پاسخ معاون وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ (۳ دی ۱۴۰۳) بیشترین سرچ گوگل در ایران از ابتدای امسال چه بود؟ واتساپ از ۱۲ دی ۱۴۰۳ پشتیبانی از کدام گوشی‌های اندروید و آیفون را متوقف می‌کند؟ تلگرام بالاخره به سود رسید | پاول دوروف در سال ۲۰۲۴ چقدر درآمد داشته است؟ ویدئو | تا زدن تیشرت توسط ربات انسان‌نمای تسلا چند درصد آدرس‌های اینترنتی دنیا برای کاربران ایرانی فیلتر است؟ چند درصد اینترنت کشور از فیلترشکن‌ها و VPNها می‌گذرد؟ جریمه ۱۵ میلیون دلاری «چت جی پی تی» در ایتالیا حسگر مینیاتوری برای تشخیص گاز آلاینده دی‌اکسید نیتروژن ساخته شد مشهد میزبان طرح رسانه‌ای رایانو | گامی برای تربیت نسل جدید کنشگران رسانه‌ای + فیلم ماه ممکن است ۱۰۰ میلیون سال پیرتر از چیزی باشد که تصور می‌کردیم گوشی جدید ریلمی با بالارفتن و پایین‌آمدن دما تغییررنگ می‌دهد! + ویدئو بعد از گذشت دوماه از آزادسازی رجیستری آیفون، هنوز این محصول به شیوه تجاری وارد کشور نشده است! بسته‌های ویژه همراه اول به مناسبت شب یلدا ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت یلدای ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بهترین و پرطرفدارترین بازی‌‌های اپ استور در سال ۲۰۲۴ + فهرست در One UI 7 می‌توان حین پخش موسیقی، فیلم‌برداری کرد چرا شب ۳۰ آذر تنها شب یلدای ۱۴۰۳ نیست؟! در بازی Elden Ring: Nightreign دشمنانی از بازی‌های قبلی «فرام سافتور» هم حضور خواهند داشت + تریلر اسنپ به صورت هوشمند بر انحراف از مسیر و طولانی‌شدن غیرعادی سفر نظارت می‌کند
سرخط خبرها

اصلی‌ترین قربانیان فیشینگ چه کسانی هستند؟

  • کد خبر: ۳۵۵۰
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
اصلی‌ترین قربانیان فیشینگ چه کسانی هستند؟

فیشینگ یکی از روش‌های متداول کلاهبرداری سایبری در ایران است تا‌جایی‌که مدتی قبل، پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری‌ از‌طریق درگاه‌های جعلی بانکی هشدار داد. این مسئله مختص ایران نیست و هکرهای زبردست در تمام دنیا در سالیان اخیر از حملات فیشینگ به‌عنوان نخستین قدم در اجرای تعدادی از بزرگ‌ترین نفوذهای سایبری و رخنه‌های اطلاعاتی بهره برده‌اند. دانش این گروه‌ها به‌مرور زمان افزایش یافته و به همین دلیل حملات آن‌ها نیز پیچیده‌تر شده است.
سؤال اینجاست که چرا پس‌از گذشت چند دهه، هنوز هم این روش‌ها کارایی خود را از دست نداده‌اند. محققان امنیتی گوگل در کنفرانس امنیتی Black Hat 2019 اطلاعات جالبی درباره گستردگی این حملات و ویژگی‌های آن‌ها ارائه کرده‌اند.
یکی از دلایل اصلی موفقیت این حملات، نا‌آگاهی کاربران و استفاده‌نکردن آن‌ها از سیستم تأیید هویت دومرحله‌ای است. به گفته گوگل ۴۵درصد کاربران اینترنت از فیشینگ و خطرات ناشی از آن هیچ اطلاعی ندارند.
جی‌میل هر روز بیش‌از ۱۰۰میلیون ایمیل فیشینگ را بلاک می‌کند که ۶۸درصد آن‌ها جدید و بی‌سابقه هستند. اجرای حمله در ابعاد گسترده می‌تواند شانس به‌دام‌افتادن کاربران را افزایش دهد.
به گفته این محققان، میزان حمله به کاربران سازمانی، پنج‌برابر بیشتر از کاربران عادی است. همچنین احتمال هدف‌قرار‌گرفتن کاربران دانشگاهی، دولتی و حساب کاربری مؤسسات غیر‌انتفاعی به‌ترتیب ۲، ۳ و ۳.۸برابر بیش‌از یک فرد عادی است.
کمپین‌های فیشینگ انبوه معمولا حدود ۱۳‌ساعت فعال هستند، اما حملات متمرکزتر که گوگل از آن‌ها با عنوان «کمپین بوتیک» نام می‌برد و تنها افراد خاصی را هدف می‌گیرند، فقط ۷‌دقیقه باقی می‌ماند.
در نیمی از حملات، هکر خود را به‌جای ارائه‌دهنده سرویس ایمیل جا می‌زند. در ۲۵‌درصد این کمپین‌ها هکر مدعی ارائه سرویس ابری است و در رده بعدی نیز مهاجمان خود را به‌جای سایت‌های تجاری یا مؤسسات خدمات مالی جا می‌زنند.
حملات فیشینگ کماکان از بزرگ‌ترین تهدیدات امنیت سایبری به شمار می‌روند و ظاهرا تا‌زمانی‌که اطلاعات کاربران درباره آن‌ها افزایش پیدا نکند، کماکان به قربانی‌گرفتن ادامه خواهند داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->