ابتدای آبان ماه سال جاری تعیین می‌شود.

به گفته مهدی یونسی سقف مهلت زمانی تشکیل پرونده و بررسی امکان برخورداری از تسهیلات طرح یادشده در سامانه کارا تا ۵ مردادماه و مهلت پرداخت تسهیلات توسط موسسه عامل تا پایان مردادماه سال جاری خواهد بود.
یونسی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات براساس لیست شاغلان در واحد کسب و کار، به صورت یک مرحله‌ای و به ازای هرشاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی که با تعهد بازپرداخت در اختیار صاحب کسب و کارقرار می‌گیرد تعیین می‌شود.
رییس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به اطلاع کلیه کسب و کار‌های فرهنگی و هنری دارای مجوز که در بحران کرونا آسیب دیده‌اند می‌رساند، برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا در مهلت باقی مانده ثبت نام کنند.

به گفته او سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir/ برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده و رشته‌های کسب و کار‌های آسیب دیده در سامانه تعریف شده که باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.
مهدی یونسی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که دارای کد کارگاه تامین اجتماعی (بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش فرمایی می‌توانند ثبت نام و تسهیلات دریافت کنند.

یونسی در خصوص ضوابط بهره‌مندی کسب وکار‌های آسیب دیده ناشی از کرونا از تسهیلات گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی فعال دارای مجوز کسب یا تولید که در رسته‌های ۱۳ گانه مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده و آن دسته از کسب و کار‌هایی که به تأیید کارگروه مقابله با پیامد‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌رسد و در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمایی دارای لیست بیمه هستند، بر اساس ضوابط تعیین شده، صرفاً برای یک بار مشمول دریافت تسهیلات این دستورالعمل می‌شوند.

او ادامه داد: از جمله شرایط این است که واحد کسب و کاری که در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال باشد و شاغلان آن‌ها از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده باشند، همچنین لیست بیمه اسفندماه ۹۸ پرداخت شده باشد و مبنای پرداخت تسهیلات، بیشترین فهرست بیمه‌های ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت است.

یونسی افزود: فعال بودن کسب و کار‌ها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است. مبلغ تسهیلات برای واحد‌های تعطیل شده اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحد‌های کسب و کاری فعال تعطیل نشده به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است. برای کسب و کار‌های قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی؛ برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغالی ۶۰ میلیون ریال، برای واحد‌های کسب و کار‌هایی که امکان اثبات رابطه کارفرما –کارکن وجود ندارد صرفا به کار فرما مبلغ ۶۰ میلیون ریال و برای واحد‌های کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما-کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل ۸۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.
او با بیان این که وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کار‌ها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، افزود: سود تسهیلات ۱۲ درصد و آغاز دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه به آبان ماه تغییر یافت. همچنین  ۲۴ قسط برای بازپرداخت اقساط  پیش بینی شده است.

برای اطلاع از شیوه نامه‌ها و وثیقه‌های لازم می‌توانید به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی https://khrz.farhang.gov.ir/ مراجعه کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->