سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشد الشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم
سرخط خبرها

درخواست کانادا از ایران برای انتشار اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی

  • کد خبر: ۳۶۴۵۵
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
درخواست کانادا از ایران برای انتشار اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی
رئیس هیئت امنیت حمل و نقل کانادا از ایران خواست اطلاعات به دست آمده از جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را منتشر کند.
به گزارش شهرآرانیوز به نقل از پایگاه خبری ۱۱۲اینترنشنال، کتی فاکس رئیس هیئت امنیت حمل و نقل کانادا در پی بازیابی و رمزگشایی موفقیت آمیز اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه گفت: کار در پاریس به پایان رسیده است، اما تحقیقات هنوز پایان نیافته است. سوال‌های زیادی هست که باید به آن‌ها پاسخ داد. می‌دانم که بستگان جان باختگان و بسیاری دیگر منتظرند بدانند چه اطلاعاتی به دست آمده است. ما درخواست کرده‌ایم که اطلاعات جعبه‌های سیاه هر چه زودتر منتشر شود.

بنا به گفته فاکس، بند ۱۳ معاهده بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی به هیئت امنیت حمل و نقل کانادا اجازه نمی‌دهد که بدون رضایت ایران اطلاعات به دست آمده را منتشر کند.

بر اساس این گزارش، جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که در دی ماه سال ۱۳۹۸ در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و منجر به جان باختن تمام ۱۷۶ سرنشین آن شد، چندی پیش برای تحلیل و بررسی به فرانسه فرستاده شد.
 
فکر نمی‌کنم فرانسوی‌ها دست به چنین کاری بزنند

روز گذشته ششم مرداد، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه درباره علت فرستاده‌شدن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه گفت: «کشور فرانسه تکنولوژی خوانش این جعبه سیاه را داشت و در همین چارچوب جعبه سیاه به آنجا منتقل شد.»
 
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد فرانسه اطلاعات جعبه سیاه را به‌صورت عموم در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، تأکید کرد: «اقدامات در این زمینه باید براساس اصول و ضوابط مشخص و با حضور کشور‌های ذی‌نفع ازجمله ایران و اوکراین صورت بگیرد. فکر نمی‌کنم فرانسوی‌ها دست به چنین کاری بزنند و اطلاعات خوانده‌شده را از طریق غیررسمی منتشر کنند. همان‌طور که اشاره شد این موضوع قواعد خاص خود را دارد و آن‌ها موظف هستند اطلاعات استخراج شده را در اختیار کشور‌های ذی‌نفع در این موضوع قرار دهند و علتی ندارد بخواهند اطلاعات آن را منتشر کنند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->