اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند
سرخط خبرها

آغاز تحلیل داده‌های جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در پاریس

  • کد خبر: ۳۵۳۸۵
  • ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
آغاز تحلیل داده‌های جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در پاریس
روز جمعه جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با حضور نماینده دادسرای نظامی کشورمان به پاریس منتقل شد تا در آزمایشگاه‌های تخصصی کشور فرانسه خوانش آن آغاز شود. سفارت ایران در پاریس از آغاز تحلیل مقدماتی داده‌های بازیابی شده جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی در لابراتوار BEA فرانسه خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس اعلام کرد: تحلیل مقدماتی داده‌های بازیابی شده مربوط به جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی از امروز صبح (سه‌شنبه) در لابراتوار BEA فرانسه آغاز می‌شود.

روز گذشته (دوشنبه) هیئت فنی اعزامی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که در پاریس به سر می‌برد، در یک همکاری و تلاش مشترک با طرف فرانسوی، امور بازخوانی جعبه‌های هواپیمای سانحه دیده اوکراینی را آغاز کردند و در اولین روز این همکاری مشترک فنی، هیئت متخصصان ایرانی و گروه متخصصان لابراتور فرانسوی موفق شدند بخش موسوم به FDR (ضبط داده‌های پروازی) در جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده را مورد بازیابی قرار دهند.

این داده‌های بازیابی شده در اختیار هیئت فنی اعزامی سازمان هواپیمایی کشوری به سرپرستی خدایی قرار گرفت.

خدایی ریاست هیئت اعزامی کشورمان ضمن ابراز رضایت از روند تلاش‌های به عمل آمده در نخستین روز آغاز کار با طرف فرانسوی، از تلاش‌های حرفه‌ای گروه لابراتور این کشور تقدیر و ارزیابی مثبت خود از همکاری آنان را اعلام کرد.

روز جمعه جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین توسط نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری با حضور نماینده دادسرای نظامی به پاریس منتقل شد تا در آزمایشگاه‌های تخصصی کشور فرانسه خوانش آن آغاز شود.

طبق مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی، از کشور‌های ذی‌نفع شامل آمریکا سازنده هواپیما، اوکراین مالک هواپیما، کانادا، سوئد و افغانستان به لحاظ اتباع جانباخته در این سانحه، برای خوانش جعبه‌های سیاه دعوت به عمل آمده است.

نمایندگان سازمان ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری ایران به همراه نماینده دادسرای نظامی تهران در عملیات خوانش حضور دارند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آن‌ها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.
 

اوکراین: هیئت ایرانی برای مذاکره درباره غرامت جانباختگان هواپیما به کی یف می آیند

وزیر امور خارجه اوکراین با بیان اینکه هیئتی ایرانی برای مذاکره بر سر پرداخت غرامت برای هواپیمای اوکراینی به این کشور خواهند رفت، درخواست هایی را از ایران مطرح کرد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اینترفکس اوکراین، دمیترو کولبا وزیر امور خارجه این کشور در پی ارسال جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه برای تحلیل گفت: روز گذشته مطلع شدیم هیئتی ایرانی در هفته جاری به اوکراین خواهند آمد تا درباره پرداخت غرامت مذاکره کنیم. مدت زیادی است که بر چنین دیداری تاکید داشته ایم. ما برای این مذاکرات آماده هستیم و امیدواریم که ایران نیز به طور رسمی سفر نمایندگانش را تایید کرده باشد. این مذاکرات در کی یف انجام خواهد شد.

 

کولبا گفت: ایران با جزئیات توضیح دهد که چه اتفاقی افتاد. در دنیای امروزی، تنها یک فرد نمی تواند به سادگی یک هواپیما را سرنگون کند. ما باید سوال را در سطح گستره تری مطرح کنیم، نه درباره خطای انسانی بلکه به طور کلی درباره عملکرد سامانه کنترل هوایی.

 

وزیر خارجه اوکراین در ادامه با درخواست هایی را از ایران مطرح کرد از جمله اینکه ایران تحقیقاتی فنی را مطابق ملزومات معاهده شیکاگو انجام دهد و "غرامت مناسب" پرداخت کند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->